Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 243
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor i all verden får jeg egentlig kjøpt disse fæncy tingene dere bruker, REW eller hva dere kaller det? Ja, fase er på agendaen. Føler jeg kan gi AntiMod og YPAO et litt bedre utgangspunkt muligens. Stua mi er supermongo.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg no å finne på i kveld veffal

Men FØRST:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd meg litt med Radioshack. Satt den opp på stativ i sweetspot og satt i gang med Hellnoob´s guide.

Begynte med frontene, men de klarte jeg jo ikke få ned på 85dB enda jeg satt dem på -10 level :S Noe jeg gjør galt her tro? Må jeg begynne å stille gain på Parasounden i tillegg? YPAO setter forresten frontene til 0.0dB etter autokorr.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med kalibrering med Radioshack!

Prøver og følge Hellnoob sin guide og starter med å få frontene til å spille på referanse. Men ifølge min nye digitale radioshack spiller de altfor høyt, og jeg klarer faktisk ikke få nedjustert dem nok engang.. :S

Noe jeg gjør feil her?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er MV på -20..? Om det er det, og du fremdeles ikke kommer langt nok ned, så er det vel ikke verre enn at du skrur ned MV noe?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er MV på -20..? Om det er det, og du fremdeles ikke kommer langt nok ned, så er det vel ikke verre enn at du skrur ned MV noe?
    Trodde det liksom ble "feil" jeg da siden det ikke ble referansenivå Men mulig jeg misforstår noe.

Nå skal jeg forresten prøve et helt sprøtt prosjekt; "Intregrere" 2 XLS-215 som fronter, koblet til 2 stk CXA-10, og bruke 82`ene som centerkanaler...haha....følg med, blir nok helt på trynet...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æh....det overnevnte ble satt litt på "pause", da jeg var innom på en demo og ble påminnet hvor søppel CV faktisk låter : / Jaja.

Ser at jeg ikke har fått ut noen bilder etter jeg malte stua. Blei jo ganske grei forandring, så slenger ut et par:

Sniffer på å bytte ut suben for tiden. Har lyst på mer punch oppover i registeret, så lurer litt på denne nye Ken Kreisel kandidaten.

Ellers er jeg inne i en rar periode hvor jeg synes Anti-mode høres bedre ut under bypass osv osv..... :roll:

Jeje.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bra med nymalt rom

Er det ADJ Quad Phase som du har oppå den glasshylla/skapet?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer :lol:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva ville du gjort?

Om dere hadde hatt mellom 20-30.000kr til å bruke på oppgradering, ville du ha:

1. Kjøpt Ken Kreisel 12012 sub til å supplementere SVS´en oppover i registeret

2. Kjøpt Parasound A21/A31 for å øke headroom på frontene (og evt mulighet for f.eks RF-7 senere uten strømproblemer), og latt A23´en ta seg av noe annet istedet

Og hvem av disse alternativene tror dere har mest for seg?

8)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tilhører jo en av de som faktisk har veldig sansen for rf82 selv om det hersker mange delte meninger om denne her på avf.

Nå kjører jeg selv uten sub så der skal jeg ikke uttale meg men når det gjelder høytalerne så liker jeg tanken på rf7 men jeg vil anbefale deg å styre unna a21 hvis du har lyst til å unngå strømproblemer. Det er uten tvil en god forsterker, men om du virkelig vil nærme deg potensialet til rf7 så synes i alle fall jeg at den blir for daff. Da vil jeg heller anbefale deg å f.eks. se i retning av Vincent sp994 til kr 26 000 som foruten å yte 2x300w også serverer de første 60w i Klasse A. Den har krefter i fleng og lydmessig er Vincent og Klipsch en herlig match som bør holde leeeeeenge!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer catober sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Om dere hadde hatt mellom 20-30.000kr til å bruke på oppgradering, ville du ha:

1. Kjøpt Ken Kreisel 12012 sub til å supplementere SVS´en oppover i registeret

2. Kjøpt Parasound A21/A31 for å øke headroom på frontene (og evt mulighet for f.eks RF-7 senere uten strømproblemer), og latt A23´en ta seg av noe annet istedet

Og hvem av disse alternativene tror dere har mest for seg?

8)
    A21 greier vertfall å drive RF 63 veldig bra
    Skal muligens selge min, men det blir vel helst med salg av prosessor sammen med den.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opgradert sofaen til noe slikt i vedlagt fil

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en McIntosh MC402 til 32K på Sentralen 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt en Ultra til...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe fine forslag her

Nå er det en liten update på G her....v. 3.34

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God lørdag folkens

Leieboer´n har flytta ut her, så da har jeg plutselig kjelleren disponibel igjen. Har en liten kjellerstue som jeg såvidt har prøvd anlegget i tidligere, men da var det med Denon 3312 receiver og det ble aaaltfor lyst og spisst

Har litt lyst til å prøve igjen for morro skyld hvordan det ville vært der nede :P Men veit ikke om jeg gidder, det er litt for lite der nede egentlig. Hadde fått problemer med subplasssering bl.a. tror jeg, også er det en idiotisk pipe i veien midt i rommet selvsagt

Her er et par bilder fra tidligere (ikke tenk på toe-in´en, de blei flytta på rett som det var :P) :

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7.1...igjen :)

Kjeder meg litt i dag, så har nok en gang dratt fram de hønngamle Technics´ene fra loftet for å prøve de som Surround Back-HT´er nok en gang :razz:

De matcher nok ikke Klipschene veldig i lydbildet, men når jeg tok en liten test av dem, (på den slappeste av alle måter, bare tok pre-outen og slang i en gammel receiver som allerede var kobla til dem ) og slang på Kringlyd CD´en jeg fikk av Bulk tidligere blei jeg egentlig overrasket over hvor detaljerte de er i lydbildet, helt ærlig..heh. Jaja, det er jo ikke negativt!

Så var det dette med plassering da. Om jeg noen gang skulle bestemme meg for å bruke et sånt oppsett, må jeg nok flytte bakhøyttalerne mine en del lenger frem, eller? Får en følelse av at de står veldig "oppå hverandre" når jeg i tillegg slenger Technics´ene i hylla bak der :roll:

Ellers så funderer jeg litt på om jeg skal ha dem i det midtre vinduet, eller i hvert sitt sidevindu sånn som på bildet her. Ser bak på blu-ray´ene mine at de aller fleste faktisk er 5.1 (!), mens 3-4 av dem er 6.1 (f.eks Transformers og Ringenes Herre), mens jeg har 2stk 7.1 (Tron: Legacy og Super 8).

PS: Det TV´et baki der er bare ibruk under festligheter, som jeg hadde forrige helg Hakke orka rydde det bort. Kjører tvillingscreen på fylla hehe.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jæddæ

Droppa 7.1 nok en gang, holder i lange baner med 5.1 føler jeg.

Var på lagerbodsalg her om dagen og snappa med meg disse her to for en tusing, Infinity SM 125 Måtte selvfølgelig prøve dem på Para´en.

Ble ikke så veldig imponert over trykket i dem (kjører alt i 0, Pure Direct), men jøsses hvor klart og pent dem faktisk spiller...! Hadde jeg igrunn aldri trodd. Tenkte å bruke det i garasjen

Noen som kjenner disse fra "gamledager"?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0