Flakk´s halvseriøse stuekino. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 243
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Tror ikke det.
    Ok. Nå kjører jeg bypass, og alt er jo 10 ganger bedre.

..........tar meg en øl jeg

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen

Blei ikke bare én øl i går gitt, så jeg er ikke kjørbar på lenge! Så lurer på å teste en ommøblering igjen ;P Speilvendt fra den jeg har nå. Og samtidig prøve å finne ut hvorfor det blir så mye bedre med Anti-Mode i bypass....:S

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette. Hvordan spiller SVS? Ser du kjører Volvo som arbeidsbil, min far kjører den forrige generasjonen. Virkelig god å sitte i. Ser du også har tatt over barndomshjemmet, hvordan er det? Blir virkelig morro å følge med på utviklingen din her på forumet. Stå på! :-)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Ser bra ut dette. Hvordan spiller SVS? Ser du kjører Volvo som arbeidsbil, min far kjører den forrige generasjonen. Virkelig god å sitte i. Ser du også har tatt over barndomshjemmet, hvordan er det? Blir virkelig morro å følge med på utviklingen din her på forumet. Stå på! :-)
    Joda, har bodd her hele livet, og når faren min til slutt pussa opp en gammel gård rett nedafor og flytta inn der, kjøpte jeg likegodt dette huset her Jeg trives godt her så why not, her har jeg lastebilparkering og alt..hehe

SVS´en spiller veldig godt. Veldig dypt! Men jeg skulle nok hatt 2stk, pga utformingen på stua mi, den er helt håpløs :razz: Derfor all ommøbleringen. Men nå er det én mal igjen som jeg skal teste, så får jeg bare bestemme meg for hva som høres best ut og samtidig er mest praktisk. Men snart hiver jeg jo alt ut uansett så jeg får malt de grelle veggene inni her og ikke minst brent de forferdelige gardinene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Joda, har bodd her hele livet, og når faren min til slutt pussa opp en gammel gård rett nedafor og flytta inn der, kjøpte jeg likegodt dette huset her Jeg trives godt her så why not, her har jeg lastebilparkering og alt..hehe

SVS´en spiller veldig godt. Veldig dypt! Men jeg skulle nok hatt 2stk, pga utformingen på stua mi, den er helt håpløs :razz: Derfor all ommøbleringen. Men nå er det én mal igjen som jeg skal teste, så får jeg bare bestemme meg for hva som høres best ut og samtidig er mest praktisk. Men snart hiver jeg jo alt ut uansett så jeg får malt de grelle veggene inni her og ikke minst brent de forferdelige gardinene

Hehe! Ja, parkering er smart. Er ganske kjekt for faren min også, bor på et lite gårdsbruk han også, er jo bare å ta med seg tralla å sette bilen på tunet... :-) Blir bra dette serru. Du får foresten ha en flott 17. Mai. :-)

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk i like måte! Her sprutregner det hehe

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha YPAO og Angle Measurement - fremgangsmåte?

Hei igjen og fortsatt god helg!

Hm hm hm Angle Measurement
    Har brukt Angle Measurement tidligere på kalibrering, men nå hadde jeg litt dårlig tid så skippa det. Merker at de gangene jeg brukte det, virker det som lydbildet blir mer "sentrert" og riktig ifra frontene, altså man føler lyden kommer i fra midten istedet for fra høyre og venstre.

MEN, jeg lurer egentlig på om jeg har gjort det riktig? Det står på skjermen at jeg skal sette mic i posisjon 1, 2 og 3. Jeg har satt den i spor 1, 2 og 3 på den trekanten som fulgte med receiveren, og da har den vært plassert i første lytteposisjon under AM. Men er det sånn det er ment? Eller er det sånn at micen skal settes i LYTTEposisjon 1, 2 og 3 ? (men hva er isåfall vitsen med trekanten?

8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og fortsatt god helg!

Hm hm hm Angle Measurement
    Har brukt Angle Measurement tidligere på kalibrering, men nå hadde jeg litt dårlig tid så skippa det. Merker at de gangene jeg brukte det, virker det som lydbildet blir mer "sentrert" og riktig ifra frontene, altså man føler lyden kommer i fra midten istedet for fra høyre og venstre.

MEN, jeg lurer egentlig på om jeg har gjort det riktig? Det står på skjermen at jeg skal sette mic i posisjon 1, 2 og 3. Jeg har satt den i spor 1, 2 og 3 på den trekanten som fulgte med receiveren, og da har den vært plassert i første lytteposisjon under AM. Men er det sånn det er ment? Eller er det sånn at micen skal settes i LYTTEposisjon 1, 2 og 3 ? (men hva er isåfall vitsen med trekanten?

8)
    Klart du skal bruke trekanten - da vet receiveren nøyaktig hvor mic står,og beregner utfra det !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Klart du skal bruke trekanten - da vet receiveren nøyaktig hvor mic står,og beregner utfra det !
    Jepp, regna egentlig med det. Men skal jeg da sette trekanten i lytteposisjon 1 mens den holder på?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en ny kalib med Anti-Moden, da blei veffal den "i orden" igjen. Aner ikke hva som hadde skjedd jeg.

Noen som har noe bra nettbutikker/butikker å anbefale som selger PA lysutstyr? ?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en ny kalib med Anti-Moden, da blei veffal den "i orden" igjen. Aner ikke hva som hadde skjedd jeg.

Noen som har noe bra nettbutikker/butikker å anbefale som selger PA lysutstyr? ?

ang lysutstyr så anbefaler jeg soundshop.no. dem har mye bra og rimlig i frakt.

Ellers er ljudia bra.

Jeg har selv handlet lysutstyr hos disse butikkene.

Men kommer ann på hva slaks type lys du ønsker.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er av interesse egentlig. Skal sjekke ut butikkene du nevnte

Kom over denne RGB-laseren på Lasersystemer, var litt artig

LV550RGB - Fullfargelaser 1/2 - YouTube

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er av interesse egentlig. Skal sjekke ut butikkene du nevnte

Kom over denne RGB-laseren på Lasersystemer, var litt artig

LV550RGB - Fullfargelaser 1/2 - YouTube
    Den lasern der har jeg to stk av og er uttrolig kule. Men kjøp den på soundshop da dem selger dem for 3000 kr billigere bare at det er ett annet merke som er norskt.

Soundshop har muligens en igjen til salgs for 4999.

Den heter Dromena Luna.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Den lasern der har jeg to stk av og er uttrolig kule. Men kjøp den på soundshop da dem selger dem for 3000 kr billigere bare at det er ett annet merke som er norskt.

Soundshop har muligens en igjen til salgs for 4999.

Den heter Dromena Luna.
    Takk for tipset

Hadde egentlig tenkt å unngå bruk av røykmaskin, den blir kanskje ikke så fresh da? Bruker utstyret hjemme og på hytta osv ved litt større fester, just 4 fun Vet du om det lukter eller setter seg noe "rester" av røykmaskinene i møbler, elektronikk etc etter bruk? Smoke er jo seff awesome

Sikler litt på Hyper GEM eller Quad GEM, men finner ikke sistnevnte på Soundshop, utgått kanskje? De selger en pakke med 2 Hyper, men blir kanskje litt overkill, holder kanskje med én :P

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset

Hadde egentlig tenkt å unngå bruk av røykmaskin, den blir kanskje ikke så fresh da? Bruker utstyret hjemme og på hytta osv ved litt større fester, just 4 fun Vet du om det lukter eller setter seg noe "rester" av røykmaskinene i møbler, elektronikk etc etter bruk? Smoke er jo seff awesome

Sikler litt på Hyper GEM eller Quad GEM, men finner ikke sistnevnte på Soundshop, utgått kanskje? De selger en pakke med 2 Hyper, men blir kanskje litt overkill, holder kanskje med én :P
    Røykmaskin bør man ha ved bruk av laser og det er veldig rått, man kjenner i 1 min av det lokter litt av røyken så venner man seg til det.
    Man kan kjøpe dufter som lokter diverse frukter som man bare heller litt av oppi røykveska.
    Men kjøp noe væske av litt kvalitet og ikke di aller billigste, en 5 liter for 3-400 funker bra.

Av det jeg har brukt røykmaskinen så legger det seg ikke noe sted, det løser seg opp i lufta.

Ljudia selger noe billige røykmaskiner og væsker som er dyrere på soundshop.

Holder nokk med en Hyber Gem.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Røykmaskin bør man ha ved bruk av laser og det er veldig rått, man kjenner i 1 min av det lokter litt av røyken så venner man seg til det.
    Man kan kjøpe dufter som lokter diverse frukter som man bare heller litt av oppi røykveska.
    Men kjøp noe væske av litt kvalitet og ikke di aller billigste, en 5 liter for 3-400 funker bra.

Av det jeg har brukt røykmaskinen så legger det seg ikke noe sted, det løser seg opp i lufta.

Ljudia selger noe billige røykmaskiner og væsker som er dyrere på soundshop.

Holder nokk med en Hyber Gem.
    I see. Tror Hyper Gemen blir meega overkill i stua men gøy å teste haha.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    no wife, haha ser du hører på "dunke/party" musikk? sjekk lista mi på spotify med 103 subs
    funker effekten bra på Klipschene?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jada, den funker greit Virker til å ha bra kontroll på Klipschene

Skal sjekke ut lista di Her er forøvrig en jeg driver å snekrer sammen til en garasjefest, sånn for å sette malen for hva jeg hører på, hehe

((> Area 57 <)) by Magne BoybandButcher Flakk on Spotify

Og denne her bruker jeg inn i de sene nattetimer

Summer Clubbing¤2012 - by Magne BoybandButcher Flakk on Spotify

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback