Hjemme hos ChrisHesby: Flyttet høyttalerene (bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemme hos ChrisHesby: Flyttet høyttalerene (bilder)

Har hatt bruker her på forumet i ganske mange år nå. Og for noen år siden så tømte jeg hele "minHiFi" pga mye nytt utstyr men da forsvant alt av komentarere og stemmer. Noe som har gjort at jeg fortsatt per i dag venter på å få 5 stemmer for å få en vurdering på "minHiFi" Noe som jeg synes er litt kjedelig.

Virker som som folk var mer inne på "minHiFi" og "minHjemmekino" før siden det forsatt ikke har kommet inn fler enn 5 stemmer.

Så håper noen av dere kan hjelpe meg med noen fler stemmer, sånn at jeg får en vurdering av minHiFi

http://avforum.no/minhifi/show.php/ChrisHesby
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemme

har du fått av meg. Kanskje du til og med har mine gamle høyttalere? De ble også delvis brukt med samme forsterker som deg.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende, men tror ikke det. Kjøpte de av en kar fra Tønsberg for omkring 2 årsiden. Og mener å huske at han hadde hatt dem en stund også. Men gode høyttalere Og takk for stemme
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå byttet ut Denon AVR-3508 med Yamaha RX-V1800. Ble ikke så stor forandring ved første test. Men nå har jeg kjøpt nye HT kabler sånn at jeg kan få brukt bi amp funksjonen på Yamaha'en. Og jeg må si jeg synes det ble en del bedre lyd, mer detaljert lyd og litt mer kontroll på elementene.

De nye høyttaler kablene er fra Supra, Classic 2.5. De er retnings bestemte kabler, som jeg har kuttet i akkurat samme lengde for hver høyttaler selv om de ikke står like langt fra receiveren. Tenkte dette var lurt å gjøre sånn at motstanden blir lik, selv om det er minimale forskjeller.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ommøbelert

Lurer på hva dere synes virker som det beste alternativet? Da jeg er usikker selv om hva jeg synes ble best.

Før så var det ca. 3m mellom høyttalerene.

Nå er det 1,7m mellom høyttalerene.

Og er 3,5m fra høyttalerene til sofaen.

Grunnen til at jeg prøver denne løsningen er for å få den ene høyttaleren vekk fra side veggen

Før:
    -dscf1942_red-jpg

Nå:
    -img_7884_red-jpg

-img_7889_red-jpg

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje den nye løsningen og en "lyttestol" for å sitte og nyte musikk i riktig avstand?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •