Home 2030 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FrsteFrste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63

Trd: Home 2030

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med denne AVshop.no / Clark Synthesis Tactile 150W amplifier -TILBUD- FØR 2999.-!-
    Bruker den selv med fire av de risterene du har.... Er helt supert:-)

Ang to center ht er jeg skeptisk ville heller godt for hyde kanaler...
    Sikkert smak og behag, og s det er sagt s er det synsing ikke fakta fra min side

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hva med denne AVshop.no / Clark Synthesis Tactile 150W amplifier -TILBUD- FØR 2999.-!-

Sikkert smak og behag, og s det er sagt s er det synsing ikke fakta fra min side
    Godt tips, takk! Tror du det holder med en? Gjr vel gjerne det, vi fr se =)

Leste i siste Hemmabio om en som har to center, skal prve det samme selv.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Godt tips, takk! Tror du det holder med en? Gjr vel gjerne det, vi fr se =)

Leste i siste Hemmabio om en som har to center, skal prve det samme selv.
    Daaa m du komme med en tilbakemelding :-) spennende prosjekt vaffal

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Jeg valgte dekke alle mine kabel-behov p Monoprice.com. Her har jeg ftt tilsendt en hel rekke med kabler og tilkoblinger. Kjpte ca. 100 meter hyttalerkabel. Er noe usikker p om dette blir projektor-festet jeg kommer til bruke, men vi fr se.

Home 2030-p1090055-jpg

HDMI-kablene til projektoren er TJUKKE SOM BEIST!! Disse sttter 4K opplsning lett ;-)

Home 2030-p1090057-jpg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strrelse p lerret til projektor

I fare for kjpe for stort lerret, lurte jeg p om noen kan bekrefte at projektoren jeg har bestilt faktisk vil fungere greit for det lerretet jeg planlegger anskaffe.

Har tegnet en skisse og det har falt p et 300 cm bredt lerret, 2.35:1 format (129"). Rommet blir ca. 418 cm langt (400 cm bredt) og jeg har kjpt Epson TW6000. Slik jeg kan forst denne siden, gr det ikke?

Epson Europe EH-TW6000 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Spesifikasjonen sier at projektoren er 40 cm dyp, dvs. at lensa kommer maksimalt 378 cm fra lerret.

Hvis jeg kjrer 1,63x zoom, websiden tillatter g s hyt, selv om spesifikasjonen sier 1.60:1, s kommer jeg p maksimalt 286 cm bredt lerret.

Hva har jeg n gjort.... ? :-(

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problematikken med projektor resulterte at jeg har bestilt et 254cm lerret. Vi begynner med det s ser vi hvordan strrelsen fungerer.

N har Hegel HD2 USB DAC kommet i hus, kjpte idag p Soundgarden. Testet den med den nye brbaren (Dell XPS 14z) og Sony 5.1 surroundanlegget i TV-kroken. Uten at jeg har noe sammenligne med akkurat n, s hrtes det mye bedre ut enn tidligere. Jeg m finne frem en jack-kabel og teste frem og tilbake senere og se om det er store forskjellen. Kilden var bare Spotify, men det var betraktelig mer "trkk" i lyden - selv om det anlegget ikke akkurat er laget for trkk, s det var jo imponerende.

Home 2030-hegel-jpg

Sprsml: Dali IKON 6 MK2 eller SA Aura 50 for musikk i stuen? nsker oss hvite hyttalere.

(Blir samme forsterker som kinoen, Yamaha RX-A2010)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med XTZ 99.36 i hvitt, kan det vre en mulighet?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hva med XTZ 99.36 i hvitt, kan det vre en mulighet?
    Ikke et dumt alternativ! Den kan lastes med hele 550 watt, SAen str p 200 watt, Dali har ikke spesifisert. Er XTZen lettdrevet? Jeg kommer i frste omgang kun bruke Yamaha receiveren (RX-A2010) til drive hyttalerene.

Er det noen plass p Srlandet hvor jeg kan f sett disse hyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig trd.
    Jeg har selv pusset opp hus de siste 3 r (totalrenovering, alt innvendig, alt utvendig, tak, isolasjon, vindu, kledning, drenering) og gtt gjennom en vanvittig bratt lringskurve. Har selv dedikert lytterom og kino i kjeller.
    Tenkte bare komme med noen kommentarer til det du skriver innledende om huset.
    Du nevner at det er noe fukt, og at det ikke er drenert.
    Jeg mener at du gjr lurt i adressere disse problemene. Byggforsk mener i utgangspunktet at innrede varme rom i gamle kjellere er betrakte som risikokonstruksjoner.
    Jeg har drenert, men mtte grave (dypt) i lommen for f dette gjort. Jeg mener du br prioritere dreneringen hyt. Dette fr du uansett igjen ved ev. salg
    I tillegg sover du bedre om natten (samt at du fr isolert huset litt ekstra p utsiden)
    Belia

7.2/2.0
    Epson, Pioneer, Bladelius, Audio Physic, Adyton, NewClassD, RME, Well Tempered.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Belia: Takk for tipset! Vi fr se om det ikke blir litt drenering til vren, jeg vurderer grave opp bakken sr for huset og ha en skrning ned mot muren, slik at vi dermed kan sette inn vinduer som er lavere.

Bak huset er det lite jeg kan gjre, bortsett fra det jeg allerede gjorde n for ikke lenge siden: Legge takrenner som ikke gr rett ned langs grunnmuren ;-)

Grunnmuren mot st er asfaltert (grdsplass) og mot vest er det et pbygg hvor det er krypkjeller under. Den holder nok noe av vannet borte fra grunnmuren lengre inne.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor og nettverksswitch i hus! :-) 16-porters rack-montert switch, blir knall.

Dessverre passer ikke projektor-festet fra Monoprice. Jeg kommer nok til f tak i en perforert metallplate som jeg skrur fast, og deretter skrur PJ-festet fast i platen.

Det ble en Epson EH-TW-6000 som er en lyssterk 3D projektor... forhpentligvis blir vi fornyd med den, det er jo bare oppgradere i fremtiden :-D

Home 2030-p1090201-jpg

Home 2030-p1090202-jpg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kinoutstyret p plass!

Da er det meste av utstyret til kinoen p plass. Eneste som mangler er forsterkere til bass-elementene som skal festes i stolene.

Home 2030-pakker-jpg

Home 2030-stue-jpg

Noe av det utstyret som n er p plass i huset... Frontene og receiver brukes for yeblikket for sikre god julemusikk i stuen!

Klipsch RF-82 II x 2
    Klipsch RC-62 I x 2
    Klipsch RS-42 I x 4
    Yamaha YST-SW315 x 2
    Bass shaker BR-25 x 6

Yamaha RX-A2010
    Hegel HD2 USB DAC

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prvetesting av anlegget ;--)

Et bilde av de nydelige Klipsch frontene:

Home 2030-p1090255-jpg

Klarte ikke vente lengre... Fruen ville se film p nyttrsaften, s da koblet jeg opp anlegget med projektoren idag. Kun senter, fronter og en sub.

Home 2030-p1090357-jpg

Lerretet p den ferdige kinoen blir ca. like bredt som avstanden mellom hyttalerene i bildet ovenfor.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikringsskap

I dag har elektrikkeren installert nytt sikringsskap, resultatet ble bra. Har gtt over til 3-faset strm n, jordfeilautomater p alle sikringene.

Underveis, mye gamle ledninger i huset...

Home 2030-p1090348-jpg

Ferdig, lukket skapet:

Home 2030-p1090354-jpg

"Ferdig" skap, det mangler noen smting. Mangler overspenningsvern og noen ekstra kurser, bla. 16A til AV-rommet og to til varmepumpene vre:

Home 2030-p1090355-jpg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBMC - Sttter n BD ISO

Jeg har som nevnt tidligere begynt arkivere alle (mer eller mindre) filmene som ISO filer, bde DVD, Blu-ray og HD-DVDer. Disse var planlagt vise frem ved hjelp av PowerDVD etter mounting med Virtual CloneDrive. Men n er ny versjon av XBMC ute som sttter BD ISOer ut av boksen, hipp hurra!

Den sttter selvsagt ikke menyer, men det er bedre enn ingenting. Da kan jeg bruke PowerDVD de gangene jeg nsker f full menysttte.

M finne meg en grei PC som jeg kan bygge til server-racket mitt som kan kjre XBMC. For f optimal ytelse p indeksering og avspilling, kommer jeg til ha alle de fire 3TB diskene installert p denne maskinen, med en SSD disk som primr med Windows 8.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besket, Sondre! Veldig hyggelig hilse p dere alle. Det ble beklageligvis ikke lange demoen, men hper dere fikk litt ut av det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takk for besket, Sondre! Veldig hyggelig hilse p dere alle. Det ble beklageligvis ikke lange demoen, men hper dere fikk litt ut av det.
    Hyggelig komme p besk! :-) Fr se en full film neste gang. Fruen fikk mersmak og vil f fortgang p kinobyggingen

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Hva med denne AVshop.no / Clark Synthesis Tactile 150W amplifier -TILBUD- F˜R 2999.-!-

Er det noen som har gode forslag til en eller to forsterkere jeg kan bruke for drive mine Bass shaker BR-25? Jeg var litt for sen til g p tilbudet hos avshop og n er produktet ikke lengre til salgs.

Ser at noen andre p forumet har brukt Zachry DSW-150 bassforsterker for drive 2x slike. Jeg trenger da i tilfelle 3 forsterkere. Den er vel kanskje litt i strste laget ogs? Trenger noe som kan ligge inn i det opphyde gulvet . Tips?

Noen som har erfaring med Fun"K" kable?

Fun"K"cable 752 - Bildekabler | Tilbehør | Fnky

Ettersom min massive og gode kabel fra Monoprice ble delagt, tenkte jeg at denne kan fungere like greit?

N nrmer kinoen seg, s har begynt tenke p mbler igjen. Har lyst p denne modellen (type) med "love-seat" i midten: Kinosofa - 4 seter IVORY EL Black - Hjemmekino | Fnky furniture | Fnky

Problemet er bare at denne koster 10k mer enn denne: Kinosofa - 4 seter CINEMA - Hjemmekino | Fnky furniture | Fnky

Begge er 3,5 m brede, noe som passer fint i kinoen som er 4m bred.

Ville dere vurdert en som er vinklet? Da blir den bredere bak.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmer

Hva gjr dere med deres filmarkiv? Jeg lurer p hvorvidt jeg burde slutte ta "rene" kopier av filmene og sette AnyDVD til faktisk fjerne snne korte filmer i starten av diskene? Snne "Du ville ikke stjele en film" o.l.? Merker n mens jeg tester litt med XBMC som endelig sttter Blu-ray, at det er veldig irriterende.

Har kommet til en milepl, over 100 filmer lagt inn p PCen. Nr jeg ser hvor "f" det filmer er i en stack her, er det ganske klart at jeg har langt over 1000 filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som ett veldig spennende prosjekt, bde p kinofronten og selve huset!

Venter spent p en oppdatering..

Side 3 av 4 FrsteFrste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne trden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •