teddytusen`s sfære. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 61 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får trøste meg med at "hifimotgangen" er den letteste å håndtere Bjørn.

Albumet er helt fantastisk. Jeg har maks 10-15 album jeg MÅ høre fra start til slutt når jeg først setter de på. Dette er en av de.

Her kommer et til. Absolutt verdt en lytt selv om man ikke er Nirvana-fan.

MTV Unplugged In New York, Nirvana - WiMP

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fremdeles ikke bestemt meg om jeg skal sende Matrix Mini-I til Hong Kong for rep... Problemet er at jeg tviler på at jeg finner en like god dac/amp for samme sum.... En annen ting er jo at de ikke er sikre på at de klarer å reparere den...

I dag har jeg rippa noen cd-er for første gang på 1 1/2 år og lagt de inn på Qnap-en. Huska såpass at jeg fikk det til. Ikke verst bare det.

Planen var i samme slengen å oppdatere firmware og nye versjoner av SSOTS og greier og greier. Det holdt på å gå ille, men jeg fikk det til å virke igjen. Med de "gamle" versjonene vel og merke. Dont touch teddy...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg rippa før i kveld oppdaga jeg at jeg har 2stk Onyx-All we got iz us. Gis bort mot porto.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har en død Dell XPS 1330 laptop, med mange bilder på harddisk. Kan jeg skru ut harddisken og bruke en SATA/IDE til USB adapter og få de over på den nye laptoppen? Er dette i så fall vanskeligere enn det høres ut for en som ikke kan noe om data..?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Vi har en død Dell XPS 1330 laptop, med mange bilder på harddisk. Kan jeg skru ut harddisken og bruke en SATA/IDE til USB adapter og få de over på den nye laptoppen? Er dette i så fall vanskeligere enn det høres ut for en som ikke kan noe om data..?
    Det skal gå greit det, har gjort det mange ganger før. :-)

Kan være du kan få problemer med Eierskap/sikkerhet på bildene, men det kan du endre ved å høyreklikke på mappen med bilder og legge deg selv til som eier/administrator.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale denne for slike (og andre lignende) jobber.

Hvis du har tid til å vente i 3 uker på å få den da...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Strike Ace. Harddisken vil da få strøm fra laptopen via denne kabelen ikke sant?

@Rune He he. Det er såpass billig med slike adaptere her i landet at jeg tror ikke jeg gidder å vente i 3 uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Høres bra ut Strike Ace. Harddisken vil da få strøm fra laptopen via denne kabelen ikke sant?
    Det er litt forskjell på utstyret og hvordan det er designet, så muligheten er nok strøm via USB eller strøm via egen Strømforsyning.

Følger det med egen strømforsyning, så må du nok bruke den.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite nytt på hifi-fronten her i huset, med unntak av subbene som mange nok har fått med seg. Koser meg med musikk, selv om det ikke måler så veldig bra.

Er kjempefan av Nordstoga, og skulle akkurat til å slå på Wimp da jeg oppdaga at konserten begynte på NRK1. Kjempestas. TABAQ og SVS SB12-klone klarer seg fint.

Var innom facebook en tur nettopp også. Der leste jeg innlegg fra en venninne av kona (skimtes såvidt i siste Kid Interiør-reklamen) der hun fortalte at hun hadde verdens beste husverter. Hun hadde gitt beskjed om at hun skulle ha fest i kveld. Rett før festen begynner får hun SMS: "Kos dere i kveld! Stillhet er for pingler!". Ikke verst. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bladd meg gjennom tråden din! Miles er kule, samme hvordan låter! Ser du har litt av de samme utfordringene som meg, med litt tull i mellomtonen og slikt. Jeg tror det er rom og systemintegrasjon. Det er mye mer energi i mellomtonen sammenlignet med de fleste andre høyttalere. Jeg har også litt innestengt lyd, med det har vært slik med alle høyttalere Jeg har hatt bak lerret, så jeg tror det er lerret/plassering søker utfordringen her. Uansett så synes jeg det spiller grisemorro! Blir artig å høre hvordan du syns mine er i forhold til dine.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel kanskje ikke oppdatert denne tråden med hva som skjer? Det meste har foregått i sub-tråden i det siste. Jeg prøvde med Miles bak lerret. Det var planen hele tiden. Problemet slik det er nå, og forsåvidt når rommet blir utvidet også, er at det kommer til å ta for mye plass. Rommet er en meter eller to for lite langt til at jeg syns det blir bra. Høyttalerene blir stående like langt ut uansett løsning, men man "ser mer rom" når det ikke er en baffelvegg med lerret der. Det KAN hende jeg går for en veeeeldig lite dyp Miles-versjon som kan henge bak lerretet. Derfor blir det lydtransparente lerretet beholdt foreløpig.

Jeg sitter litt lavt i sofaen, noe som gjør at lydbildet ikke er slik det skal være. Jeg hører det blir langt bedre og fyldigere så snart jeg sitter på noen puter. Jeg hører det egentlig best på film for tiden. Stemmer blir veldig innestengte, noe jeg ikke har opplevd før når jeg har kjørt uten senter. Det skal sies at jeg ikke har brukt veldig mye tid på å eksperimentere med vinkling og slikt. MDF tåler dårlig å bli flytta mye på og det sprekker litt nederst. Derfor er jeg på utkikk etter lavtbyggende hjul som jeg kan ha under. Jeg kjøpte noen på Jula for 2 år siden som var geniale (3 hjul på hver "enhet") men finner de ikke igjen på flyttelasset.

Og ja. Det er grisemorro!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine så kommer distansen lenger ned, og om man vil kan man ofre dype for høyde. Også en fordel med portene framme, selvsagt.

Blir spennende å høre hvordan du opplever mitt rom.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig ja. Får høre om jeg får stikke innom flere i distriktet når jeg er nedover neste gang. Mye spennende i Rogaland. (jeg er jo derfra, og det er jo spennende i seg selv )

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger ut noen bilder fra kjellerstuen. Som nevnt noen ganger så er dette veldig foreløpig. Neste år blir den utvidet fra 12-13m2 til i overkant av 25m2. Planen var også å ha alt bak lerret, men jeg føler at rommet er en meter eller to for lite dypt for det. Så Miles blir nok malt hvite, og subbene skal skjules. Lerretet henger høyt i dag, men dette er en følge av at Miles er høye og at rommet er L-formet. Det gjør at jeg ikke får plassert PJ og lerret stort lengre mot høyre.

Beklager rotet... ops:

-dsc_0148-jpg

-dsc_0149-jpg

-dsc_0150-jpg

-dsc_0151-jpg

-dsc_0155-jpg

-dsc_0158-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn ser Miles mye mer 'massive' ut i din konfiguaron enn min MTM, synes jeg.

Fett oppsett. Sikter du Miles rett inn på lytteposisjonen?

Forøvrig fikk jeg et tips på et annet forum fra et studio som bruker omtrent samme oppsett som Miles, at de fikk ryddet opp mye i mellomtonen ved å kjøre dem 2,5veis, med en spole i serie med den ene bassen for å dele på 200-300Hz. Dette var riktignok med TPL uten horn, men vil anta problematikken er den samme. Kanskje verd et forsøk i alle fall.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine er jo stativhøyttalere vet du Atle. Er nok derfor.

Er ikke vinkla direkte mot lytter, men litt "utenfor". Jeg tør ikke eksperimentere så mye med det før jeg får på hjul pga av mdf-en. Jeg sitter også for lavt i denne sofaen. Kan godt prøve 2,5-veis, men ikke før det andre er på plass.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å tenker litt ang miniDSP. Den jeg har skal fattern få til Econowave (sammen med pent brukt Rotel effekt) Jeg skal ha ny, og lurer litt på 2stk miniDSP-kit. Da får jeg 4x8 konfigurasjon, noe som gjør at jeg har fleksibilitet når det kommer til bass. Jeg kan feks velge å kjøre to pd.186 på samme miniDSP som frontene for stereobass, og på sikt når de neste to pd.186 kommer kan jeg kjøre de som ren lfe. Planen er også aktiv deling av Miles på sikt.

Jeg har et ubrukt "kabinett" stående som jeg kjøpte da jeg hadde tenkt å bruke miniDSP til Miles. Det tenkte jeg å ta i bruk og putte begge miniDSP i. Må ha strømforsyning til begge og mini-USB til kabinettet. Tips mottas med takk. RCA for chassi har jeg, men må ha endel veldig korte kabler.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig på nett...

Vel....noen vil vel argumentere for at jeg aldri egentlig er helt på nett, men nå var det en gang internett jeg mente. Dagmar har herjet og vi kom på nett først i dag. Trodde faktisk det skulle ta langt lengre tid, spesielt om man ser hvordan det ser ut rundt oss. Vi var heldige og reiste hjem til strøm tredje juledag, mens gamlingene var uten strøm i 4 hele døgn. Slett ikke lett for min bror med små barn å være på besøk da.

Det var utrolig deilig å komme hjem og få fyrt opp en film i kjellerstuen. Lenge siden jeg har kost meg så mye, selv om antall døgn uten strøm ikke var så ekstremt at det skulle tilsi en slik "reaksjon". Men timene var laaange i romjulen. Fikk et PS3-spill og en BD-konsert som jeg skal kose meg med, ellers ble det bare kjedelige fellesgaver til meg og kona.

Ha en trivelig romjuls-rest, og et godt nytt år.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planlegging av kjellerstue med lyd og bilde.

-hele-kjellerstuen-jpg

De som har sett mine paint-skillz før nikker nok gjenkjennende, mens dere andre opplever nok noe slikt nå:
    -ned-jpg

De grå veggene skal bort. "Problemet" er at de er bærende, og jeg må til med drager. Noen som har tanker om dim og pris på drager som skal bære etasjen over og klare et spenn på ca 5,2m?

Hvordan skal så denne kjellerstuen se ut? Jeg kaller det kjellerstue med lyd og bilde, og ikke kino, med vilje. Bat-cave har jeg hatt før, og det vil jeg ikke ha igjen. Det skal være lyst og trivelig å være der. Fargevalget blir nok noe spesielt, samme med interiør, men dette kommer jeg tilbake til etterhvert. Jeg har detaljer av designet klart, men må få det til å bli en "helhet".Sliter egentlig mest med å finne en sitteløsning som passer meg (og rommet), uten at det koster skjorta.

Utstyr:

Front: inConcert Miles
    Senter: ingen foreløpig
    Surround: ser ut til å bli Econowave
    Subber: 2x Precision Devices pd.186 i 180l tunet til ca 18hz. 2 til på sikt. Drives av The T.AMP TA2400
    Receiver: Yamaha RX-V765
    Effekt: Rotel RB-1572 til frontene. Eldre 6-kanals Rotel til Econo.
    Lerret: Dreamscreen 106" lydtransparent DIY
    PJ: BenQ PE8720

Ikke det grommeste av utstyr, men noe blir oppgradert på sikt. Spesielt PJ og receiver ligger an til bytte.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OMG, the skillz!

Jeg har ikke filla peiling på dragere men ville tro det er lurt å spørre noen som har litt peiling. 5,2 meter er jo et bra spenn egentlig.

Side 8 av 61 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •