teddytusen`s sfære. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Arrrggghhh.... Leita etter receiver-kupp for 2-3 uker siden, men fant ikke noe. Nå hagler det med Yamaha-tilbud. Jeg hadde kjøpt RX-V1067 på flekken om jeg ikke hadde gått for en kjempebillig 765 nettopp.

Har RX-Vxx67 serien OSD i den forstand at man kan velge å få volumjustering synlig på skjerm når man skrur opp/ned?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kom på lørdag, selv om det stod levering 2/11. Ble en hyggelig overraskelse. Jeg er litt motsatt jeg. Ser med bekymring på stadig kortere singel-player del. Er ikke så glad i multiplayer/online.

oki, jeg gleder meg til en spiller delen au, får mitt idag i posten
    multispiller delen på u2 har jeg spillt på over 1 år nå og det er veldig artig etterhvert, spessiellt hvis man skraper sammen ett lag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrrggghhh.... Leita etter receiver-kupp for 2-3 uker siden, men fant ikke noe. Nå hagler det med Yamaha-tilbud. Jeg hadde kjøpt RX-V1067 på flekken om jeg ikke hadde gått for en kjempebillig 765 nettopp.

Har RX-Vxx67 serien OSD i den forstand at man kan velge å få volumjustering synlig på skjerm når man skrur opp/ned?

dette er en av tinga jeg synes er dumt med bla yamaha, de holder seg dårlig i pris og ofte kommer det tilbud som gjør at man føler man har kastet flere tusen i dass
    hvis det er mindre enn 30 dager siden du kjøpte kan du vel glatt bytte inn og kjøpe den v1067 istedet ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den pent brukt på Torget, så den får jeg nok ikke bytta. Dessuten kjøpte jeg 18SW1600Nd for de pengene jeg sparte. Hifi-budsjettet er litt trangt for tia, så jeg klarer meg fint med 765 inntil videre.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

667 har det, så da burde xx67 ha det også

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info CNK.

Fremdeles ikke helt fornøyd med Miles, men det er enda noen "feilkilder" å gå gjennom. Første er å få testet noe annet enn Wimp via iPad/AE som kilde. Jeg har ikke hatt Qnap NAS oppkoblet på noen mnd, og fikk koblet opp denne nettopp. Den har all musikken min som er rippet i flac og sender til SB Duet. Styres med iPad/iPhone. Satser på at det hjelper noe. Ellers er jo rommet slik det står nå (bilder før i tråden) en utfordring. Det er svære høyttalere dette, og det begrenser mulighetene ang plassering. Ikke uken som kommer, men uken etter er jeg hjemme alene. Da er planen å få bært de opp i stua og få teste de med litt mer luft rundt seg.

Ellers prøver jeg å få tak i tamaudio for tiden. Jeg har en Matrix Mini-I som ikke sliter. Hele displayet lyser rødt, men ingenting virker. Tamaudio har ikke svart på 2 mail.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til (ikke rent sjelden egentlig) får man en skikkelig Dooohhhh-opplevelse.... I dag var det at jeg ikke fikk Wimp til å funke via Airport Express. Jeg hadde akkurat kobla opp en SB Duet-receiver i kjelleren og mistenkte noe nettverk-krøll pga denne.

Jeg:

-restarta Duet-receiver
    -restarta Airport Express
    -restarta Ipad 2 ganger
    -slo av og på Yamaha-receiver flere ganger
    -var inne i oppsettet til D-link router

Hva var galt....? Volumet på iPad var skrudd helt av...

Fy f.....

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe...

Du kan trøste deg med at vi alle har gjort liknende.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hehehe...

Du kan trøste deg med at vi alle har gjort liknende.
    Og så er det en trøst å høre at andre også gjør sånne tabber

Takk, Teddytusen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker tamaudio for å drite i å svare meg siden jeg har problemer med min Matrix Mini-I, så i dag sendte jeg en ny forespørsel om noe helt annet. Spent på om de svarer nå.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo be om bekreftelse i mailsystemet på at mailen har blitt åpnet av mottaker.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Du kan jo be om bekreftelse i mailsystemet på at mailen har blitt åpnet av mottaker.
    Jeg har ikke mailadressen deres og må bruke et kontaktskjema på hjemmesiden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger inn en link for å finne den igjen.

15 inch sub - Club GTI

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay.....? :shock:

Tenkte jeg skulle sjekke hvordan det var å spille virkelig høyt på Miles i dag.... Tok frem Radioshacken og rigga meg til. "Fistful of Steel" med Rage Agains via Duet ble funnet frem. Jeg sitter knappe 3m fra høyttalerene. 110db var mer enn nok for meg. Er ikke vant med så dynamiske høyttalere og ble redd for å ødelegge noe. Sikkert helt unødvendig all den tid BEF testa disse opp i 134db... Ikke en ulyd fra høyttalerene på 110db hvertfall.

Tenkte å slenge ut noen musikktips (Wimp) i samme slengen.

Tips - WiMP playlist

Song for Sonny Liston-Michael Angelo (liker best versjonen med Knopfler, men det er noe eget med denne jeg liker.

I heard the Angels singing- Eric Bibb (live versjonen er best etter min mening men den fant jeg ikke på Wimp.

Little Lion Man-Mumford and Sons. Hele plata er fantastisk.

Django/The Ballad of John Henry/Woke up dreaming- Joe Bonamassa. Denne Royal Albert Hall-plata er egentlig obligatorisk å skaffe seg på BD.

If I had possession over Judgement Day-Clapton. Denne og neste sang av Cray låter best på Guitar Festival 2004 etter min mening.

Time makes two-Robert Cray

Noen få godlåter en tirsdag ettermiddag. Enjoy.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått svar ang Matrix Mini-I. De vil at jeg skal sende den til Hong Kong, men det er jeg lite lysten på. Vil koste meg rundt 1k for frakt begge veier og rep-kostnad. De kunne heller ikke garantere at de kunne få den up and running igjen. Får få svogeren til å kikke over den og se om han ser noe åpenbart feil.

Ellers bestilte jeg meg fresestål-sett fra Gustavsen i dag. Lei av å ikke ha de fresene jeg trenger, og de jeg har begynner å bli slitt. Skal bygge Econowave til min far, og planen er å begynne til helgen. Gleder meg til å bygge igjen. Veldig lyst på Macassar-finer, men budsjettet er sprengt for leeeeenge siden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekken av nedslående nyheter i min A/V-verden fortsetter....

Hei igjen

Vi må dessverre informere om at elementene du har bestilt fremdeles ikke er satt i produksjon. Dessverre har salget vårt av Beyma-elementer vært så lavt den siste tiden (etter å ha vært meget godt over en lang periode) at vi ikke klarer å få produsert opp til fabrikkens minstekrav pr. dato. Vi har beklageligvis ikke mulighet til å ha elementer liggende på lager over lang tid, og pr. dato har vi liggetid på mer enn 6mnd på alle lagerførte elementer ettersom salget plutselig har stagnert.

Vi foreslår derfor at ordren din kanselleres inntil videre slik at du ikke skal ha dette beløpet utestående. Når vi har fått solgt ut litt av eksisterende lager vil vi sette i gang en ny produksjon fra fabrikken, og da kan du heller bestille fra lager om det fremdeles er aktuelt.

Fordelen med å kjøpe direkte fra fabrikk er jo de gode prisene, ulempen er som du kan se at vi må gjøre relativt omfattende innkjøp for å forsvare fraktpris fra Spania og krav til volum.

Vi må igjen få beklage dette.

MVH

AVshop
    Så da blir det ikke Beyma 18SW1600Nd på meg...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona reiste til Bergen nå i morgentimene, men før hun reiste sa hun at det var Daim-iskake i frysen og at hun skulle kjøpe med seg Kaizers konserten på BD. Grei farsdag dette.

Noen har kanskje fått med seg at det blir 18" DIY-subber på meg. Til å begynne med blir det 2stk, men planen er 4stk. Elementet blir Precision Devices pd.186.

-ls0251906-40-jpg

Ellers selger jeg unna litt småting.

Fostex FE168EZ. Helt nye. Se annonse på Torget.
    B&W CC6. Eldre, liten senter. Noen bruksmerker. Se annonse på Torget. Ikke embalasje. SOLGT
    Behringer Feedback Destroyer 1124. Ikke emb.
    Logitech Harmony One. Lite brukt. Ikke emb. SOLGT
    WD TV (ikke HD) Lite brukt.
    Denon DVD 1920. "Sølv".
    dynabel PA1550

Kjøp og salg tar vi på PM.

Ha en finfin farsdag folkens.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at Matrix Mini-I går i retur Hong Kong likevel. Føler meg ikke veldig miljøvennlig når jeg sender en DAC i retur til Hong Kong for rep.... Men flyet hadde gått uansett og den veier ingenting. Får trøste meg med det.

Ellers er det litt utskiftinger på verktøy-fronten, og jeg prøver å selge unna litt andre småting. Dessverre ser det ut til at Torget er nede igjen, så jeg får vente litt med å legge ut. En liten oversikt finner man uansett i forrige post. Harmony One ville min bror ha, og B&W C6 gikk til "medie" her på forumet. Et meget hyggelig bekjentskap.

Dagens musikktips: Årets plate for meg i fjor. Mumford & Sons-Sigh No More.

Sigh No More, Mumford & Sons - WiMP

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjiipt med hifimotgangen. Albumet du avbildet var imidlertid positivt. Takk.

Side 7 av 61 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •