teddytusen`s sfære. - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61
Viser resultater 1,201 til 1,208 av 1208
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    de nevnt her ligger litt i underkant av 2khz? 1.8 etc, sansynligvis for å vær sikker på at diskanten ikke ryker under høyt volum, hvor man potensielt kan spare en god del på drivervalg.
    fusion sakene graver 4-500hz lavere, for å optimalisere spredning og hindre oppbrytning..

denne er helt nede på 1000hz (12db?), som jeg tipper vil gi store utslag allerede i øvre mellomtone kontra høyere deling
    http://www.diysoundgroup.com/waveguide-speaker-kits/fusion15-kit.html

men som du sier ja, behringer virker å gi mye for pengene og ferdig arbeid bare ikke betal for mye for en passiv PA når man har slike kit tilgjengelig.
    Sist endret av einis; 09-19-2014 kl 14:15

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg fant diskanten i B215XL. sikkert en kurant enhet, særlig når hele høyttaleren koster 1600kr stk
    http://www.usspeaker.com/paudio%20bmd440-1.htm

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på hvor du ville en stund, men er helt enig i det.

Jeg har nå hatt et sted mellom 20-25 timer foran disse ila 6 dager. Storkoser meg. Tankene vandrer, og som einis er inne på så finnes det såklart bedre saker til mer penger. Jeg sitter med gode elementer i Miles, og tanken på en variant med TPL-150H og feks Beyma 12P80Nd virker besnærende. Men da må jeg over på aktiv igjen, og det skremmer meg litt. Uansett så haster det ikke.

Her er bilder av B215XL.

-15254168546_7630f83906_b-jpg-15276782142_3cb01e1403_b-jpg-15277163965_9aff1be2d2_b-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobla opp Miles igjen nå nettopp. Det må være noe riv ruskende galt med dette rommet og Miles. Vet jeg har slitt med de her før (på stua spilte de langt bedre) men dette begynner nesten å bli pinlig. Selv med høy deling så skjer det noe med fasen som er fryktelig merkelig. ALT av trøkk forsvinner når jeg kobler til Miles. Koblet raskt tilbake til B212 og da satt det som bare det igjen. Rare greier...

Har hørt mye på første plata "Hell on heals", men "oppdaget" denne nå. Veldig bra innspilling og liker du country og damestemmer så er det et must.

http://wimp.no/album/19885534
    -annieup-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg "The Raid" for en mnd eller to siden. Likte den veldig godt. Hørte veldig gode ting om "The Raid 2" på Filmpolitiet* for litt siden og fant ut at den MÅTTE sees. Det angrer jeg ikke på! 2 1/2 time med underholdning av voldsomste sort. Ikke for sarte sjeler.

*Filmpolitiet ja... Hadde omtrent gitt de opp etter forrige anbefaling fra den kanten. "Top of the Lake" fikk en sekser på terningen derfra. Det er noe av det mest elendige jeg har sett på årevis. Selv om man tar høyde for smak, så kan jeg ikke fatte å begripe at en så elendig serie kan få sånne terningkast. Elendig skuespill, totalt "umotiverte" scener, total mangel på driv/fremdrift og et "mysterium" som ender i ingenting.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tankene flyr om hvor veien går videre... Avventer svar angående noen 12" mellomtoner som jeg har tenkt å teste ut. Planen er å bygge en kasse som jeg kan sette oppå Miles, som senere eventuelt kan huse TPL-150H også. For om jeg ikke er fornøyd med Miles etter ombygging, blir det utprøving av en "liten" toveis. Tanken er at jeg da også skal ta av bakkammeret på TPL-150H og lage en dempet kanal som går ut på baksiden. Kan ikke si at jeg direkte gleder meg til å gå aktivt igjen, og jeg trenger helt klart hjelp for å ratte dette noenlunde på plass.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvrmind.
    Sist endret av teddytusen; 10-08-2014 kl 06:15

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Hehe, virker som du er litt frem og tilbake om dagen?? Ikke at jeg er på forumet hver dag lenger, men.

Leste lenger opp at du nevnte anmeldelser av filmer, og at du nesten har gitt det opp. For meg blir anmeldelser av filmer kun én persons oppfatning av filmen, basert på egne preferanser, hva han/hun spiste til frokost og om det er sol og fint vær ( vil fort ut å ta en pils på hveranda´n istedenfor å se film?? )

IMDB synes jeg forteller mye om en film, såklart er jeg til tider uenig med folket, men der er det hvertfall ikke et enkelt menneskes mening.

Så forøvrig "The Raid" når den kom, og vet ikke den dag idag hva jeg synes, er nok ikke av det bedre jeg har sett:P Og jeg har ingenting imot voldelig filmer, så det er sagt:P

Lykke til med veien(e) ? videre

Side 61 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •