teddytusen`s sfære. - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Delte DIY-benken i to i dag, og fikk plassert senter mellom de to delene. Kjørte auto-korr og det spilte mer sømløst på film. På BD-konserter derimot manglet mye av den dynamikken jeg har vært så fornøyd med i det siste. Auto-korr hadde satt alt til "Large", til og med bakhøyttalere. Da jeg satte både senter og bakhøyttalere til "Small", fikk jeg tilbake 80% av smekket. Antar det var noe faseproblemer der. Dropper nok auto-korr og setter opp manuelt.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Planen var originalt og kjøre Airplay fra iPhone/iPad2 til Airport Express gen 1 (minst jitter i det hørbare området) og videre til ekstern DAC via optisk. Mulig det er det jeg lander på.
    Har dette oppsettet:
    Wimp Hifi på iPad2 > ATV2 > Hegel HD11 > Receiver.

Synes det er en veldig bra løsning. Har også lagt inn hele CD samlingen på iTunes/PC som jeg streamer i Apple Lossless. Kan ikke bli bedre synes jeg.
    Wimp har jo en mye bedre app til iPad enn Spotify, og når de i tillegg har CD kvalitet, så var valget lett for meg.

Hadde først Airport Express, men ettersom jeg ikke hører forskjell på den og ATV2, så har jeg koblet den bort. Blir vel å gi den bort.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper den gjerne.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RF-3 kommet, og en blanding av elendig innpakking av selger og røff behandling gjør at de nærmest er som søppel å regne. Og da har jeg ikke engang tatt av det lille med bobleplast som er på de. Skuffa er tidenes understatement.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RF-3 kommet, og en blanding av elendig innpakking av selger og røff behandling gjør at de nærmest er som søppel å regne. Og da har jeg ikke engang tatt av det lille med bobleplast som er på de. Skuffa er tidenes understatement.
    Auda...sånt er utrolig kjedelig ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie behandling av kolli

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shiiiit
    Det var surt Frode.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser det ut. SAMTLIGE knepperter på ene dekselet var knekt. To på det andre. 3 av 5 "føtter" er knekt.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg   -image-jpg   -image-jpg   -image-jpg   -image-jpg  

Sist endret av teddytusen; 08-06-2014 kl 16:28

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au au

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kobla de opp på 50 klasse A watt i kinoen. Ser ut til å være i orden teknisk. (En skrue på ene basselementet var løst, og den gikk gjennom chassiet da jeg stramma litt.)Problemet er at disse skulle stå i stua. Kirsebær var allerede i grenseland rent estetisk, men nå er det helt håpløst. Salgsverdien har jo selvsagt også stupt, så om ikke Posten ordner opp vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Det er flere skader enn bildene viser. Gadd bare ikke å laste opp flere bilder.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miles vs RF-3...
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg   -image-jpg  

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kobla de opp på 50 klasse A watt i kinoen. Ser ut til å være i orden teknisk. (En skrue på ene basselementet var løst, og den gikk gjennom chassiet da jeg stramma litt.)Problemet er at disse skulle stå i stua. Kirsebær var allerede i grenseland rent estetisk, men nå er det helt håpløst. Salgsverdien har jo selvsagt også stupt, så om ikke Posten ordner opp vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Det er flere skader enn bildene viser. Gadd bare ikke å laste opp flere bilder.
    Spørs om dette er postens feil alene - du har vel en dialog med selger og ? Det holder ikke med 1-2 cm bobleplast for støt absorpsjon - spesielt ikke når bena stikker utenom.... Ben og deksler kan byttes, kabinett sparkles med formtre så det trenger ikke bli så galt så lenge resten er ok, men klart at salgs/bruks-verdien synker...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, som nevnt i første innlegg er det en blanding av dårlig innpakking og røff behandling. Jeg er i dialog med selger men forventer ingenting. Avventer svar fra Posten. Ben og deksler kan nok byttes, men sparkling utgår. Jeg ville ikke ha DIY-prosjekt på stua lenger. Det var hovedpoenget med disse.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekke om de er tette i saumene, ser hardt ut det skaget i munnen på hjørnet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ikke et ord i fra Posten.

Tester RF-3 i kinoen. Fungerer helt greit det. Kunne levd fint med de her om jeg ikke hadde hørt/eid Miles.

Har to pd.186 liggende, og har endelig begynt på kassene. Satser på å få en spilleklar ila helgen. Mangler litt mdf til nr to.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg   -image-jpg  

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist det med høytalerne får håpe det ordner seg. Samme bordsag og understell som meg du fornøyd?
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt opp spiller en slik PD.186?

Mulig jeg må kvitte meg med hornsubbene mine når jeg flytter, og vil finne en erstatning som tar mindre plass.

Synd med RF-3. De skal jo være blant de beste fra RF serien.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rovik Vis post
    Trist det med høytalerne får håpe det ordner seg. Samme bordsag og understell som meg du fornøyd?
    Egentlig ikke. For det jeg ga for den kunne jeg kjøpt meg en Festool dykksag og en noname bordsag. Den løsningen ville passet meg langt bedre. Å styre store plater trygt og presist på en bordsag er omtrent umulig. Bedre å dele opp plater med en dykksag og ta småkutt/repetetive kutt på en billig bordsag.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    Hvor høyt opp spiller en slik PD.186?

Mulig jeg må kvitte meg med hornsubbene mine når jeg flytter, og vil finne en erstatning som tar mindre plass.

Synd med RF-3. De skal jo være blant de beste fra RF serien.
    Usikker på hvor høyt det er fornuftig å bruke disse. Burde vel gå fint til 120-150hz. Mine deles ved 80.

Jeg hører det er kvaliteter i RF-3. Jeg syns ikke de er skarpe i toppen. Skarpere enn Miles, men ikke plagsomt. Søkte på ebay etter nye outriggere/føtter men fant bare en stk og den var dyr. Noen som har tips? Må ikke være originale. Gjerne ht-dekselet også.

Side 57 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •