teddytusen`s sfære. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Deler til Econowave selges billig. Kasse kan følge med, men da må de hentes.

2 QSC Waveguide ca 700,- nye
    2 Selenium D220Ti ca 1000,- nye
    2 Eminence Beta 12. 8ohm ca 1700,- nye

Tok 10x på amerikanske priser. Bruker å stemme noenlunde med frakt og moms inkludert. Prisen på Eminence er hentet fra Evenstad. Delefilter er ikke inkl.

Selges 1500,- + frakt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort avtale om kjøp av Klipsch RF-3 MkII. Skal erstatte Econo på stua. Regner ikke dette som en oppgradering per se, men vil ha færre bokser på stua.(aktiv deling i dag) RF-3 er også langt smalere enn Econo, noe som passer oss bra.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt og fikk bare "skilletrafo" og "støytrafo", men dette var noen beist i forhold til humx. Det var en som hadde en nett DIY løsning på sentralen, jeg har ikke lenkene for hånden dessverre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det som var genialt med HumX. Størrelsen. Får fortsette jakten. I stille partier på filmer er det plagsomt pr i dag.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var delefilteret til senterkanalen loddet og testet. Testet den i stereo med ene Miles. Klarer ikke å skille på de. Tenkte å fjerne midterste rommet i diy-benken og plassere senteren på gulvet. Ikke ideelt, men må testes.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror RF-3 kan passe deg temmelig godt Frode, de er vel de minst beherskede i hele Reference serien

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Høres bra ut. . Ser de topper Rognliens liste over Klipsch gjennom tidene når man ser på pris/ytelse. Ser etter billig klasse A (eller i det minste strømsterkt) å koble på, men det er ikke så lett å finne. Skal teste med brokoblet Rotel 976 til å begynne med, men mistenker at det ikke er den beste komboen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd transistor, rør og klasse a på mine rf-63 og uten tvil så er det kl a som gir mest for pengene i mine øyne, varmen til rør og smekket til transistor!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde seg med klasse A på Miles også, selv om det førte til brum i anlegget. Det rare er at det virker som om det er PJ (hdmi) som lager brummet, men det dukket altså ikke opp før XTZ-en ble koblet på.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmm, klasse A duger på det meste

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Gjorde seg med klasse A på Miles også, selv om det førte til brum i anlegget. Det rare er at det virker som om det er PJ (hdmi) som lager brummet, men det dukket altså ikke opp før XTZ-en ble koblet på.

Merkelig, nå har jeg riktignok liten erfaring med lange hdmi strekk, men minnes en kompis med samme problemet, i hans tilfelle var det å bytte ut biltema hdmi kabelen til en med litt mer skjermering, ala lsound sine better cables tror jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en relativt dyr og ekstremt skjermet hdmi-kabel. Kjøpte en annen som var 2-3m lenger nettopp, og skal sjekke den også. Skal feilsøke litt etter jobb.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trives godt med Wimp over Airplay til ATV2, men vil prøve å gå litt mer hifi i kinoen også (jeg er klar over at mange mener man ikke hører forskjell, men la oss kalle det sjelefred). Er det noe å hente på å kjøre en Mac Mini for eksempel kontra Airplay til Airport Express? Kan man styre Wimp med iPhone/iPad når den kjøres fra Mac Mini? Kan man koble opp iPad2 til anlegget og styre denne fra iPhone..? Jeg er rett og slett usikker på hva som er best/mulig, og trenger litt råd. Mac Mini blir i så fall KUN brukt til dette formålet og føles litt overkill, men om det er det som må til... Jeg vil bruke en ekstern DAC mellom "avspiller" og receiver.

Planen var originalt og kjøre Airplay fra iPhone/iPad2 til Airport Express gen 1 (minst jitter i det hørbare området) og videre til ekstern DAC via optisk. Mulig det er det jeg lander på.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Mac mini med Wimp Hifi, du kan koble på en airplay plugin til mac minien, men da har mac minien ingen større funksjon enn det en atv2 har. At det ikke er forskjell er bare tull, blindtestet med både spotify og vanlig wimp før jeg byttet, forskjellene er store nok til å forsvare prisforskjelen. Skal du kun bruke mac minien til wimp så hvorfor ikke se etter en Sonos isteden? Hadde ikke jeg brukt den til streaming av netflix/hbo osv hadde jeg aldri gått for en mac mini isteden for Sonos.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er fordelen med Sonos-varianten over den siste jeg skisserte?

"Minst en av Sonos-komponentene må ha kabelforbindelse til nettverksrouteren", står det å lese hos Klubben. Om det stemmer går det ikke.

Edit: mulig vi snakket forbi hverandre ang forskjell eller ikke. Tenkte på at ATV upsampler fra 44.1 til 48. Noen mener man ikke hører forskjell på Airplay via ATV og AE.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen er at du kan styre den via remote ala iphone, ipad. Å remote styre en mac mini ekke like enkelt, du får kjøpt wifibridges til sonosen så det ekke noe utfordring å snakke om

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Usikker på om jeg går for Sonos. Mulig jeg går for Airport Express->DAC foreløpig. Hegel HD20 frister, men er litt over budsjett selv brukt. Det fine med den er at jeg kunne kjørt balansert rett i effekttrinnet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor Hegel? Ikke at det ikke funker, men har rota litt rundt med endel dacer de siste åra og etter min mening er det ingenting unikt med Hegel sine dacer. Ville sjekka ut hos Malaaudio og deres GD audio fks.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Hva er fordelen med Sonos-varianten over den siste jeg skisserte?

"Minst en av Sonos-komponentene må ha kabelforbindelse til nettverksrouteren", står det å lese hos Klubben. Om det stemmer går det ikke.
    Den varianten med Wimp over Airplay til ATV2 ? En av de store fordelene med Sonos er jo det at det er super lett å utvide til flere rom. Kjøkken, ute, bad, etc. Så trengs bare 1 wimp konto til alt, og du kan spille av det samme, eller forskjellig i de forskjellige rommene. Så blir litt annerledes. Akkurat nå har jeg gruppert stue, kjøkken og bad sonene mine og bare vandrer rundt i huset med samme musikken i alle rommene. Så blir et helt annet system. Airplay, hvis du tenker å ha i flere enn 1 rom blir litt tungvindt. Men til 1 rom supert! Er også mer delay i airplay etter min mening. En annen ting er at Airplay kan spille av alt som er på padden, Sonos er låst til appen. Så det er en utfordring med Sonos. Jeg har løst det med å kjøpe et blåtann adapter, som autoavspiller på stuesonen når det får signal.

Du må ha 1 av sonosene kablet hvis du skal bruke det. Du kan da ha en sone i et annet rom som er kablet, eller 1 brigde som du setter hvor du har nettverket.

Håper dette gav litt mer info
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint innlegg Ostemannen. Jeg er ikke ute etter "flere rom-løsninger", så den biten er ikke viktig.

Det MÅ selvsagt ikke være HD20 Per Anders, men det er en av de jeg har kikka på. Flere kan gjøre det samme. Har også kikka på Emotiva sin.

Side 56 av 61 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •