teddytusen`s sfære. - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, er lyd her ja. En kjapp test bare, men tror nok at jeg går for lukket på begge. Har ikke testet pd.186, men pd.182 klarte seg fint.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester pd.182 på stua sammen med Econo as we speak. Den klarer seg meget bra. En til to pd.186 på stua i 80-100liter vil fungere utmerket. Til musikk i alle fall. Kunne tenkt meg Fusion 8 fra DIYSG oppå hver sin pd.186 (jeg vet det ikke skal være helt ideelt) men da måtte jeg solgt Econowave og det blir ikke lett. Blir nok heller et pasivt filter og liten lukket kasse på Econo istedet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukket var hyggelig å høre igjen, og selv om man skal være ytterst forsiktig med å generalisere så er jeg imponert. Ikke tegn til buldring eller one-note-bass i det hele. Har hørt all slags musikk i hele dag, og koser meg ordentlig. Fattern var en tur innom også, og gleder seg til å få denne i hus. Vi må bare ordne effekt og en minidsp til han.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Lukket var hyggelig å høre igjen, og selv om man skal være ytterst forsiktig med å generalisere så er jeg imponert. Ikke tegn til buldring eller one-note-bass i det hele. Har hørt all slags musikk i hele dag, og koser meg ordentlig. Fattern var en tur innom også, og gleder seg til å få denne i hus. Vi må bare ordne effekt og en minidsp til han.

Så bra! men kan det måle seg med store åpne?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måle seg hvordan?

Minner om at det handler om "sub" kun til musikk, og at det er til min gamle far som stort sett hører på blues og folk på nivåer rundt 80-95db max det er snakk om her. En godt konstruert bassrefleks vill gitt mer i dybde og volum, men det trengs ikke her. Størrelse er også av betydning.
    Når det gjelder mine pd.186 så er dette enda bedre element med nesten dobbel slaglengde i forhold til pd.182 så jeg regner med at det skal gå helt fint. Dette er også til musikk/tv-lyd, så hverken ekstrem SPL eller ekstrem dybde er påkrevd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk satt opp pd.182 hos gamlingen i ettermiddag. Den står på et loft med skråtak der anlegget står, og der man sitter. Jeg har testet lukket sub der før med stort hell, så jeg hadde forhåpninger. De ble smadret. I positiv forstand. Det er enormt med overskudd og elementet rører seg knapt. Anlegget her spiller nå meeeget bra, ikke minst med tanke på prisen. Mesteparten har gamlingen fått, eller lånt av meg, og det koster en brøkdel av mitt eget. Likevel koser jeg meg veldig her nå.

God påske folkens!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så morro , teddy !

Ikke noe er bedre enn å bli positivt overrasket når man ikke har brukt en formue !

God påske til deg og!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så bra

Er nok et bevis på at det ikke nødvendigvis er pengesekken som avgjør hvor vellykket en er med å sette sammen et anlegg.
    En god del ryggmargsfølelse og litt flaks kan få deg langt avgårde mot gode opplevelser
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart karer. Det at det er billig kan selvsagt også påvirke mitt inntrykk. Det er en faktor jeg er klar over. Likevel så syns jeg det sitter veldig bra. Faktisk så bra at jeg forstår at jeg har en jobb foran meg hjemme. Plasseringen her hos gamlingen er også av det heldige slaget. Ikke vitenskaplig målt, men jeg vil våge påstanden at det var mer trøkk her med under halvparten så lang slaglengde. Sammenlignet med min stue. Denne er egentlig ikke ment for film, men ungene skal se "Frost" i dag, så vi får se om den fungerer ok der også.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du la ungene se Frost? Nei og nei Frode, trodde ikke slikt om deg
    http://www.dagbladet.no/2014/03/12/k...film/32278567/

Nå har jeg ikke sett filmen selv, men ut fra de Disneyfilmene jeg har sett i denne sjangeren har jeg litt vanskelig for å tro riktig alle påstandene her.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi så Frost med unga i går og det var stor suksess At en eller annen fundamentalist pastor i USA klarer å gulpe opp en parallell til syndefallet i Kristendommen etc. er helt utrolig. Er det rart Religion er farlig? Jeg er målløs.
    Her er det bare å koble opp annlegget Frode og glede seg over en morsom film
    Veldig morsomt at du har fått skrudd så bra lyd hos gamlingen også. Har fått mer og mer tro på at vi kan oppnå meget bra lyd med få midler også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mennesker kan man bare håpe at ikke ser seg for når de krysser gaten..

Så filmen både på fredag og i dag. Litt for mye sang for min smak, men femåringen likte den veldig godt.

Jeg må ta en kraftig vurdering av mitt eget oppsett merker jeg. Det må i det minste jobbes mer med plassering. Spesielt subbene. Plassering bak er første test. Nivået fremme i kinoen er laangt høyere enn i sittegruppen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye mas her nå, men jeg klarer ikke å la være. Måtte teste med litt Wimp her nå mens ungene er ute å leker. Satte på litt dubstep for å teste grenser. Valget falt på Guilt av Nero. 108db i lytteposisjon var nok for meg (rent og pent altså) og jeg gikk frem for å sjekke bevegelsen på membranen. Her er mer å gå på.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -image-jpg  

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dine gamle infinity som står der?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel ikke all verdens krefter til for å komme opp i 108dB med dem vil jeg tro. Har de ikke følsomhet rundt 100dB/W?
    Og .182 er vel også relativt lettdrevet selv om det sitter i lukket kasse, så en trenger ikke noe kraftverk for å få hyggelige lydnivå på dette anlegget.

Artig at det går an å få til noe slikt uten at en trenger å selge nyrene sine. Dvs. om jeg skulle solgt mine nyrer hadde det knapt nok blitt til en bærbar kasettspiller

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infinity drives av receiver og slipper å spille helt ned, så det går greit. Subben drives av TA2400, som er mer enn nok.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker!! Hadde med min gamle HD-dekoder som jeg tenkte fattern kunne få/låne i lengre tid. Kobla til, og regnet med at det måtte pairing til. Men neida, det var ikke nok for CD. De måtte ha eigerskifteskjema med underskrifter tilsendt i posten... F.ing lovely.. En hel påske med SD.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke vere nødvendig å gjøre noe annet en å koble den til antenne og TV, for å bruke den i påska. Eierskifteskjema er bare for permanent overføring til annen eier

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er at det er min dekoder, men fattern sitt kort. Da fungerer det ikke.

Side 53 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •