teddytusen`s sfære. - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tok litt tid før jeg tok den, men jeg var litt sløv der ja. Grattis.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for litt siden at MA-200 hadde fått skryt i Watt (noen som vet hvem testeren var?) og tenkte å teste disse. Det var tomt for disse, men jeg fikk fin pris på to av storebroren. Planen er først og fremst å bruke disse til subbene, men den ene skal testes på Miles for moro.

-image-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet allerede?
    Må si posten er effektiv på din kant av landet

Går og venter på en Android multimediaboks, men det ser ikke ut til at den kommer lenger enn til Oslo. Forsåvidt greit siden jeg reiser rett fra jobb og til NITO-samling i Ålesund på fredag.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan du synes Aoda forsterkerne fungerer. Hvordan er støynivået på viftene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det eneste jeg har rukket å teste. Det er mye mindre viftestøy her enn på TA2400.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heiv på et strøk maling i dag morges på en stereobenk jeg kasta sammen i forgårs, og nå har jeg fått satt på plass komponentene i stereobenken. Ble bedre enn det var før i alle fall, men det skulle ikke mye til. Har satt Aoda-ene i arbeid også. Som vanlig bæsja jeg på leggen da jeg skulle koble opp. Ville først teste den ene på Miles, men det var noe fryktelig galt. Måtte skru opp noe helt jævlig, og det låt ikke bra. Skifta til 6- kanals Rotelen for å bekrefte at det var Aoda som var problemet. Det var det ikke.. Skifta kabler og styrte på. Til slutt oppdaga jeg at det var volumet på iPhone som var skrudd ned til rundt 50%... Kjørte nemlig Wimp Hifi over Airplay som kilde. Verste er at det ikke er første gangen.

Fått satt opp senteren også. Aktivt delt og satt opp full fart. Liker resultatet veldig godt, men skal jobbes litt mer med.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre om hva du synes om den ampen. Går litt i tanker om 4 subber i oppsettet mitt... Men er omtrent allergisk mot støy/vuftestøy...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hos meg bråker PJ mer enn to Aoda. Må nok justere mer på senter merker jeg. Satte på Kontiki, og måtte fjerne senter fra oppsettet for å høre hva de sa.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om Aoda kan være ett ypperlig alternativ til Behringer og viftemod hvis man skal ha mye og billig effekt til sub.

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng Vis post
    Høres ut som om Aoda kan være ett ypperlig alternativ til Behringer og viftemod hvis man skal ha mye og billig effekt til sub.
    Ja, dette ser ut som et godt alternativ til Behringer. Håper Teddy kan si mest mulig om denne da jeg også har satt den som alternativ effektforsterker for subbene mine.
    Tenkte å drive 2 stk 18" Beyma med en Aoda MA 600 f.eks.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... hva kan jeg si? De virker og er rimelig stille.

Hadde vært fint om noen kunne testet hva de faktisk leverer. Jeg tar alle "watt-specs" fra de fleste leverandører med en god neve salt. Hadde vært artig og sett hva de leverte på 20hz. Ellers finner jeg hoppet i pris fra MA-200 til MA-300 litt rart, spesielt når man ser hvor lite det skiller på MA-300 og MA-600. Ser forresten at de har merket MA-200 med "Introduksjonspris". Tipper det er for å kunne sette opp prisen pga at den har blitt populær. Ganske sikker på at det ikke stod da jeg forhørte meg angående denne, eller før den tid også i grunn... Ellers syns jeg MA-600 ser veldig fin ut til sub-bruk. Og ikke bare i bridge.

t.ampen er forøvrig målt til 614W (venstre kanal) og 632W (høyre kanal) i 8ohm og på 20hz. Ikke langt unna specs som oppgis til 650W.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig sitter man å spekulerer.... Har to mini-Miles kasser som ikke er i bruk. Forrige plan var å bruke disse til å lage en av kassene til pd.186-ene som er på gang, men jeg tror det blir en dårlig løsning. Jeg må nok uansett ha meg en plate til med mdf, så da kan jeg likegodt bygge to "skikkelige" kasser. Mini-Miles kassene er godt bygget, og jeg lurer på å bruke de til en SEOS-variant. Karma-15 hadde vært fint pga at Celestion-driveren er forholdsvis billig og ikke minst tilgjengelig i Norge. Det kan virke som om det er en utgått modell, men det burde gå an å få til likevel. Passivt filter er viktig, da jeg helst vil bort fra aktiv deling i stua. Karma-15 går ikke akkurat kjellerdypt, men jeg har et pd.182-element liggende. Det går heller ikke helt i kjelleren, men ned mot 35hz (uten room-gain) med autoritet burde går bra. Dette er ikke kino, men musikk og tv-lyd, så det er ikke viktig at oppsettet går helt ned. Spørs om det ikke går mot salg av Econowave-høyttalerne, selv om det pleier å være seigt å få solgt DIY.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger opp et bilde av den sammenraska stereobenken. Skal se om jeg får tatt et bilde av hele frontrekka snart. På tide med lamper i rommet også. -image-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den benken så ut til å ha plass til det meste. Hvor mange watt har du samlet der nå da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i alle fall 12stk effektkanaler. TA2400 er ikke i bruk akkurat nå. Den støyer så forferdelig, så den må gjøres noe med. AODA-ene bråker langt mindre. Må få henta de to siste pd.186-ene hos Svenn-Andre snart. Lurer på å bruke Easybring om ikke noen her inne skal fra Ålesund til Nordfjord med det første?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig fornøyd med klarheten på dette hjemmebryggede ølet. Må benytte sjansen når ungene er hos gamlingene, så nå blir det øl og konserter på BD.

-image-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker denne Aodaen mer strømsterk framfor T-amp? eller på samme linje? kan den måles mot behringer ep4000 tro?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aoda MA-300 har specs som ligger et stykke bak TA2400. Å vurdere dette på subber basert på lytting er en øvelse jeg ikke engang vurderer å starte med. Om noen kunne målt Aoda-ene, så hadde vi fått en objektiv målestokk. Aoda MA-600 ligner mer på TA2400, og det er vel mer rettferdig å sammenligne disse.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom tidlig hjem fra jobb i dag og tok meg en tur inn i kinoen. Synet som møtte meg likte jeg dårlig. Ene JBL 8340 hadd løsnet fra festet og falt ned. Den landet på en boks med skruer som er fullstendig knust, og har laget to relativt store hakk i veggen. Heldigvis var det ikke folk i rommet da det skjedde.

Side 51 av 61 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •