teddytusen`s sfære. - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har svogeren vært her, og nå er det strøm i kjellerstuen. Har trekt kabel til surroundhøyttalerene også. Jeg ser nå at jeg ikke har sjanse til å bli klar til fredag, så ølsmaking må vi ta på stua i stedet. Bilder får vente for det ble lang dag på jobben, så rett hjem å hjelpe svogeren, og så skal jeg opp på jobb 4.30 i morgen. I tillegg er det rimelig rotete der nede. Elektrikere kan å rote.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! Nå blir det liv Apropos elektrikere, så mener de at det ikke lønner seg å rydde. Kunden skal jo ikke trenge å betale elektrikerpris for en skarve ryddejobb. Nå betaler vel ikke du timer til han, men det ligger vel i blodet at han ikke rydder

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det går kjapt unna jeg Frode. Tidsplaner er til for å sprenges, og som du sier blir det ølsmaking uansett
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmom en tur før jeg skal på jobb igjen.

Det ligger nok i blodet ja Chris.

Det går greit fremover nå Jan. Noe jeg også var klar på ville skje så snart sparklingen var ferdig. Håper at jeg og svigerfar får listet rommet nå i helgen, og i tillegg bærer vi ned høyttalere og sofa. Da er det bare å begynne å bruke rommet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal etterhvert bygge meg stereobenk. Hvilken konfig syns du ser penest ut? Lerret øverst og benk under. Oppå benken, bak lerret, skal senter stå så avstiver blir det uansett versjon. Problemet med den bredeste benken er lengre kabler (av alle typer) men det er jo forholdsvis lett å ordne. Selv syns jeg øverste versjon ser penest ut. Hva syns folket?

Edit: øverste versjon er noe "overdrevet". Benken vil ikke bli særlig bredere enn lerretet. Bare litt.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -lerret-vs-stereobenk-jpg  

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for øverste versjon. Da har du også mer plass til ny elektronikk denm dagen spøkelset kommer på besøk igjen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv med bare en høyde så vil 240cm romme ganske greit med elektronikk ja.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått på smellen med for liten stereobenk 4 ganger på 6 år, så innstillingen min til øverste versjon er basert på lang og dyrkjøpt erfaring

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Ser den. Receiver, PS3, forholdsvis liten tuner, SB Duet og Apple AE og ATV tar ikke så veldig mye plass. Effektforsterkere blir plassert oppå benken, skjult av lerret.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for øverste versjon,- både med tanke på utvidelser og at jeg synes det ser penere ut med litt "luft" mellom komponentene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phuuu.... Årets juleølsmaking er unnagjort, og jeg er bra sliten ja. 11 sorter fordelt på to stk er unnagjort. Satser på å få gjort litt listing og slikt ila helgen. Kanskje vi får sett en film ila søndag..?

God helg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble konklusjonen av smakingen? Ble det laget en "anbefalt" liste?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi noterte smak/aroma inntrykk, og ga karakter. Ingen var helt forferdelig av de vi testet, og mange havnet sånn midt på treet. Ylir og Underlig Jul (2012 versjonen) var vel de jeg hadde på topp. Nederst kom Ø-God Jul.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hatt en runde i bua og sett Pacific Rim sammen med junior, og va gjennom Ringnes Pils (juniors valg), Lade Gaards jul og Grans julebrygg. Tror nok at Lade Gaard blir en vinner her i jula, butikkversjonen, ikke prøvd noe poløl i år.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pacific Rim er en av filmene som ligger i handlekurven hos Platekompaniet as we speak. Skal ha meg noen "moro-filmer" til romjula.

Ellers hadde jeg glemt at det var familieselskap i dag, så det ble ikke noe listing. Jeg har tre fridager denne uka, så rommet SKAL bli klart til bruk før helga.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go! Go! Go! pacific Rim er passe gla'krig ja. Blir heftig, vil jeg tro. Likte den godt, selv om klisjeene stod i kø osv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg hatt 5-6 effektive timer i kjelleren, og det viser igjen. Listing er 85% ferdig. Jeg må spekulere litt på hvordan jeg skal bygge inn ene søyla til drageren før jeg kan liste tak og vegger der. I tillegg hadde jeg visst glemt igjen hjørnelistene hos min lokale trevarepusher. Akkurat det tar sikkert 10-15min, så null stress. Fikk satt inn sofa, og rigget til senter, subber og litt av anlegget. Miles står på stua enda, og jeg må vente på bærehjelp før de kommer på plass. Heiv meg rundt og satte inn Econowave, men det var spake greier gitt. Må være noe feil i det aktive oppsettet, men det gidder jeg ikke å feilsøke all den tid Miles kommer ned i morgen eller dagen etter. Funderer fremdeles på hvordan jeg skal sette opp lerretet på en fornuftig måte. Det blir uansett midlertidig, for jeg må bygge en stereobenk. Det blir ikke før på nyåret. Neste nå er å få hengt opp surroundhøyttalerene. Da begynner det å nærme seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då må vi få BILDER

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for dårlig lys der nede til at det har noe for seg. Prøvde å ta bilder, men det var bortkastet. På torsdag og fredag har jeg fri, og da skal jeg helt klart ta noen bilder.

Den nye lerretsrammen jeg laga meg fungerer dårlig. Skulle gjerne hatt kloa på en original ramme til 106" lerretet mitt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg og eldstemann i kjellerstuen og ser Biler 2. Bare Miles av høyttalere er koblet opp. Har fått hengt opp surroundhøyttalere, men ikke koblet de til. Subbene står bak lerret, men er heller ikke koblet opp. Skal få gjort mye i morgen også. I går bestilte jeg ti BD-filmer, så nå kan jula bare komme.

Side 48 av 61 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •