teddytusen`s sfære. - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1208
    Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Jeg og kona diskuterte akkurat den løsningen nå nettopp. Det står vel mellom den og å rive bort det gulvet som har sponplater og isolasjon, og legge ny (mindre tykk) isopor og heller bygge det gulvet opp mot det andre.
    Selv hadde jeg valgt å rive bort gulvet som har spon og beholde takhøyde.

Og for å få igjennom ditt ønske: En liten "konekompensasjon....." Rosebukett,- gavekort? Utrolig hva bestikkelser kan føre til.....

Følger byggingen din med stor interesse!!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke på kona, men på økonomi. Budsjettet er lavt. Sånn er det bare. Jeg må studere gulvkonstruksjonen litt nøyere, og eventuelt høre med forrige eier av huset om hva som er under før jeg gjør noe mer.

Hyggelig at du følger byggingen. Gleder oss til det er ferdig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel selv som mål å bygge Norges billigste dedikerte hjemmekino.
    Starter en tråd så fort jeg får opp reisverket. Det er ren plankekjøring, og noe alle har sett før...

Selv så kommer jeg til å legge 23*48 på gulvet, med fuktsperre mellom betong og lekter.
    Deretter isolasjon mellom lektene og så gulvspon.

Sikkert ikke det helt optimale,- skulle gjerne hatt varmekabler men det går ikke inn i budsjettet.

Til dags dato har en kino på 25 m² med nesten ferdig reisverk på 2" x 4 kommet på 2800 kroner...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting er som regel lettere når man kaster penger på det, men det er litt morro å se hva man kan få til med "limited funds". Har du lagt ut tråd?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Limited funds" likte jeg!!

Tråden kommer så fort jeg er ferdig med reisverk og "plankekjøring"...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det fremdeles tregt. Fattern hadde litt tid i dag, så han jobba 3 timer og fikk gjort en hel del pussing/sparkling. Han sa han ville komme innom i morgen også, så da burde det begynne å hjelpe. Vi har virkelig lyst (både for oss og ungene) å få rommet ferdig til jul. Gulvet venter vi sannsynligvis litt med. Dvs at vi legger teppefliser rett på gulvet slik det er, med høydeforskjell. Jeg har plenty med teppefliser, så når vi gjør det skikkelig en gang så er ikke det noe problem å få gulvet fint.

Ellers driver jeg å planlegger ombygging av Miles til 3-veis. Det blir sannsynligvis Beyma 12G40 som får jobben med å avlaste både 15P80Nd og TPL-150H. Planen er å bygge moduler og skamløst kopiere konfigurasjonen til denne svensken.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -9ea3a9b9cf84d5510f707b60347e37d6-jpg  

Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Her går det fremdeles tregt. Fattern hadde litt tid i dag, så han jobba 3 timer og fikk gjort en hel del pussing/sparkling. Han sa han ville komme innom i morgen også, så da burde det begynne å hjelpe. Vi har virkelig lyst (både for oss og ungene) å få rommet ferdig til jul. Gulvet venter vi sannsynligvis litt med. Dvs at vi legger teppefliser rett på gulvet slik det er, med høydeforskjell. Jeg har plenty med teppefliser, så når vi gjør det skikkelig en gang så er ikke det noe problem å få gulvet fint.

Ellers driver jeg å planlegger ombygging av Miles til 3-veis. Det blir sannsynligvis Beyma 12G40 som får jobben med å avlaste både 15P80Nd og TPL-150H. Planen er å bygge moduler og skamløst kopiere konfigurasjonen til denne svensken.
    Ser du for deg noen ulemper med å bygge det i moduler sånn rent lydmessig? Fordelene er jo greie nok.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ikke rette mannen å spørre egentlig. Jeg har spurt litt i bygge/ide-tråden som omhandler prosjektet, og håper på svar på enkelte ting jeg lurer på der. Spesielt dette med "lobing". Jeg tror at selv om 15" er langt fra hverandre så skal det gå fint. Spesielt siden de deles relativt lavt. Det fungerer i alle fall for BEF. Det jeg er mest "bekymret" for (uavhengig av om det er snakk om moduler eller ikke) er å temme bakbølgen i mellomtonekammeret. Det har jeg også spurt om i den tråden, men det kan se ut til at jeg må få svar på diyaudio om disse tingene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattern har jobba som en helt i kjelleren i tre dager nå, og det begynner å nærme seg klart til maling. Håper å få gjort veldig mye rundt neste helg, for da har jeg fri fredag også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkt så fint det ville vært om folk hadde begynt å bidra på en positiv måte istedet for å sutre som kjerringer over hvordan forumet er/har blitt....

Da er rommet 98% klart for maling. Jeg skal gå over hele rommet i morgen etter jobb for å se etter småfeil, men alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her sutres det ikke, Teddytusen!

Ethvert innlegg er en berikelse....

Nå er du på 98%, og da har du bare 1% igjen.

For et rom blir aldri ferdig,- det blir bare "ferdigere".....

Lykke til,- dette blir bra! Følger tråden din med stor interesse!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du HELT rett i MorJohan. Man blir aldri ferdig. Som regel er det listene som er "bøygen".

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke nevn lister... To år siden jeg burde vært ferdig med oppussing, men det står igjen noen meter list enda.
    Tenkte egentlig å begynne i morgen når kona er på tur, men må gå litt ut og inn, og været nå frister ikke til det.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen min blir listeløs, så da er det kanskje håp? Ellers enig Frode, mye syting! Det kommer vi ikke noen vei med.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi traff tydeligvis et svakt punkt hos jakv her....

Du får love oss at listene skal være på plass i løpet av november,- men ikke nevn hvilket år....

Lykke til....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, jeg har ikke noe problem med det, men madammen ... Har vel en tendens til å finne noe annet å gjøre når lister nevnes. Skal sies at det er mest hukillister som står igjen da, med et par 45 graders hjørner. Dem gleder jeg meg ikke spesielt til

Men jeg kan love at jeg skal få gjort litt før jul
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listingen er stort sett det enkleste, men gipspussing det er et hel@vete. Vær glad du er ferdig med detTeddy.

Heldigvis for min del, så har velferden på jobben kjøpt inn en motorisert "pussegiraff" med tilhørende støvsuger. Kunne ikke passet bedre.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye listeløst her Chris. Eneste er at jeg har ikke tenkt å ha lister i overgang vegg-vegg. Tok meg forøvrig en liten inspeksjon i kjellerstuen i går kveld, og må nok nedjustere sparkelarbeidet til 85% ferdig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt to 18" elementer til. Da har jeg fire pd.186, noe som vil matche kapasiteten til Miles bedre. Mellomtonen til Miles ser ut til å stå mellom Beyma 10MI100 og 12G40. Har vært innom Eminence Beta 8A som får mye skryt, men tror nok jeg går for en av de litt større og bedre fra Beyma.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge hatt en plan om å bygge ny ramme til lerretet mitt. Fikk ikke stramma den skikkelig da jeg stifta den på for to (år) siden. Lerretet har "kanaler"/lommer i skinn rundt det hele, og planen er å bruke en hullsaks/hullmaskin og lage halvmåner/halvsirkler i skinnet. Deretter trer jeg gjengestenger inn i lommene, og trer strikk rundt gjengestengene. Strikkene festes i skuer som er skrudd i rammen. Et problem jeg har hatt er å finne gode strikker som ikke er for lange. Uværet som har herjet kan ha løst dette problemet for meg. På fredag reiste trampolinen til ungene, og hele skiten er bøyd. Den blir nok kastet, men fjæra kan kanskje brukes istedet for strikk.... Skal i alle fall testes før de blir kastet.

Jeg har full forståelse for at flesteparten ikke skjønner en pøkk av det som står over. hehehe

Side 43 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •