teddytusen`s sfære. - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer seg Chris.

Det gjør ingenting Jan.

Er hjemme med syke barn OG kone. Tviler på at det blir gjort så mye i dag. Fikk ordna meg ny grovstøvsuger på mandag. Kjekkere å jobbe når det er litt ryddig og rent. Fremdeles litt rot på rommet der, men det tror jeg at jeg får ordna i dag. Tar ikke så lang tid.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar deg på ordet der Frode. Kom akkurat inn etter å ha fått ferdig forskalingen til noe som fortoner seg som Hadrians mur snart. Venter på middag, zå jeg er glad for å slippe å ta en tur ut igjen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet så langt at esken er i bilen i dag iallefall. Håper bare jeg husker å svinge innom og poste den etterpå
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var både pd.182 og første Bonamassa BD på plass. Bonamassa gikk rett i spilleren nå. Blir en tur i kjelleren for å jobbe litt etterpå.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å herregud... Nå er jeg ikke i tvil lenger. Det MÅ bli ombygging av Miles for meg også. Snakk om vakkert og rått på samme tid!

http://www.hifisentralen.no/forumet/album-nr-231/
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -9ea3a9b9cf84d5510f707b60347e37d6-jpg  

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så rimelig heftig ut ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen Vis post
    Da var både pd.182 og første Bonamassa BD på plass. Bonamassa gikk rett i spilleren nå. Blir en tur i kjelleren for å jobbe litt etterpå.
    He, he, sjekket sporingen på posten nå, og der sto det at den utlevert, mottatt av : frode

Håper det kom frem i en bit.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bruker ikke å gidde å skrive stor forbokstav når jeg bruker PDA-en. Var ikke jeg som kjørte ruta i dag, men hadde full kontroll på når den kom på døra. Har ikke åpna esken, men esken var hel og fin.

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tre nederste effekt forsterkerne var nydelige, samme som jeg har

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er noe jeg alltid har hatt lyst å prøve.

Da er økt nr to med sparkling unnagjort i dag. Må ta det i små økter eller så sprekker jeg fullstendig. Om noen har lyst å ta turen og gjøre det ferdig så er det hjertelig velkommen.

Ellers har det dukket opp et nytt problem. Dvs....helt nytt er det ikke. Jeg har gjort tre rom om til ett, og det var høydeforskjell på gulvene. Sjekket bare dette en gang og målte ca midt på. Det viste ca 12mm, noe som ville vært noenlunde greit da jeg kunne lagt gulvspon inntil det gamle kjellerstuegulvet. Sjekket i går og det viser seg at det går fra ca 30mm til 6mm, noe som gjør det vanskelig å få gulvet "til en enhet". Jeg vurderer å lage en "scene" som dekker mesteparten av dette. Skal prøve å legge ut tegning senere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbeltpost. Får bruke den fornuftig.

Lurer på å bygge scene innenfor de sorte strekene. Helt ut til alle vegger, men var litt vanskelig å tegne det iom at ikke alt viste på bildet. Kanskje jeg lager et "trappetrinn" innenfor de røde strekene siden det ikke matcher gulvhøyden der heller. Legger ved to bilder som viser problemområdene.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -renovering-009-edit-jpg   -renovering-011-jpg   -renovering-012-jpg  
    Sist endret av teddytusen; 10-27-2013 kl 14:03

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scene eller trappetrinn rundt dør (tegnet med rødt) må utgå pga av at jeg ikke får plass til den lange delen av hjørnesofaen som skal stå der nede. Den kan dessverre ikke snus. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre her. Kanskje jeg bare må legge teppefliser på hver individuell del av gulvet og lage en list/overgang. Det blir hverken pent eller lett da det skiller så mye på høyden bortetter.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scene eller trappetrinn rundt dør (tegnet med rødt) må utgå pga av at jeg ikke får plass til den lange delen av hjørnesofaen som skal stå der nede. Den kan dessverre ikke snus. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre her. Kanskje jeg bare må legge teppefliser på hver individuell del av gulvet og lage en list/overgang. Det blir hverken pent eller lett da det skiller så mye på høyden bortetter.
    Du har ingen mulighet til å "få bort" forhøyningene da?
    I min blivende kino har jeg et murgulv som sannsynligvis var støpt av noen som hadde smakt på "det sterke."

Har gått over 4,2 x 8,6 meter med hammer og meisel.

Tar "litt" tid, men med litt musikk på øret så gikk det greit....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er lavest av gulvet er det som er støpt. Resten (det som har vært en liten kjellerstue før) har isolert gulv med sponplater og gulvbelegg. Hva som er skeivt av de to gulvene har jeg ikke sjekket. Hadde budsjettet vært større så hadde jeg nok pigget opp og isolert hele platen og støpt på nytt. Det går ikke. Det som faktisk er det som plager meg mest er at det ikke er større forskjell på gulva der det er minst forskjell. (vanskelig setning). Hadde det vært 2-3cm forskjell over det hele, så hadde jeg fint lagt lekter og sponplater så det matchet. Men når minste forskjell er helt nede i 6mm, så blir det vanskelig.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er lavest av gulvet er det som er støpt. Resten (det som har vært en liten kjellerstue før) har isolert gulv med sponplater og gulvbelegg. Hva som er skeivt av de to gulvene har jeg ikke sjekket. Hadde budsjettet vært større så hadde jeg nok pigget opp og isolert hele platen og støpt på nytt. Det går ikke. Det som faktisk er det som plager meg mest er at det ikke er større forskjell på gulva der det er minst forskjell. (vanskelig setning). Hadde det vært 2-3cm forskjell over det hele, så hadde jeg fint lagt lekter og sponplater så det matchet. Men når minste forskjell er helt nede i 6mm, så blir det vanskelig.
    Skjønner den. Bare kaster ut en tanke som jeg kommer til å benytte meg av selv: (Ikke tanken men fremgangsmåten....)

- 23*48 lekter og en Feinsag så du kan frese bort fra lektene til forhøyningene?

(23*48 lekter med CC60 er vel det som kalles tilfarere...?)

Vet ikke om det kan fungere hos deg.... ??
    Sist endret av MorJohan; 10-28-2013 kl 18:29

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mista du meg MorJohan.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mista du meg MorJohan.
    Får forsøke å finne deg igjen, da...

Dersom du tar en lekt og legger på gulvet, så vil du se hvor forhøyningene er. Det viktige da er å få denne lekten i vater.

Du kan da bruke eksempelvis en Feinsag til å frese ut/skjære ut "hulrom" i denne lekten som passer til forhøyningene i gulvet slik at den blir i vater.
    Du kan da legge gulvspon på lektene, og få ett rett gulv.

En del jobb da hver lekt må tilpasses....

En "2-minutters tegning i Paint". :

-teddytusen-jpg

Vet ikke om du er med meg nå??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da skjønner jeg hva du mener, men da ser jeg også at du ikke har forstått mitt problem. hehehe

Dersom du ser på midterste bilde i post 831, så har jeg altså høydeforskjell på det støpte til høyre (den røde delen er også støpt og har et tynt gulvbelegg) og den isolerte og platelagte delen til venstre. Selve støpen er helt uten høydeforskjeller.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Slik jeg nå forstår så har du to gulv hvor det ene er høyere enn det andre. Og du vil ha et rett gulv over det hele.

Ny "Paintjobb":

-teddytusen-2-jpg

Du legger altså lekter over alt, men tynnere lekter der det er høyt gulv, og tykkere lekter der det er lavt gulv.
    Og deretter gulvspon på lektene som nå er i vater.

Mulig jeg er fullstendig på bærtur her når det gjelder problemet ditt,- men etter hva jeg forstår ønsker du et rett gulv.
    Og det jeg da mener er at du bygger litt opp med lekter på den laveste delen slik at du får et gulv som flukter med den høyeste delen.
    Deretter gulvspon over det hele...

Jeg er vel ikke så veldig flink til å forklare,- jeg får si som Ole Brumm: Det virket så riktig når jeg tenkte det,- men ble helt feil når jeg sa det...
    Sist endret av MorJohan; 10-28-2013 kl 19:45

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og kona diskuterte akkurat den løsningen nå nettopp. Det står vel mellom den og å rive bort det gulvet som har sponplater og isolasjon, og legge ny (mindre tykk) isopor og heller bygge det gulvet opp mot det andre.

Side 42 av 61 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •