teddytusen`s sfære. - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Her har det skjedd stoe ting i helga
    Spennende å se fortsettelsen
    Utrolig hva man får gjort når man står opp 6.45 en søndag.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, husker den tiden der I dag sov jeg helt til klokka ni
    Skulle gjerne sovet lenger, men jeg begynner å bli gammel, og så måtte jeg være oppmøtt på jobb i ellevetida.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minsten var hos gamlingene i helga, så dette var faktisk helt frivillig. I tillegg ble jeg liggende til kl 1-2 før jeg sovna. Blir mye tenking og planlegging. Vanskelig å legge seg til da.

Nettopp hjemme fra familieselskap. Burde ha flaska ett øl, men merker det sitter langt inne... Svogeren ble med bort hit og tok en titt. Fikk planlagt litt og satser på el-opplegg neste helg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai ai ai. Typisk at slike tilbud dukker opp når det passer litt dårlig økonomisk..

JBL E120 (12" mid) - Torget

Har tenkt på sikt å bygge om Miles til 3-veis. Har vært innom Beyma 10MI100, 12G40 og 12E120. Sistnevnte er en replica av JBL-ene i annonsen, og har fått veldig skryt av Ingvar Ahlberg og co.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor og viktig milepæl! Utgangspunktet for et romslig og trivelig mediarom er mye bedre nå

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det.

Tror ikke det blir gjort noe i dag. Jeg MÅ få flaska et øl, og får se om jeg rekker å kjøre bort all material som vi har fjernet fra rommet. Min bryggementor hadde bajonettsag også, så jeg skal få henta den. Da blir det lett å rive den lille resten jeg har igjen. Har fri fredag og lørdag (det er sjelden) så da får jeg gjort veldig mye til helga.

Hvem selger billigst høyttalerkabel på rull, type 25m/50m? Noen billigere enn Clasern?

Billig og god HDMI på 10m?

Har en som jeg skal bruke til PJ, men skal legge opp HDMI til tv også. Den blir på ene sideveggen bak. Da slipper vi å fyre opp PJ hver gang en av ungene vil spille, eller far skal se Discovery. Skal på sikt ha noen "små" DIY høyttalere der også. Sannsynligvis SEOS-baserte.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI finner du på e-bukta, har handlet vannvittig billige og OK kabler der.
    Mulig Biltema har rimeligere kabler? Uansett foretrekker jeg kabler derfra kontra CO. Kan hende du finner noe på elektroshop.no også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektroshop har 100m med 1,5mm2 til ca. 370,- og 100m med 2,5mm2 til litt under 600.

Fant en 10m HDMI med ethernet til 176,- der også

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter et litt spesielt PJ-feste.. Mulig jeg må til å få laga det, men kanskje noen vet om noe jeg kan bruke. Både i min forrige kino (annet hus), og da PJ hang i den mindre kjellerstuen merket jeg godt på bildet når noen gikk over gulvet i stuen over. Med (snart) 3 gutter i hus, så regner jeg ikke med at problemet blir mindre over tid. Det er også slik at en smal veranda på forsiden av huset er festet til bjelkelaget i kjellerstuen. Det merkes ekstra godt når noen går der. Jeg er altså ute etter et PJ-feste for vegg. Problemet er at det må stå over et vindu, noe som gjør at festet får litt lite feste for å si det slik. Noen som har tips? Kan legge til at det er snakk om PE8720.

Edit: trodde dette ville bli et problem pga lite festeområde opp mot tak, men det ser ut til at de fleste veggfester har forholdsvis små kontaktflater mot vegg. Personlig er jeg litt skeptisk til dette, men det fungerer sikkert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde fri i dag, og for en gangs skyld i morgen også. I tillegg har jeg fri mandag, så nå er planen å få gjort ganske mye. Fikk gjort noen skikkelige drittjobber som ikke viser så godt igjen i dag. Det er slik at i kjelleren er taket slått opp først, så innvendige vegger. Det gjør at takplatene ligger i klem og her helt umulig å få fjernet i sin helhet. Har vært mye frem og tilbake med multiblad på Fein-saga og bajonettsag, men i dag var jeg å kjøpte et nytt tre-blad til Fein-saga. Det var noe helt annet, og nå får jeg kuttet helt inntil veggen. Har ca 1m igjen så er jeg ferdig med det.

Litt utpå ettermiddagen ringte elektrikeren (svogeren min) og lurte på om han kunne komme i kveld istedet for i morgen. Jeg var egentlig ikke helt klar for det, men man sier ikke nei til en elektriker som dukker opp for tidlig. Han la opp til strøm på frontveggen, og 4 punkt i taket for lys. Som nevnt før så er dette lavbudsjett, så her legges ikke opp spottkasser eller noe slikt. Strøm bak i rommet ligger klart allerede. I morgen legger jeg opp k-rør og bokser til surroundhøyttalerene. Svogeren glemte 32mm rør til HDMI, men det ordner seg kanskje i morgen.

-8a3d7c2c-68ab-4a21-9e2f-9f33d9bda353-1897-000003d3df379e62-jpg

-9e5721a7-276a-48ca-b2e0-88402054c75e-1897-000003d429e13cda-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye "på tapeten" i dag. Skal straks ut å mure igjen to luftehull i kjellerstuen. De er plassert i forskjellig høyde, og med forskjellig avstand til sidevegger. Det hadde ikke sett pent ut. Jeg har lufteventil i bakkant av rommet, og 3 vinduer jeg kan slenge opp om det blir tett luft der nede. Oppdager stadig nye ting som tar tid der nede. Bygget nettopp opp ny framvegg pga av de hadde brukt forskjellig tykkelse på veggene i boden og i gangen. Oppdaget i går kveld at det er selvsagt samme problem på sideveggen der bod og kjellerstuen møtes. Litt usikker på hva jeg gjør... enten må jeg flytte eksisterende vegg ut, eller så må jeg bygge helt ny vegg der. Men i så fall tar jeg bare den delen som tilhørte boden. Skal bygge litt ny vegg på høyre side bak også. Så blir det legging av k-rør og bokser. Så litt spikerslag til surroundhøyttalere, tv og PJ.

Phuuuu.... her er det bare å sette igang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 timer jobb i kjellerstuen gjør at jeg syns jeg fortjener en pause. Hjemmebrygg courtesy of min bryggekompis/mentor. Nydelig!

-f33f5978-21aa-4013-84bc-e738575213c5-2204-0000048e2d4e49ef-jpg

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så rett og slett herlig ut, Frode!

Bra fremgang med rommet ditt også, jeg ser veldig frem til å følge med på fortsettelsen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var tørst gitt. IPA i glasset nå. Hjemmebrygget det også, av samme mann. 23 grader på terrassen nå, og Wimp på anlegget. Sitter langt inne å gå i kjelleren.

-c56da012-a763-4608-8ab3-395d23373b04-2204-0000048fb4c7eff1-jpg

Det går fremover, men ganske sakte. Har murt igjen ventilhullene, og gjort mange småjobber som dukket opp etterhvert. Har funnet en løsning på at en del av veggen var mindre dyp enn den andre. Det var ganske nøyaktig 15mm, så da blir det innkjøp av en kryssfinerplate som jeg limer/skrur utenpå. Har fått ankret veggen mot garasjen i muren. Den ble litt løs enkelte steder da jeg gjorde plass til limtredrageren. Satt opp to lyspunkt til i rommet. Ble litt lite med 4 taklamper, spesielt de jeg har tenkt å sette opp. Nå blir det ett lys i hvert hjørne fremme i tillegg. Rett før pausen begynte jeg på jobben med å lekte ferdig mot limtredrager. Har fjernet resten av stiftene som satt fast etter jeg reiv de gamle takplatene. Dette tok også endel tid. Slike småting man ikke tenker på når man tar til på slike jobber. Men jeg koser meg. Jeg bruker så mye tid på planlegging og spekulering at det går ut over nattesøvnen, men nå skal jeg jo ikke på jobb før på tirsdag så det går fint.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det så rett og slett herlig ut, Frode!

Bra fremgang med rommet ditt også, jeg ser veldig frem til å følge med på fortsettelsen.
    Var slett ikke verst Øyvind. Det går sakte fremover, men det er helt greit. Må være sikker på at alt er ivaretatt før jeg plater. Det hadde jeg egentlig planer om å gjøre nå i helgen, men det var like greit at jeg ikke henta gipsplater og plateheis, for alle småjobbene tar tid. Har et prosjekt som går simultant med dette. Driver å bygger dobbel køyeseng til guttene. De skal dele rom nå som tredjemann er rett rundt hjørnet. Blir vel ett bilde eller to av dette når det er ferdig også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noen timer til i kjelleren. Ikke mye å ta bilder av, men det må gjøres. Hadde egentlig planer om å få opp gips i helgen, men likegreit at jeg ikke gikk for det. Alle småjobbene tar tid, og jeg kommer nok til å bruke søndagen på å klargjøre til plating også.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakre bilder dette, men jeg hadde heller tatt en Pepsi Max

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså Bjørn Erik? Er du ikke et øl-menneske? Eller er det det at du er skeptisk til hjemmelaget? Du vet da at DIY er best?

Side 37 av 61 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •