teddytusen`s sfære. - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1208
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fant noen som kunne kappes ved hver 9ende LED uten at det skal ha noen innflytelse på lyset, tenkte kanskje de kunne skjøtes. Kan se om jeg finner tilbake til dem. Fant også noen som var i 1m lengder, men det blir vel i minste laget?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er noe slikt jeg trenger:

En slik:

Umbrella 44 Key IR Remote Controller with 4 Outputs for 5050 RGB LED Strip | eBay

Og 4 slike, bare på 3m og ikke 90cm som disse er.

Female Connector Extend Cable for LED Light Strip 4 Pin | eBay

I tillegg trenger jeg 1m LED RGB eller en lengre som kan klippes.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Og 4 slike, bare på 3m og ikke 90cm som disse er.

Female Connector Extend Cable for LED Light Strip 4 Pin | eBay
    Dette er bare tilkoblingsledninger, du trenger mer enn en LED-stripe i tillegg?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten skrivefeil der. Mente 4 stk 1m LED. Selve LED-stripsene trenger ikke være lenger, men jeg må ha lange tilkoblingskabler. Om du ser den dårlige skissen min på forrige side, så vil ene lampen ha strømforsyningen, og fordele strømmen via kabler i k-rør i taket til de 3 andre.

Alternativet er 4 strips a 1m med en strømforsyning hver, men da MÅ de reagere på samme fjernkontroll...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en smartere løsningen med den "blekkspruten".

Begynte å tenke på om jeg ikke skulle montert en slik stripe utenfor oppe i bua. Har en "gangvei" som er i mørkeste laget der oppe, og den er under utstikket på taket på bua, og ca. 6m lang. Hadde passet bra der, rødt når junior har LAN

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Econowave med Selenium D220Ti på QSC waveguide og Eminence Beta 12".
    Apropos Econowave; Kan disse være en god match som surroundhøyttalere til en frontrekke av Miles høyttalere? Jeg er fast bestemt på å bygge Miles høyttalere. Men jeg har ikke kommet til noen endelig beslutning angående surround..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god match det er skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har vært innom tanken flere ganger selv. Det endte med at jeg gikk for JBL 8340 istedet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god match det er skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har vært innom tanken flere ganger selv. Det endte med at jeg gikk for JBL 8340 istedet.
    Det var jo nesten litt pussig. Det er nemlig JBL 8340 jeg så langt har sett meg ut som surroundhøyttalere sammen med Miles også. Men uten at jeg er 100% sikker på at det blir disse. Synes du dette er en god match?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke. Kjøpte de for kort tid siden, og bygger om akkurat nå. Til prisen Naturlyd solgte disse, så var det vanskelig å la være å slå til. DIY Econowave hadde kostet meg dobbelt så mye.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skjedd så mye her, men har fått kjørt bort mye skrot i det minste. Har vært på jobb i dag, og hvor mye jeg orker å gjøre vet jeg ikke. Frister mer å ta meg noen øl og se de to BD-konsertene som datt ned i postkassa i dag.

Snakka med svogeren som er elektriker, og han hadde tilfeldigvis en slik LED RGB sløyfe med fjernkontroll liggende. Så vi får testa før eventuell bestilling.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hos gamlingene, og får et problem under avspilling. Satte meg til for å se BD-konserter i går, og det kom "blink" i snitt hvert tiende sekund. Hver 10-15min datt bildet helt ut, og lyden kuttet i ca ett sekund, før det fortsatte å spille. Samme syklusen hele kvelden. Fikk tak i to andre hdmi-kabler i dag. Nå er "blinkene" langt mer sjelden, men nå kutter bildet og lyd ut ca annenhvert minutt (varer samme sekundet som før) Har også testet å bytte hdmi-utgang, uten hell.

Noen tips til feilsøking her?

Edit: noe jeg ikke hadde testet var å bytte hdmi-kabel fra receiver til tv. Kan se ut til at det var her problemet lå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: noe jeg ikke hadde testet var å bytte hdmi-kabel fra receiver til tv. Kan se ut til at det var her problemet lå.
    Akkurat dette har jeg hatt noen ganger mellom receiver og TV på stua. Antakelig har du funnet feilen der

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Har spilt knirkefritt etter jeg bytta.

Syns forresten det er skremmende hvor bra dette skambillige oppsettet her spiller i forhold til mye annet jeg har hørt. Bare ikke si det til kona.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det skjedd noe mer i kjelleren etter påska da Frode?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Hadde store planer for mandag og tirsdag. Hadde fri tirsdag også nemlig. Har vært mer eller mindre senge/sofa-liggende siden lørdag, og kom meg først på jobb i dag. Kona fikk samme dritten mandagen før, og sliter på tolvte dagen. Hun reiser bort i morgen og da er jeg alene med ungene en ukes tid. Var meningen det skulle gå fort dette, men TTT.

Har forøvrig mast 5-6 ganger for å få regningen på limtredrageren slik at jeg får betalt den og på den måten vet nøyaktig hva budsjettet mitt er. Enda ikke fått den....Utrolig vanskelig det skulle være...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var nå dette..? Det er plast på veggene jeg er i ferd med å rive. Dvs, jeg river bort gammelt panel, og ikke stenderverk. Det ser veldig fint ut under, og jeg regner med det blir en smal sak å sette opp gips her. Men skal plasten være på? De veggene som er avbildet her er 100% over bakkenivå. En annen vegg i rommet er 80% under bakkenivå (bakkant av huset). Hvordan blir det der? Den veggen var vegg til to forskjellige rom før, der det ene rommet var plastet, mens det andre ikke var det.

-plastvegger-endret-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var nå dette..? Det er plast på veggene jeg er i ferd med å rive. Dvs, jeg river bort gammelt panel, og ikke stenderverk. Det ser veldig fint ut under, og jeg regner med det blir en smal sak å sette opp gips her. Men skal plasten være på? De veggene som er avbildet her er 100% over bakkenivå. En annen vegg i rommet er 80% under bakkenivå (bakkant av huset). Hvordan blir det der? Den veggen var vegg til to forskjellige rom før, der det ene rommet var plastet, mens det andre ikke var det.
    jeg er ingen snekker, men jeg ble fortalt at man burde ha plast den siden av veggen som hadde høyest temperatur. Dette for å unngå kondens inn i isolasjon ut mot kaldere rom eller yttervegg.

Hvis det jeg der har hørt er korrekt, så er det vel korrekt med plast som du har det her.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke jeg heller, men det ser jo veldig bra ut for å ha stått der i snart 30 år da. Men om det skal være slik på den veggen som er 80% under bakkenivå er mer usikkert..? Den kan det være at jeg river stenderverket på og starter om igjen. Det er nemlig slik at de som bygde her vurderte det slik at det var nok med 50mm isolasjon i den delen som var bod, mens resten (også kjent som "den ubrukelige gangen") fikk 75mm isolasjon og dertil hørende dybde på veggen.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er den siden du skal ha plast på, pga din egen pust, svette osv forårsaker med fukt (oftest) enn bakken gjør. hadde nettopp prøve i detta ser du

Side 33 av 61 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •