teddytusen`s sfære. - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 61 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    56cm er litt dypt ja. Kommer til å bli tungt å gå tilbake til Econo merker jeg.... Ikke at de gjør så mye galt, men Miles er i en helt annen klasse. Skulle bare mangle, prisforskjellen tatt i betraktning.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi ser bort fra de åpenbare forskjellene, hvor ligger de største forskjellene mellom Econo og Miles egentlig? Eller sagt på en annen måte: på hvilke områder likner de hverandre lydmessig?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker dårlig å diskutere lyd som sådan, da ingen har de samme preferansene eller erfaringene. Dette er på ingen måte ment som noe ovenfra og ned holdning fra min side. Ikke misforstå. Det er bare det at hva jeg legger i uttrykk og beskrivelser neppe samsvarer med hva andre mener. Derfor har jeg også sluttet å lese hifi-blekker. De beskrivelsene de kaster rundt seg gjelder stort sett for dem selv, og er langt fra sikkert overførbart til andre.

Først avsnitt blir sikkert oppfattet som "surmaga" fra min side, men det er ikke intensjonen. Sanseinntrykk er så komplisert at jeg finner det vanskelig å diskutere.

Skal likevel prøve meg på noen inntrykk for din del tols1, uten å bli for "svevende".

En ting man må ta med i betraktningen her er at denne versjonen av Econowave er tildels "befengt" med innblanding av undertegnede. Det taler ikke nødvendigvis positivt. Snakker da om valget med å gå for en bassrefleks-versjon med forholdsvis lav tuning. 47hz om jeg ikke husker helt feil. Ellers er det jo gainphile jeg har kopiert, og han vet hva han driver meg. Men hans versjon er lukket.

Jeg oppfatter Miles som en høyttaler "som henger bedre sammen" enn Econowave. Overskudd og autoritet er vel de to ordene jeg finner meg selv i å tenke oftest når jeg sitter å lytter. Det er ikke noe som stikker seg ut på noe vis. Det høres bare riktig ut. For meg.

Econowave har noe av det samme i seg, men jeg har tenkt mer enn en gang at jeg kunne tenkt meg å lage en versjon med to 12". Det hadde fått opp følsomheten og de kunne spilt enda mer uanstrengt. Skal ta en prat med Stealt angående det.

Beklager tols1, ble ikke spesielt mye klokere av dette vil jeg tro.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda, og njaa... litt klokere kanskje. Det er vanskelig å beskrive lyd, så jeg respekterer standpunktet ditt Og når dine Econoene dine er litt "utro" mot originalen, så vil det kanskje også gi en ganske begrenset verdi. Men du skal ha for forsøket

Jeg må vel egentlig bare sette i gang å bygge de derre Econoene for å finne ut av det

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Sorry.

I utgangspunktet skal det ikke skille så mye oppover i frekvens i forhold til Gainphile, men jeg kunne ikke bruke alle innstillingene hans siden vi hadde gått for forskjellig tuning og "prinsipp".

Mulig din og min versjon skiller mer faktisk. Du bruker vel en annen 12" om jeg ikke husker feil? Bruker du samme waveguide som meg forresten?

Må få presisere at Econowave ikke er en dårlig høyttaler, og det blir nok noe urettferdig sammenligning da en TPL-150H koster omtrent det samme som to Econo.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo to forskjellige verdener sånn sett og det blir litt urettferdig å forsøke å sammenligne de to antagelig.

Ja, jeg har den kjipeste bassen og HF-driveren, men WG er vel lik tror jeg.
    Jeg burde ta meg selv i nakken og komme i gang med byggingen snart... men faktum er at jeg synes det spiller helt fint i kinoen nå, så motivasjonen ligger mest i selve byggingen og å få leke med målemik og miniDSP.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompresjonsdriveren vår er lik, men resten er ulikt såvidt jeg ser i byggetråden din.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alltid så lett nei.

[YOUTUBE]G2Rhh_4GZmU[/YOUTUBE]

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kompresjonsdriveren vår er lik, men resten er ulikt såvidt jeg ser i byggetråden din.
    Ah, akkurat.

Byggetråden hadde jeg helt glemt...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er limtredrageren hentet og ligger klar i garasjen. Er alene med ungene i helgen, så det er ikke så mye jeg får gjort, men satser på å få ryddet ut av rommene som skal innlemmes til ett stort. Gleder meg til å få sette igang.

Det ble en drager på 315mm høyde, og ikke 360mm. Hadde ikke vært krise om det hadde blitt sistnevnte, men syns det er bra at det ble den som stakk minst ned i rommet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har rivingen startet, og jeg har møtt på et problem... Det viser seg at kjellerstuen/soverommet (det er brukt til begge deler av forrige eiger/husbygger) har spon på isopor, mens de to andre rommene har støpt såle hele veien... Det største problemer er i grunn at det er litt høydeforskjell på de to løsningene. Ble litt satt ut og lurer på hva jeg skal gjøre med det..

-18e53ddd-a4d0-4922-a10c-1d8de121e257-501-0000020d0a3912f4-jpg

-b5a15358-1592-41be-8207-3df291ebb13f-501-0000020ced3f98b0-jpg

-d91bf0b4-0c44-4aba-bc5f-cabd5eb3c895-501-0000020d12aaad4a-jpg

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Riving er aldri noe problem.
    Det er det som dukker frem, som er problemet..."

(gammelt jungelord for oss som har pusset opp noen ganger)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Joda, jeg har pusset opp noen ganger selv også, men var litt uforberedt på akkurat dette. Jeg husker at forrige eier sa noe om isopor, men forstod nok ikke helt hva det innebar. Spørsmålet er om man kan beholde isoporen som den er, og støpe en tynn plate oppå der igjen..?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste ville vel være å fjerne absolutt alt. Bort med spon/isopor og slå opp betonggulvet. Og så støpt en såle på hele, isolert og lagt gulv på toppen.
    Men det er selvsagt både mye arbeid og pengekrevende... Men antakelig er det den måten du får minst problemer i overgangen mellom de to rommene.

Tenker også litt på om det er varme i flisgulvet ditt eller ikke. Om det ikke er det så vil det bli gulvkaldt der om du beholder betongen. Eller tenker du på varme i hele gulvet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å støpe oppå isoporen kan fort skjære seg, iallefall om det skal være bare et tynt lag. Vil fort sprekke opp da, om du ikke armerer veldig bra. (Når jeg tenker meg om skal du ikke ta i mot råd fra meg ang. støping, har fått forbud mot å holde på med slikt av kona)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å sette ting i (et økonomisk) perspektiv, så er kostnaden av limtrebjelken ca halve budsjettet som var tenkt til dette rommet.... Så å slå opp betonggulvet er helt utelukket.

Blir for tynt det laget med støp oppå isoporen Jan. Du har nok rett i det. Er ikke planlagt gulvvarme i det hele tatt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å rive vekk tregulv og så avrettingsmasse over hele gulvflaten, 2 lag med gips og så nytt tregulv oppå der?

Varme får du da ikke, men det har du vel selv allikevel utelukket.

Men det billigste er jo å tette sprekken med betong og så legge en overgang i fliser eller treverk som du tilpasser til høydeforskjellen. Så stor forskjell i høyde er det vel ikke? (ser ikke sånn ut på bildene)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en fornuftig løsning det Supertramp.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å sjekket nå. Høydeforskjellen er 10-11mm. Den støpte delen er lavest. Det røde gulvbelegget bygger noen få mm, så det er kanskje 12-13mm?

Litt lettere å få oversikt når limtredrageren er på plass, og alle veggene er revet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger straks opp bilder. En "unødvendig" post for å få de øverst på ny side.

Side 31 av 61 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •