teddytusen`s sfære. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1208
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Så da riktig så pent ut det der Bjørn. Har du tatt målinger fra 20-200hz også? Merker du forskjell etter EQ?

Ellers sitter jeg her rimelig irritert. PS3 fryser ved oppstart, og jeg som hadde noen timer for meg selv i ettermiddag... Typisk at slikt skjer rett før julen også. Noen som har gode tips til meg?
    20-200 hz er med, men blir kanskje noe annet å kjøre kun dette rangen ?... nybegynner veit du.... skal lese meg opp litt mer først.

Merker forskjell ja, men vet ikke helt om jeg liker at pukkelen er borte - bra på musikk, ikke så bra på film.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får et langt mer nyansert bilde av hvordan det egentlig ser ut om du velger å måle et smalere frekvensspekter.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Rett før jeg panikk-handla Sony BDP-S790 Oddbjørn. Aner ikke helt hva jeg gjorde, men nå funker PS3 igjen. Er du fornøyd med din S790?
    Jepp, uten å ha brukt den nok til å uttale meg bastant om at den er bra. Sjekk chitchattråden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I føljetongen "teddytusen planlegger enda et nytt prosjekt som sannsynligvis ikke blir noe av", er vi kommet til en DynamiKK`s Monitor-klone. Klone er vel kanskje å ta i, da de bruker Eminence (?) basselementer, og jeg har noen Beyma 15" liggende. I tillegg kombinerer de ikke 8" coax med 15" basselement. De bruker Beyma sin 8" Coax (8CX300Nd) i flere konstruksjoner, og den er gunstig priset hos avshop. Kubisme er kult, og jeg liker designet veldig godt.

-vorfuehr_rechts-jpg

MONITOR 8.12-10.15-12.18 - dynamikks

6moons audio reviews: DynamiKKs! Monitor 8.12

PS3 er ikke helt friskmeldt likevel. Måtte gjennom samme prosedyren i dag, men fikk den til å spille til slutt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vurdert den 8" i surroundkanalene. Spennende design det der. Det er et eller annet som appellerer med den kubismen

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 98585

8-) Ja, disse var tøffe, en forholdsvis enkel konstruksjon og.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stifta opp et 106" lydtransparent lerret (B-vare) fra avshop. Dette ble gjort for en stund siden, men fikk det ikke så stramt og pent som jeg hadde håpet. For meg ser det ut som om det er langsgående lommer som det er meningen at det skal stålstenger gjennom, for så å festes til de originale rammene. Kan noen bekrefte dette, og i så fall fortelle hvordan det er meningen å feste disse igjen? Har min egen plan, men litt greit å vite om det finnes en annen/bedre måte.

Jeg ser for meg å lage halvmånehull med jevne mellomrom i de langsgående lommene, for så å finne tak i stålstenger (eventuelt flere gjenge-stenger) i rett dimensjon og tre disse i lommene. Siste steg er å tre gummistrikk inn i hullene og rundt stålstengene og feste disse i skruer på baksiden av rammen. Mener at dette er det samme opplegget jeg hadde på mitt gamle rammelerret av et annet merke, og det fungerte greit.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort det slik som vist under, likt som du skriver. Kjøpte meg rundstål hos nærmeste stålselger (dette er billigst), vurderte hydraulikkrør men det ble alt for dyrt. Rundstålet kom på ca 400 kr for 3 x 6 meter 10mm.

Bildet under viser når jeg hadde det spent fast på et fast rammeverk, men nå har jeg laget meg løs ramme som jeg har hengslet for enklere tilgang bak. Brukte samme prinsipp for festing på den løse rarmmen, dro det bare rundt kantene og skrudde skruer på baksiden av stålet som vist på bildet. Dette er det best å være to til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nesten det samme i alle fall penol. Forsøker her å illustrere på sedvanlig vis med mad skillz i Paint.

Sort: lerret
    Rødt: gjengestang/rundstål
    Grønt: strikk

-rammelerret-jpg

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, er vel samme plan son Runew bruker bortsett fra at han skrur ikke men bruker tau og strikk på baksiden.jeg bruker 5 skruer på langsidene av lerretet og 4 på kortsidene, lerretet er ca 280 x 158.

Jeg hadde tidligere et Dreamscreen rammelerret, og der var det tilsvarende lommer med stålstenger i bare at de var tynnere og det fulgte med spesialklips som festet seg i stengene gjennom duken. Klipsene festet man så i spor i bakkant av rammen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på Screen Tight nå. Er et produkt som er ment til "screen-doors" de har i USA, men flere bruker de med hell til lerret. Såvidt jeg har skjønt, så er det veldig likt det systemet som brukes hos Dreamscreen nå. Spor der man dytter duken nedi ved hjelp av rulle, eller sparkelspade i plast.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer lite her, men har en slags plan. Jeg vurderer 3-4 forskjellige konstellasjoner når det kommer til kinorommet i kjelleren. Gidder ikke å tegne de opp eller å diskutere de så voldsomt, for jeg skifter mening oftere enn.....yeah you get the picture. Budsjettet er også meeeget stramt, og uansett hvilken løsning jeg går for så blir det hverken rom i rom, eller andre "voldsomme" tiltak. Som nevnt noen ganger så er bat-cave også helt utelukket. Derfor passet det veldig dårlig at Naturlyd la ut mange JBL 8340 til en meget fordelaktig pris nettopp. Disse stod nemlig på "short-list"-en min for surround-kanalene. Det kunne jeg ikke la gå fra meg, og nå står to stk oppå Econowavene og spiller Mark Knopfler, mens de to andre foreløpig står nedpakket. De så slett ikke så verst ut, men de er store. Det var jeg forberedt på, så noe stort sjokk var det ikke. Eneste som var rart var å se en 10" igjen. DET var ikke stort.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -vorfuehr_rechts-jpg

om du har et par havner du på sirka 10k med Beyma-elementer, grei pris det?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder. Forferdelig rotete, men har vært hjemme med minsten som var syk i dag og dette kan han.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    -vorfuehr_rechts-jpg

om du har et par havner du på sirka 10k med Beyma-elementer, grei pris det?
    Dette er som ventet lagt på is, for det blir sannsynligvis Miles i front nå når rommet blir større.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt større fysisk enn jeg hadde sett for meg de der. Noe inntrykk av lyd?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte bare iPhone som kilde og en liten t-amp da jeg testet før i dag så det er litt vanskelig for meg å sammenligne med det jeg har her. Dessuten er jeg ikke så glad i å beskrive lyd generelt. Kan si såpass at det låt penere enn jeg forventet. Det låt noe tynt, men det visste jeg på forhånd. Tror de vil passe meget bra som surround, men jeg ville aldri hatt de som LCR.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om du var smått positivt overrasket må det jo være bra
    Får håpe de får det godt sammen med Miles
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddy, ut fra bilde nr to så har du kommet igang med hobbyen i ung alder. Det jeg reagerer på er din frekventering i øl-tråden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Men om du var smått positivt overrasket må det jo være bra
    Får håpe de får det godt sammen med Miles
    Tror det kommer til å fungere utmerket.

Side 27 av 61 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •