teddytusen`s sfære. - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1208
    Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Frode, her kansje et mulig design.

-econowoof-jpg Treveis Econowave 8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette innlegget hadde jeg ikke fått med meg Frank. Noe slikt hadde vært helt sjef.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg ikke har fått med meg, men har du luftet ideen ang. kjelleren med den kvinnelige delen av familien? Hvilken løsning blir det, riving over en lav sko eller noe litt mer moderat?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en kveld, for en konsert!

Var i Ålesund i går og plukka med meg en BD-konsert som jeg har hørt mye positivt om, men som jeg alltid har tenkt at ikke var noe for meg. Det er alt for sjelden at det dukker opp konserter som interesserer meg, så etter nærmere ett halvt år uten nye innkjøp fant jeg ut at jeg skulle ta sjansen på denne likevel. Tenkte at dette kunne være noe for kona også, så jeg fikk med meg henne ned i kinoen i kveld. 2t og 20min senere sitter vi her meeeget fornøyde. Mange klassikere og en enormt god produksjon gjør dette til en helaften av de sjeldne.

-david-foster-jpg

[YOUTUBE]q94UACep1X8[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Mulig jeg ikke har fått med meg, men har du luftet ideen ang. kjelleren med den kvinnelige delen av familien? Hvilken løsning blir det, riving over en lav sko eller noe litt mer moderat?
    Vi har snakket om det, og blitt enige om at vi skal tenke på det en stund før vi snakker om hvilken løsning som er best. Et tredje alternativ til de som er nevnt før er å beholde de to soverommene i kjelleren, bygge to soverom av kjellerstuen og lage hjemmekino i hovedetasjen der vårt soverom er i dag. Den blir i så fall på bare 12-13m2. Akkurat det er ikke et stort problem, men det er verre at lydlekkasjen til naboene blir langt større da. Kjelleren vår demper lyder ganske effektivt mot naboer pr i dag, noe som er viktig for meg da jeg ikke klarer å slappe helt av om jeg vet jeg plager noen med høy lyd. Ungene er innspilt, så akkurat det er ikke noe problem. Med siste skisserte løsning får vi 5 soverom i huset. Akkurat det er veldig greit. Vi får se hva vi går for til slutt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut
    Ikke helt enkelt å finne ut hva som er det mest fornuftige alternativet da, fem soverom er et stort pluss. særlig når ungene blir større, her har det gått mye i overnatting i noen år, og med kun tre soverom har det blitt mange kreative løsninger med 4-5 unger/ungdommer ekstra i hus.

Men det litt større rommet i kjelleren hørtes ikke dumt ut det heller
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Frode, her kansje et mulig design.

-econowoof-jpg Treveis Econowave 8)

Har du en link til dette prosjektet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, desverre var et bilde jeg kom tilfeldig over i en tråd på DiyAudio. Mener og huske det var en toveis/treveis diskusjon. Skal se litt om jeg kan finne den igjen. Ser vel litt "photoshoppa" ut, ser en på seos 15" waveguiden. Men så jo litt tøff ut, "en solid rugg". :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok photoshoppa ja. Dette ser ut som originalen.

-6aa938cdc5ed-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt detektivarbeid.8-) Ser at hornet er et A.Lansing vintage multicell. Hvilket merke/konstruksjon er det? (link)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For en kveld, for en konsert!

-david-foster-jpg
    Haha, it's awesome!
    Husker jeg skulle bare svippe litt igjennom noen av *host* backup-isoene *host* før jeg skulle sette på en film.. det ble aldri no film den kvelden.. så heller hele konserten og angra fint lite på akkurat det!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Godt detektivarbeid.8-) Ser at hornet er et A.Lansing vintage multicell. Hvilket merke/konstruksjon er det? (link)
    Google Bilder er genialt. Jeg lasta ned bildet, og lasta det opp der. Første treff var det photoshoppa bildet, mens neste var originalen.

New project with GPA woofers-drivers - Page 3

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Haha, it's awesome!
    Husker jeg skulle bare svippe litt igjennom noen av *host* backup-isoene *host* før jeg skulle sette på en film.. det ble aldri no film den kvelden.. så heller hele konserten og angra fint lite på akkurat det!
    Som du ser i det originale innlegget mitt skriver jeg at jeg hadde hørt mye om denne. Det viste seg å ikke stemme. Anbefalingene (fra blant andre RoKo og Flageborg) leste jeg for flere år siden, og da jeg så 2011 i rulleteksten stussa jeg litt. Når jeg kikka nøyere etter så står det jo "Returns", så dette er altså nr to i rekken. Da er det bare å skaffe seg nr en også.

Lydbildet var helt enormt her hos meg, og når det kommer til lyd/produksjon så er dette min nye referanse.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite som skjer her akkurat nå. Får besøk av en kompis og familien i morgen, så jeg får ta meg en rydderunde i kjellerstuen. Har en stereobenk fra Ikea som jeg tenkte jeg skulle kappe bena av slik at den blir så lav at den går under elementene i front.

Edit: slapp å kappe. Fikk skrudd av ben og rammen, så den ble akkurat så lav som jeg håpet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever noe merkelig her... Kjørte demo for en kompis i går og satte på Joe Bonamassa- Live from Beacon Theatre. Valgte som vanlig DTS-HD Master og vi var fornøyde, men unntak av noe svak bass så jeg kjørte opp nivået på sub i receiver en god del hakk. Da vi var ferdige satte jeg nivået ned der det pleier å stå. Satte på samme konsert i dag, og den startet opp der den slapp i går, med unntak av at den nå stod på standard Dolby Digital (ikke True HD). Nå var det plutselig et trøkk i bunn av en annen verden. Faktisk mer enn da jeg skrudde opp nivået på DTS-HD Master... Syns det er vanskelig å vurdere andre aspekter av lyden siden bassen er så utrolig forskjellig på de lydformatene på denne disken. Sitter nå å switcher frem og tilbake og forskjellen er enorm. Hva kommer dette av? Er DD normalt sett mikset så "mørkt" og tungt i bunn? Jeg velger alltid det lydformatet med (i teorien) best lyd når jeg setter på en plate, så dette var litt nytt for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Opplever noe merkelig her... Kjørte demo for en kompis i går og satte på Joe Bonamassa- Live from Beacon Theatre. Valgte som vanlig DTS-HD Master og vi var fornøyde, men unntak av noe svak bass så jeg kjørte opp nivået på sub i receiver en god del hakk. Da vi var ferdige satte jeg nivået ned der det pleier å stå. Satte på samme konsert i dag, og den startet opp der den slapp i går, med unntak av at den nå stod på standard Dolby Digital (ikke True HD). Nå var det plutselig et trøkk i bunn av en annen verden. Faktisk mer enn da jeg skrudde opp nivået på DTS-HD Master... Syns det er vanskelig å vurdere andre aspekter av lyden siden bassen er så utrolig forskjellig på de lydformatene på denne disken. Sitter nå å switcher frem og tilbake og forskjellen er enorm. Hva kommer dette av? Er DD normalt sett mikset så "mørkt" og tungt i bunn? Jeg velger alltid det lydformatet med (i teorien) best lyd når jeg setter på en plate, så dette var litt nytt for meg.
    Jeg opplever noe av det samme, men jeg har mye mer dynamikk i Stereo enn i surround.

Er ikke sikker på om det er Dolby Digital eller DTS jeg kjører i surround.
    Jeg kan sjekke i kveld og komme tilbake med resultat.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Frode

Etter noen dager med kuppelhode feber og det som værre er har jeg endelig fått tatt noen målinger med utstyret jeg kjøpte av deg. Og, det så slett ikke verst ut ut når man tenker på at dette bare er et vanlig rom som og brukes til gjesterom.

Vedlegger en måling som viser hva jeg målte.
    • Den røde kurven er slik det så ut uten korrigeringer av noe slag
    • Den grønne kurvene er etter at jeg hadde justert EQ i RSP1572. Den har som nevnt en 10 trins EQ der men og kan angi frekvensen hvor man ønsker å juster. Ikke at jeg skjønner i den så mulig å forbedre en del.
    • Den rosa kurven er etter at jeg har redusert gainen på sub litt, etter at EQ var brukt
    I alle fall så fungere utstyret bra. Sliter forsatt litt med programvare pop og utfall av lyd. Byttet til en annen PC og kjøring i XP mode fungerer bedre.

Men, er bare nybegynner så enda en del å lære. Neste objekt nå er stereo'n i stua men vet ikke om jeg tør da jeg ikke har noen særlig muligheter for justering her og har ikke lyst på dempepaneler her og der, men klar nok ikke å la vær.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da riktig så pent ut det der Bjørn. Har du tatt målinger fra 20-200hz også? Merker du forskjell etter EQ?

Ellers sitter jeg her rimelig irritert. PS3 fryser ved oppstart, og jeg som hadde noen timer for meg selv i ettermiddag... Typisk at slikt skjer rett før julen også. Noen som har gode tips til meg?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wii U med Mariospill.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Rett før jeg panikk-handla Sony BDP-S790 Oddbjørn. Aner ikke helt hva jeg gjorde, men nå funker PS3 igjen. Er du fornøyd med din S790?

Side 26 av 61 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •