teddytusen`s sfære. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1208
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi kjøpt ny sofa gitt. Var på vannskade/avviklings-salg hos Møbelringen i dag, men fant ikke noe vi likte. Stakk bort til en konkurrent og kikka litt der, og fant en vi likte veldig godt. De eldre i familie/slekt vil nok bli ekstra glad da denne har betraktelig høyere sittehøyde, og er grei å komme ut av. For de som husker vår "herlige" handel med Rocka.no*, så har vi denne sofaen enda, men den blir nå flyttet i sin helhet ned i kjellerstuen. Jeg har halvparten av den der nå. Den må jeg bygge opp 5-10cm for å få riktig sittehøyde på, men tror det skal bli bra. Tenkte også å bygge hyller rundt hele sofaen som "kapsler den inn" slik at vi har godt med lagringsplass uten å måtte ha mange hyllemeter på veggene. Planen er å lage bordet selv også. Skal ha plass til fjernkontroller/brettspill/ladestasjon til PS3 kontroller osv. På sikt så skal jeg sjekke muligheten for å hive noen rumperistere i den sofaen også.

*frarådes på det STERKESTE!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feber og halsbetennelse til tross, den nye sofaen er nå på plass i stua. Vi er kjempefornøyd. Sittehøyden er sikkert 20cm høyere enn den gamle. Det var deilig å sette seg i sofaen og ikke ned i sofaen. Den gamle var fryktelig lav.

Som trøst for sykdom handla jeg en slik i dag.

-toppris-jpg

Rumperister!!

Noen som har erfaring med Ljudia kontra andre merker som Earthquake/Buttkicker/Clark Synthesis..? Vurderte også elementer, men er litt skeptisk til lydlekkasje som påvirker lydbildet.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Nå får du antakelig bedre høyde i forhold til Miles også? Du får legge ut et par bilder av møbelet - ikke bare slike fristelser med masse sukker i.

Mvh

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, Toppris som plate?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Høres bra ut! Nå får du antakelig bedre høyde i forhold til Miles også? Du får legge ut et par bilder av møbelet - ikke bare slike fristelser med masse sukker i.

Mvh
    He he. Nei det er det da.... Miles står ikke i stuen, men i kjellerstuen der den gamle sofaen skal stå.... For å oppklare litt så må jeg si at den gamle sofaen var så diger (og i mange deler) at en sitteseksjon (en slags 2-seter) og en gedigen puff stod i kjellerstuen, mens vi hadde resten i stuen. Nå er det som stod i stuen flyttet til gjesterommet (i en haug) og den nye sofaen står altså i stuen. Phuuuu.... Planen er da altså å flytte hele den gamle (og for lave) sofaen i kjellerstuen. Jeg kommer til å sette den på et lite platå og bygge hyller rundt hele sofaen.

Var det forståelig i det hele tatt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hey, Toppris som plate?
    Oh yeah!!! Og den var enda bedre enn vanlig Toppris etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver ut et dårlig mobilbilde selv om det ikke er direkte av-relatert.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Oh yeah!!! Og den var enda bedre enn vanlig Toppris etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må hive ut et annet spm også.... For litt siden så jeg et sted her på forumet noen som hadde tatt flott bilder av anlegget sitt med iPhone. Vanligvis er ikke det akkurat lett, men vedkommende nevnte at det gikk fint så lenge man "lurte" linsen på iPhone litt.. Noen som vet hvem det var, eller hva han snakka om?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens albumanbefaling.

-lana-del-rey-jpg

Born To Die, Lana Del Rey - WiMP

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må hive ut et annet spm også.... For litt siden så jeg et sted her på forumet noen som hadde tatt flott bilder av anlegget sitt med iPhone. Vanligvis er ikke det akkurat lett, men vedkommende nevnte at det gikk fint så lenge man "lurte" linsen på iPhone litt.. Noen som vet hvem det var, eller hva han snakka om?
    Tja, når du bruker kamera på iPhone kan du velge fokuspunkt i bildet ved å trykke på et felt i bildet. Det er ikke alltid at iPhone vet hvor du ønsker fokus, så dette er jo en måte å få justert eksponeringen etter lysforholdene i det valgte fokuspunktet. Synes det fungerer ganske bra - selv om iPhone aldri blir noe fullgodt SLR kamera.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det visste jeg ikke, så jeg takker for den toref. Nå har jeg både et Casio Exilim kompaktkamera og Nikon SLR, men det er nå engang slik at jeg alltid har med iPhone, så da er det greit å lære seg småtriks. De bildene jeg så, kunne likegodt vært tatt av et greit kompakt hvertfall.

Da har jeg bestilt noe Molton fra Dåytschland. Litt andre farger enn man vanligvis ser, men heller ikke de jeg linka til tidligere i tråden.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har du link til sjappa du bestilte Moltonen fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den linken ville vært grei å ha til senere! Molton i forskjellige farger har jeg lurt lenge på gitt
    Når du nevner lav sittehøyde og sofa i samme setning, må jeg le...stefaren min hater designsofaen vi har i stua, og føler han må legge seg ned å spise pølse når vi har barnebursdag Kjenner det igjen...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg ikke spm før nå jeg tols1. Legger ved en link. Norge var ikke et alternativ ved registrering så jeg kontaktet de og sa hva jeg ville ha. De fiksa en ordre/link slik at jeg fikk brukt PayPal.

Herlig navn forøvrig. Stoffkontor!!

Molton Deko- Molton

Jeg er ikke så forferdelig gammal Chris, men gammal nok til å mislike lave designsofaer. Dvs... ikke designet, men sittehøyden. Har en jr på 6mnd og måtte bruke han for å komme meg opp av "gamle-sofaen". ( holde han langt ut fra kroppen og ta sats) Form skal følge funksjon. Det gjorde det ikke den gamle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg ikke spm før nå jeg tols1. Legger ved en link. Norge var ikke et alternativ ved registrering så jeg kontaktet de og sa hva jeg ville ha. De fiksa en ordre/link slik at jeg fikk brukt PayPal.

Herlig navn forøvrig. Stoffkontor!!

Molton Deko- Molton

Jeg er ikke så forferdelig gammal Chris, men gammal nok til å mislike lave designsofaer. Dvs... ikke designet, men sittehøyden. Har en jr på 6mnd og måtte bruke han for å komme meg opp av "gamle-sofaen". ( holde han langt ut fra kroppen og ta sats) Form skal følge funksjon. Det gjorde det ikke den gamle.
    Hehe...ser det for meg...krabaten som ikke skjønner at han blir brukt som motvekt Forresten: til å ha en småtting på 6 mnd må jeg si du er flittig om dagen, Frode!
    Edit: form follows function er det jeg prøver å inprente kona med også når hun skal velge spisestue og stolene har et fancy navn som Eames. Man sklir av når man lener seg litt tilbake, og ikke har de armlener heller!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Frode, kjekt med en ny byggetråd fra deg tror jeg kommer til å finne masse spennende her

Har ikke lest alt men dagen er ung enda

Lykke til.

L&B.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen teasers i dag Lars.

Noen stikkord så du slipper å lese hele tråden:

Lyst og trivelig. "Kjellerstue med lyd og bilde, ikke kino.."
    4,9x5,6m
    Miles/Yamaha/Rotel/2x18" sub/lydtransparent lerret/Econowave/BenQ
    Ikke rom i rom eller superdempet.

Noen bilder:

-62139584_o-jpg
    -10092-deko-molton-hell-grau-jpg
    -10083-deko-molton-hell-blau-jpg
    -laminatgolv-pergo-living-expression-plank-4v-morkgra-ek-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Blir er flott sted for familien dette, vi har levd med det en freak ville kalle "ubrukelig til kino" i mange år og vi synes det funker glimrende Liker fargene dine, trivelig.

Kinoprosjektet i kjelleren vår blir et "lekeprosjekt" med fokus på lyd og bilde men kommer ikke til å bli skrapet hvis ting ikke funker som det skal, da blir det bare slik det blir

Spennende å følge med her, litt "laid back" og ikke EDIT: über-teknisk , liker det

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe ûber-teknisk her i gården nei. Satser på at det går fort når jeg først får satt i gang. Må gjøre ferdig badet i kjelleren, og det ble utsatt en drøy uke pga at svigerfar reiste bort. Alle vegger skal rives, det samme med tak. Bærende vegger midt i rommet skal bort, og drager på plass. (mulig det blir litt venting på denne) Så legger jeg og svogeren (elektriker) opp strøm og lys. Satser på downlight. Har lyst å styre lyset med iPad, men mistenker at det kan bli dyrt. I "verste fall" går jeg for noe fra Nexa(?) med egen fjernkontroll. Har ikke helt bestemt meg for farge på veggene, men det blir nok Jotun Pure Color.

Har en plan for stereobenk og lerret, men det tror jeg at jeg skal vente med å avsløre. Må se om det går først.

Side 11 av 61 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •