teddytusen`s sfære. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 61 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1208
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja? Har'n våknet?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ringte aldri opp igjen. Har så vondt i halsen i dag at jeg venter litt med å ringe han igjen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I feber-ørska fikk jeg ringt han. Han var på sjøen da de hadde gjort den jobben, men hadde en mistanke om at bjelkelaget gikk hele veien fra mur til mur. Der er det knappe 6m. Det er i så fall gode nyheter da vi bare smeller opp en drager der det passer best. Tegningene skal ligge i huset et sted, så jeg får studere de og se om jeg blir klokere. Taket skal uansett ned, så da får jeg sett hvordan det egentlig ser ut.

Han sa også at gulvet i kjellerstuen var flytende. Gulvplater over isopor. Fine greier det, hadde det vært slik i resten av kjelleren også. Her får jeg utfordringer med ulik gulvhøyde, noe som vil koste....

Fikk første BD-konsert i posten i dag. Shakira. Fikk også høre at svigers ville at jeg skulle handle meg konserter (var det jeg ønska meg) for 500,- i dag, så da blir det mer shopping. Har allerede kjøpt 4 konserter og 2 filmer siste uka, så dette blir bra. Men så var det omtrent ett år siden forrige play-ordre også da...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi være optimister og satse på at bjelkelaget er bærende og ikke trenger noe understøtte. Du oppdager det nok når du tar ned taket.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss Frode, her har jeg jo gått glipp av en hel del ser jeg!
    Dette tror jeg kommer til å bli skikkelig bra, blir spennende å se hvordan det utarter seg fremover mot våren!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Da får vi være optimister og satse på at bjelkelaget er bærende og ikke trenger noe understøtte. Du oppdager det nok når du tar ned taket.
    Vet ikke helt hva du legger i understøtte tols1, men drager på tvers av bjelkelaget får den uansett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jøss Frode, her har jeg jo gått glipp av en hel del ser jeg!
    Dette tror jeg kommer til å bli skikkelig bra, blir spennende å se hvordan det utarter seg fremover mot våren!
    Tja...ikke så veldig mye spennende enda Per Anders, men satser på vi får startet på rommet om ikke så lenge. Satser på lyst og trivelig med spennende fargevalg, kontra bat-cave. Blir ca 1 uke utsatt pga av at jeg er syk og svigerfar reiser bort neste uke.

Ellers satte jeg med ned for å høre på Shakira-Live in Paris BD-konserten som kom i posten i går. Ja, hva skal jeg si....? Mulig Miles og 2stk 18" subber ikke er nok for å få frem trøkket i denne. Fremføringen syntes jeg lå et stykke tilbake i forhold til "Oral Fixation Tour" også.

Så da satte jeg heller på John Mayer-konserten istedet. Langt bedre lyd.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker drager eller, som i dag: en vegg. Det beste ville jo være om du slipper drager også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært fint, men jeg hiver nok opp en uansett. Det knirker på stuegulvet over kjellerstuen omtrent der bærende vegg står.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert det tryggeste. Man vil i hvert fall ikke at stuegulvet gynger

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Mye skal ha mer. Blir det totalrenovering med rom i rom, kabling i vegg og full pakke?

Blir ikke rom i rom og full pakke nei. Kabler internt til en viss grad, men har også tenkt å lage meg en kabelkanal langs ene veggen. Jeg må ned med tak og de fleste vegger, så da legger jeg ett lag gips i tak og på vegg. Gulv er ikke 100% bestemt enda, men jeg fant noe jeg likte i går. Budsjettet er veldig stramt, men jeg satser på å få det pent med litt kreativitet. Svogeren som har de to andre subbene er elektriker, så jeg skal få på plass litt downlights og en eller to nye kretser på plass for en billig penge.

Rommet har tre lufteventiler. Er usikker på om jeg bare skal la de være passive, eller om jeg skal la to blåse inn luft og en ut. Da vil jeg få overtrykk i rommet og det er positivt. To ting avgjør det...pris og støy.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegg-til-vegg teppe på sponplater?

Angående luft så kan du vel kjøre to ventiler på en pumpe og en lyddemper mellom pumpe og "manifold". Priser på slikt har jeg ingen ide på, men man får det iallefall stille.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært frem og tilbake om det blir teppefliser, eller annet gulv. Akkurat nå lener jeg mot "annet".

Tenker du varmepumpe Anders, eller vanlige ventiler..? Det er hvertfall sistnevnte som er aktuelt her. Om du har linker til det du tenker på så tar jeg gjerne imot.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker ventiler, men man må vel fremdeles ha en pumpe for å få futt i greiene? Må vel nesten ta kontakt med selskaper som driver med ventilasjon for å høre hva som er tilgjengelig og aktuelt. Kan jo alltids trikse det til selv om man er i MacGyver-humør Feks en viftemotor til kjøleanlegg. Svært stillegående, men da har man vifteblader som lager litt støy. Med en liten dimmer på den så kan du jo regulere hastighet osv. Sikkert enklere å gå for ferdig pumpe.

Varmepumpe er jo fryktelig greit det også da! Du kan jo ha flere innedeler på en utedel. En i dette rommet/kjeller og en i trappeoppgangen opp feks. Da varmer du plutselig opp hele huset.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmepumpe er veldig greit, men hadde jeg gått for det så hadde det spist hele budsjettet til dette rommet.

Jeg tenker på type "baderomsvifter" som er veldig stillegående jeg. Om det er håpløst eller ikke har jeg ikke begrep om. Som sagt, blir det for dyrt og bråkete, går jeg bare for vanlige ventiler.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan aldri i verden se for meg at baderomsvifter kan koste all verdens. De suger vel som regel, men det er bare å koble de omvendt så blåser de.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baderomsvifter er billige Anders, det er greit. Spm er mer hvor mye de støyer. Skal sjekkes opp. Er ikke verre enn at jeg begynner med passiv lufting, men legger opp strøm i tilfelle jeg skulle ombestemme meg.

Hele familien ligger syke, og i dag har jeg og eldstemann på 3 sett Toy Story 2 og Charlie og sjokoladefabrikken. Svigermor kom og passet på ungene litt i ettermiddag, og da fikk jeg sett denne på blu-ray:

[YOUTUBE]vQOZHEYhVtU[/YOUTUBE]

Ganske artig faktisk. Liker litt morbid humor.

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    . Svigermor kom og passet på ungene litt i ettermiddag, og da fikk jeg sett denne på blu-ray:

[YOUTUBE]vQOZHEYhVtU[/YOUTUBE]

Ganske artig faktisk. Liker litt morbid humor.

Åh, den fikk jeg på bluray forrige uke. Så den på lørdag. Jeg likte den! Morsom film!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Varmepumpe er veldig greit, men hadde jeg gått for det så hadde det spist hele budsjettet til dette rommet.

Jeg tenker på type "baderomsvifter" som er veldig stillegående jeg. Om det er håpløst eller ikke har jeg ikke begrep om. Som sagt, blir det for dyrt og bråkete, går jeg bare for vanlige ventiler.
    Baderomsvifter er greit. De er som regel ganske lydløse. Jeg hører hvertfall ikke noe til de vi har på bad eller treningsrom. Innsug med frisk luft bør du også tenke på. Da det kan være greit å skifte ut luften.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Driver å pusser opp bad, og har en helt ny vifte liggende. Har bare ikke fått testet den enda. De andre stedene jeg har bodd siste åra har hatt gamle vifter som har bråket endel. Satser på at det har kommet seg.

Ang til-luft, så har jeg som nevnt tre ventiler, der jeg satser på til-luft fra to, og utlufting fra siste. Da får jeg et lite overtrykk i rommet som gjør at jeg slipper å tørke støv så ofte. Med totalt tre vifter så bør de være rimelig stille. Når det er sagt, så trenger de ikke gå med særlig hastighet, og bør klare nettopp det.

Side 10 av 61 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •