Flytter i leilighet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flytter i leilighet

Da er det vel min tur til å skrive litt om prosjektet mitt. Jeg og dama er nå ferdig på videregående og skal starte å studere i Oslo. I den anledning har vi anskaffet leilighet. Vi har fått oss en stor leilighet på majorstuen på hele 90kvm Så vi har mye plass å boltre oss i.
    Dette er noe vi har sett frem til svært lenge, og vi venter spent på at malerne skal bli ferdig med jobben deres.

Ettersom dette er et HiFi forum, får jeg vel komme med litt interessant info.

Har:
    Playstation 3
    BenQ 27" PC skjerm
    Macbook Pro 15 (med SSD)

Bestilt:
    Klipsch RF-62 (takk til dere gærninger som fikk meg til dette)
    Samsung PS51D6905, 51" 3D Tv

Skal bestille:
    Receiver (mest sannsynlig Yamaha RX-V667B)
    Kabler.

Ønskelisten:
    XTZ 12" sub
    Apple Tv
    Apple Airport Express
    Lyd i alle rom
    5.1 lyd ved TVen (spørs om jeg får overtalt dama )

Jeg regner med at det blir noen hektiske dager fremover, men bilder kommer etterhvert

Angående kjøp av receiver og kabler har jeg sett meg ut Yamaha RX-V667B og disse kablene: Fun"k"cable-1030 - Høyttalerkabler | Tilbehør | Fnky
    Hva tror dere om receiveren? Vil den klare å dra et helt 5.1 oppsett? Den har pre-out, så jeg kan få mer effekt senere om det måtte trenges.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 90kvm på majorstuen som 19 år! Ikke mange som har den luksusen. Har selv 667 på rf-62 (grunnet latterlig tilbud måtte jeg bare kjøpe) og synes det fungerer veldig bra, selv uten sub. Du bør vuderer om du i det hele tatt trenger sub, blir fort naboklager av slikt .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, CNK. Jeg har nok hatt medvind i seilene når det gjelder leilighet. Det blir kanonartig å innrede den. Skal dra på storhandel på IKEA i morgen. Kanskje det sniker seg inn et bildet eller 2 av resultatet (om folk bryr seg om annet enn hifi her?)

Klipsch'ene kom idag, og receiver+kabler er på vei i posten. Tven dukker opp i morgen

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde vil vi alltid ha!

Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    5.1 lyd ved TVen (spørs om jeg får overtalt dama )
    Sjekk ut hvit OrbAudio som bakhøyttaler, fin og diskre, hvis din bedre halvdel får fnatt av "svarte klosser" på veggen/i taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant design, men duger lyden i disse? Jeg syns bakhøyttalerne må stå i en viss stil med lyden til frontene.

EDIT: Ser du har disse i din stue. Hva mener du om lyden? Oppnår du et godt lydbilde til film med disse? Eller blir det rett og slett litt spinkelt?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel, når man velger en slik høyttaler gjør man ett komprimiss. Man kan ikke få begge deler. Men jeg er ganske fornøyd med den lyden den gir faktisk.
    Men om de kan måles opp i mot RS-41/42 osv tviler jeg på, det er ikke realistisk engang.

Ellers kan du se på en dyrere variant: Focal Dome

Focal Dome Sat 1.0 - Bass Brothers AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •