Ungkarsleilighet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ungkarsleilighet.

Hei,

som ny på formuet og slikt, så er det vel på tide å introdusere seg litt her.

Av utstyr har jeg ikke så voldsomt mye:

Forsterker: NAD C370
    Høytalere: 2x B&W CM4
    Prosjektor: Philips Garbo
    Lerret: Projecta proscreen 240x139 (105" widescreen)

Planen er å holde seg til NAD-bølgen, da jeg har hatt gode erfaringer med dette merket før.
    (brukte en NAD 310 før, med to seas-høytalere, ganske bra for det knøttrommet jeg hadde hjemme..)

Tenker på NAD T652, for både CD- og DVD-avspilling.
    Ender vel også opp med å bruke Supra AV3 Komponentkablel på 15m fra eltek på anbefaling fra freddyper, da den ikke var alt for sinnsvak dyr, som f.eks. en monsterkabel av samme lengde.

Har også planer om å investere i en NAD 533 platespiller, da jeg er fasinert av vinyl, og har etpar selv, men ingen platespiller.

(normalt, så får jeg brukt decks'a som er på besøk hos meg til tider, når jeg har fest osv. (må jo ha dj'r på fest når en har såpass til anlegg.))

Mvh

Martin a.k.a. Yannz

ps: det beste med ungkarsleilighet med hjemmekino, må jo være at en kan be hvem man vil på bakerste rad til privat visning av enlan film, syns dere ikke? :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en liten oppdatering her:

Har endelig fått meg en spiller, hosta opp for den sagnomsuste (iallefall her inne) dvdspiller'n til philips, nemlig 963SA. Og DU så herlig den er.. Må bare innom ELTEK for en liten supra kabel (15m ... ) så er hjemmekinoen komplett. (vel, jeg har ikke råd/ er ikke så mye fan av sorround.. =}

(sånn rent bortsett fra at hifiklubben sutter på høytalerne mine for tiden, gått en måned snart, heh.. skal dit på mandag ellernoe for å kreve erstatningshøytalere.)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper nok du blir fornøyd med 963SA'n ja.. En veldig god spiller for pengene..
    Er du en av de gjenlevende som har den oppfatning at musikk er bedre i stereo??

Mvh

AK

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javist. Var nettop på hifiklubben, så nå har jeg mine høytalere, dvs, disse låner jeg, men det er samme modell og type, så nå får jeg viirkelig kost meg med den nye spilleren og greier. Dette er bare helt sinnsvakt. Hoppe fra mp3 og 40-år gamle høytalere, til 963SA og CM4 ..

Musikk ER best i stereo. hvor mange opptak har du som er tatt opp i sorround?
    bruker jo hovedsakelig anlegget til å spille av musikk. Er jo egentlig det som er den store lidenskapen.

Og med såpass lyd jeg får ut av høytalerne her, så føler jeg at det får holde med det, til kino. blir praktisk vanskelig uansett, å integrere bakhøytalere i stua nå, pga stor sofa, osv.

Dét var jo grunnen til at jeg begynnte med prosjektor og slikt uansett, for jeg ville ikke rearrangere stua for å få en god sitteavstand i forhold til en tv. -- man har jo ikke det problemet med 105" widescreen.. :lol:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kode:
    Planen er å holde seg til NAD-bølgen
    vs.
    Har endelig fått meg en spiller, hosta opp for den sagnomsuste (iallefall her inne) dvdspiller'n til philips, nemlig 963SA. Og DU så herlig den er.. Må bare innom ELTEK for en liten supra kabel (15m ... )
    He, he...der brøyt du NAD-bølgen. :wink:

Kjøpte den samme DVD-spilleren selv for 2 uker siden og er kjempefornøyd både sett i forhold til musikk og film. Nedturen er nå (midlertidig) at Eltek ikke har Supra VGA <->3RCA over 2 m på lager. Må vente til uke 44...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av yannz
    Planen er å holde seg til NAD-bølgen
    vs.
    Har endelig fått meg en spiller, hosta opp for den sagnomsuste (iallefall her inne) dvdspiller'n til philips, nemlig 963SA. Og DU så herlig den er.. Må bare innom ELTEK for en liten supra kabel (15m ... )
    He, he...der brøyt du NAD-bølgen. :wink:
    Jo, men om du ser på datoen på opprinnelige post her. -- er lov å forandre mening, selv om jeg burde kanskje ha nevnt noe slikt.. :roll:

litt av greia var at jeg skulle ha NAD cdspiller, dvdspiller og platespiller.. men nå ser det ut til at jeg skal ha philips cd/dvd/o.l.-spiller, og kanskje droppe platespiller.. og legge til en htpc..

Kjøpte den samme DVD-spilleren selv for 2 uker siden og er kjempefornøyd både sett i forhold til musikk og film. Nedturen er nå (midlertidig) at Eltek ikke har Supra VGA <->3RCA over 2 m på lager. Må vente til uke 44...
    Ypperlig ja, koser meg stoort med denne spilleren nå. helt ny verden (men så har jeg levd ganske lenge på mp3'r..) :cry:
    (mp3'r av mine egne cd'r, vel og merke :P )

.. Når var du på eltek? jeg må ha 15m 3RCA - 3RCA supra.. DEN har de vel? om ikke blir jeg snurt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt lov å endre mening...

Når var du på eltek? jeg må ha 15m 3RCA - 3RCA supra.. DEN har de vel? om ikke blir jeg snurt
    Jeg "hater" nettbutikker uten lagerstatus, men min bestilling gjaldt et helt nytt produkt. At du ønsker 15m 3RCA - 3RCA er vel et produkt de har...dersom ikke er de ganske kjappe med å gi beskjed om når de forventer at de har det på lager.

Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg ringte HiFiklubben for å høre om de hadde den kabelen jeg trengte...og det hadde de ikke og når de hørte prisen til Eltek var svaret; "kjøp hos dem...".

God helg

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når var du på eltek? jeg må ha 15m 3RCA - 3RCA supra.. DEN har de vel? om ikke blir jeg snurt
    Jeg "hater" nettbutikker uten lagerstatus, men min bestilling gjaldt et helt nytt produkt. At du ønsker 15m 3RCA - 3RCA er vel et produkt de har...dersom ikke er de ganske kjappe med å gi beskjed om når de forventer at de har det på lager.
    Nettbutikk? jeg skal møte opp in persona på mandag. heh. vil ha kabelen med én gang, jeg.

Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg ringte HiFiklubben for å høre om de hadde den kabelen jeg trengte...og det hadde de ikke og når de hørte prisen til Eltek var svaret; "kjøp hos dem...".
    Hehehe, nå dette er iallefall en sannhet. hifiklubben kjører merkevarer, overprisa merkevarer. De har helt sinnsvake priser, iallefall på kabler. Mistenker kabel-delen deres for å være noe de virkelig nyter å lure folk på..

(men det må virkelig nevnes, jeg fikk _god_ service på hifiklubben idag)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann yannz, artig å se deg her 8)

Du har ikke hatt noen problemer med 963SA'en enda? Har sett diverse tråder rundt omkring, bl.a. denne: http://www.dvdarkivet.no/forum/viewt...3217&forum=2&3 og er derfor litt skeptisk til den spilleren... Alt er fryd og gammen?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo ja.

Nei, har ikke fått gjort annet enn å spilt av vanlige cder på den. Har ikke fått kjøpt videokabel, dvd'er eller sacd'r..

Men jeg kan vel komme med no' statusrapport når det er klart. Regner med at jeg tar det i en Passende Tråd(tm).

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har man endelig kommet seg ut av philips-elendigheta :evil:
    Fikk igjen penga for en helt elendig 963SA nå rett etter påske. (2x reparasjon uten hjelp, da får man penga igjen.. )

Gikk rett over til Hammon/Kardon DVD30, for denne spilleren gjør alt det jeg ber om (though luck for SACD'n min, men den er jo hybrid..).

DVD30'n er iallefall min yndlingsspiller for dagen, kostet meg 100kr mer enn philipsen, og det var visst disse kronene som gjorde forskjellen. :roll:

Egentlig hadde jeg lyst på Denon 2200, men, heh, den sprakk på budsjettet.. :cry:

Uansett; nå er iallefall jeg glad.. en liten stund til.. før jeg begynner å drømme om CRT igjen. (men hva skal man gjøre, når man mangler både tak som tåler vekta, og .. pengene? ops: )

Også får man vel love vekk å ta bilder med tiden; men det blir gjerne til at jeg ikke akkurat har gjort noe lurt med opplegget, som tar seg godt ut.

DIY har iallefall skjedd. Gadd ikke lange trekk over tak og slikt, så jeg borra rett og slett bare ned i kjelleren, opp til dvdspiller, og inn til rommet vedsidenav for pc'n..

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan med ny spiller da! Håper det blir bedre denne gangen. DIY prosjektet ditt virker bra det. Borre rett gjennom det som er av vegger..slipper lange strekk som ikke har noe for seg uansett.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg fikk meg plutselig en jalla mobil (samsung sgh-e700) og den har jo .. kamera. Så, med beste kvalitet, i et mørkt rom, tar man et bilde.. Det er jo sånn mas om det her hele tiden, så jeg kan vel bare vise fram et, nå som jeg først faktisk tok et bilde.. (måtte justeres litt på, for at noe som helst skulle syntes. om noen vil ha originalbildet for å se nøyaktig hvor dårlig det blir med denne mobilen, gi meg en pm.. )

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 963SA'en ennå?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, eneste grunnen til at jeg hadde råd til H/K'n var at philips gav meg pengene tilbake for en ikke-virkende 963SA.. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •