Big T's loftskino - Bassporter og glava? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 186
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    For den prisen så skader det vel ikke å prøve?
    Den forsvant før jeg fikk tenkt tanken..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye leketøy

Subjakt og forsterkerjakt til side, jeg har lekt med mye andre leketøy i det siste som jeg tenkte jeg kunne skrive litt om.

Jeg fortsetter trenden med å prøve ting uhørt/sett og så langt er det fortsatt suksess. Noe skal beholdes etter lek og testing, noe blir nok solgt videre.

Bilde av mine leker som jeg har moret meg med i den siste tiden! (Lenge leve skattepenger)
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-001-jpg

Kan vel si at det har gått mye i HodeFi den siste tiden!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte kinoen din Elsker kurvet lærret ser så utrolig kult ut Hvordan er det med 6 RF 62 egentlig? Savner du ikke sub

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Likte kinoen din Elsker kurvet lærret ser så utrolig kult ut Hvordan er det med 6 RF 62 egentlig? Savner du ikke sub
    Jo takk skal du ha!

Ser no at L-Sound har Adcom dager hvor de har gode priser på Adcom produkter. Betyr dette at det er noe å slå til på istedenfor å vente på Emotiva tilbud, eller er dette pga dårlig salv av Adcom?

Kunne denne vært brukbar for mine RF62?
    Adcom GFA-7605 5x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Evt. denne her hvis jeg skal oppgradere til 7.2 igjen (det blir 6.2 slik jeg har det nå...)
    Adcom GFA-7607 7x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Jeg tenker at 125 watt per kanal er ikke allverdens, men så er ikke dette reciever watt men skikkelige watt - da er det kanskje andre boller. Alle tips og kommentarer er velkomne!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kane på forumet her har hatt stort hell med adcom på klipsch, sa det var en helt sinnsykt rå kombo

RF-62 er rimelig lettdrevne, samtidig så er adcom skikkelig mandige watt Tror de er rimelig strømsterke

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kane på forumet her har hatt stort hell med adcom på klipsch, sa det var en helt sinnsykt rå kombo

RF-62 er rimelig lettdrevne, samtidig så er adcom skikkelig mandige watt Tror de er rimelig strømsterke
    Stemmer nok.

5*200w til like over 10.000 kroningen nå.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Stemmer nok.

5*200w til like over 10.000 kroningen nå.
    Det er sant, bare skikkelig surt det med 20A sikring for å drive den.. :/

Er seriøst interessert i 7x125 kanals effektforsterkeren jeg, den burde da ha muskler til å drive RF62?!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Det er sant, bare skikkelig surt det med 20A sikring for å drive den.. :/

Er seriøst interessert i 7x125 kanals effektforsterkeren jeg, den burde da ha muskler til å drive RF62?!

I forhold til en reciver så skal det bli mange hakk bedre.
    Og med -highpass x-over så er det ikke noe problem og drive 62.

Ser ut som den tar inn nok strøm vertfall :-)

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, tror du kan være ganske sikker på adcom effektene. I værste fall kan du jo sende en mail til adcom og spørre hvor mange amper den har. Eventuelt spørre hvor mange mikrofarad den har også.

Emotiva XPA-3 og 5 har 40 ampere, og 60tusen mikrofarad.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært glad i hodetelefoner da jeg sitter veldig mye foran PC men aldri tenkt på det som noe mere en et "nødvendig onde" for ikke å forstyrre andre. Da jeg begynte å lese meg opp om HeadFi så ble jeg veldig interessert i dette også - har aldri tenkt på det i kombinasjon med HiFi egentlig. Da må man teste og prøve litt.

Jeg har den siste tiden prøvd igjen med mye blindt kjøp av utstyr (spennende slik!) for å finne noe jeg liker i denne kategorien også, her er litt av hva jeg har vært igjennom så langt:

JohnBlue Hydra forsterker
    Schiit Lyr forsterker
    NuForce Icon HDP Dac/Forsterker
    Cambridge DacMagic

Hodetelefoner:
    AKG K702
    HiFiMan HE-300

AKG K702
    Jeg prøvde først AKG 702 en god stund. Jeg hadde allerede tenkt at de kanskje hadde litt lite bass for meg før jeg kjøpte dem, men kom over et godt tilbud så da var det bare å prøve! Utrolig åpen og klar lyd, behagelige å ha på, men dog for lite bass for min del. De var også veldig tungdrevne så jeg skjønner godt hva alle mener med at man ha forsterker til dem. Disse ble solgt etter ca 1 måned etter test på overnevnte forsterkere.

HiFiMan HE-300
    Leste mye god omtale hvor mange beskrev på sin egen måte mange kvaliteter som jeg så etter, så da bestilte jeg fra head-direct.com et par HE-300. Her var det jeg savnet, skikkelig bassgjengivelse som ikke gikk utover mellomtone og diskant (slik jeg opplevde Beats f.eks). Disse virket også mye mere lettdrevne, kunne bruke dem rett i Laptop / iPod. Det store minuset med disse er en stor, feit, stygg kabel som jeg irriterer meg grønn over. Man kan kjøpe en ny en, men det vil da koste deretter...

HE-300 anbefales på det varmeste hvis du kan orke kabelen!

Har også endelig brukt skattepengene mine på en god Laptop, lurte lenge på å ta steget in i Mac verdenen men jeg har fortsatt for mye som jeg bruker PC til så da ble det denne her fra Asus: ASUS G53SX 15.6" Full HD. Den var satt ned 1000,- forrige uke så da var det bare å slå til da det var allerede denne jeg snuste litt på. Den ser stilig ut, er veldig stillegående, kraftig som fy og har lysende taster <3 noe jeg alltid liker veldig godt da jeg sitter mye i mørket.

Har lekt meg litt med kamera - hvis naboene hadde sett meg hadde de lurt der jeg står og tar bilder av alskens elektronikk på kjøkkenet. 8)

Schiit Lyr - denne var det utrolig futt i!
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-002-jpg

HiFiMan HE-300 - Disse var det utrolig futt i
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-003-jpg

Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-007-jpg

En veldig god kombinasjon synes jeg, men litt mye kabler å holde styr på på en liten pc-pult.
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-008-jpg

Dette er siste tilskudd, jeg holder fortsatt på å lage meg en mening.. Deilig med lite kabler iallefall.
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-009-jpg

Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-014-jpg

Eksospotter på en laptop..
    Big T's loftskino - Bassporter og glava?-hifi-2011-016-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Looking good. Spent på inntrykket ditt av HDP / HE-300 comboen. Vil tro den er litt mindre "in your face" enn med Lyr.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Looking good. Spent på inntrykket ditt av HDP / HE-300 comboen. Vil tro den er litt mindre "in your face" enn med Lyr.
    Lyr hadde guffe så det holdt, måtte så vidt vri på hjulet før lyden var på lyttenivå. NuForce har litt mindre guffe, må på 50% volum før det er akseptabelt.

Lyr var veldig direkte men ikke skarp, jeg har hørt at rør har en "varm" lyd? Det kan jeg være enig i. NuForce synes jeg virket mere avslappet, men det kan også bare virke sann siden den har mindre futt (men ikke lite futt altså.. )

Sitter nå og hører på Tron2 soundtracket igjennom NuForce Icon HDP og HE-300. Har sett den filmen igjen og igjen for musikkens skyld. Jeg er veldig fan av Daft Punk, de har jo laget hele soundtracket til filmen. 8)

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser fortsatt på subwofere, heller vel mere mot Epik og SVS nå og lurer på hva jeg skal prøve. Litt skummelt å prøve noe som jeg vet LSound har sluttsolgt men vet jo at de har veldig god kundeservice.

Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS

Hva vil det si for meg at fasejusteringen er 0/180 grader på disse? Ser for meg at de kommet til å stå i front bak lerretet mellom høyttalerene eller intil veggen bak lerret.

Takker for svar!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla sjef! Jeg har sitti og lurt på det samme, og derfor mailet litt med med en særdeles hyggelig kar hos Lsound. Svaret jeg fikk er at Epik er uslåelig i kost/ ytelse, men en SVS PB12 nsd dsp (kr.6.500,- og derfor nærmest i pris) vil spille dypere, og renere selvom det ikke nødvendigvis vil si høyere. Men positivt for begge merker er at de har lav forvrengning, og elementene bunner ikke. Jeg kommer til å følge med på hva du går for, så skriv inntrykk! Jeg skal ha ny sub jeg og, men ingen hast enda.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla sjef! Jeg har sitti og lurt på det samme, og derfor mailet litt med med en særdeles hyggelig kar hos Lsound. Svaret jeg fikk er at Epik er uslåelig i kost/ ytelse, men en SVS PB12 nsd dsp (kr.6.500,- og derfor nærmest i pris) vil spille dypere, og renere selvom det ikke nødvendigvis vil si høyere. Men positivt for begge merker er at de har lav forvrengning, og elementene bunner ikke. Jeg kommer til å følge med på hva du går for, så skriv inntrykk! Jeg skal ha ny sub jeg og, men ingen hast enda.
    Folk må ha litt info om selve romet og om anlegget ellers..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må ha litt info om selve romet og om anlegget ellers..
    Tenker du rommet mitt? Det er bare å se på bildene..

Klipsch RF62 x 6
    Denon 3312
    Effektforsterker (tbd..)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Tenker du rommet mitt? Det er bare å se på bildene..

Klipsch RF62 x 6
    Denon 3312
    Effektforsterker (tbd..)

Var tengt til Alkar, men han kunne vel flyttet spørsmålene sine i engen tråd.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akkurat det gjør meg ingenting.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst...? Å dele svaret jeg fikk fra Lsound angående to merker vi begge har vært inne på tanken på er å gå over streken? Konstruktivt harman/kardon... Regner med du tok hele innlegget som et langt spørsmål fra min side, noe det ikke var, og jeg har full kontroll på min egen tråd, der er temaet noe helt annet.

Men uansett, Big T. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med på sub jakten din, og er selvfølgelig også interessert i hvordan du opplever Epik i forhold til SVS'ene du hadde før.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst...? Å dele svaret jeg fikk fra Lsound angående to merker vi begge har vært inne på tanken på er å gå over streken? Konstruktivt harman/kardon... Regner med du tok hele innlegget som et langt spørsmål fra min side, noe det ikke var, og jeg har full kontroll på min egen tråd, der er temaet noe helt annet.

Men uansett, Big T. Jeg kommer selvfølgelig til å følge med på sub jakten din, og er selvfølgelig også interessert i hvordan du opplever Epik i forhold til SVS'ene du hadde før.

Beklager sent svar. Litt internett problemer med enkelte nettsider som dras igjennom sirup nå.

Leste litt feil her jeg sitter som du kan se på svaret som jeg kom med hehe

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •