Big T's loftskino - Bassporter og glava? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 186
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil tro det blir best med 1 center. Men er jo bare å prøve med 2 om du ønsker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft og kreativt. Spent på sluttresultatet. Like høyttalere rundt baut er nok ikke så dumt, nei. :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Ja, det er jeg veldig spent på. Kommer nok til å trenge litt skikkelig hjelp med kalibrering når den tid kommer. Det spiller veldig bra allerede nå, men jeg tror det er mere å hente.

Hva tenker du om det å ha 2 x RF62 som center? Da stående ved siden av hverandre (enten helt intill eller med et mellomrom). Noen tips å komme med der?

Jeg ville hatt en som senter, du vil få andre utfordringer med å sette to ved siden av hverandre. Jeg ville heller brukt den ekstra høyttaleren som bak kanal, da får du et 6.1 oppsett. Mye mere å hente på den løsningen.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg ville hatt en som senter, du vil få andre utfordringer med å sette to ved siden av hverandre. Jeg ville heller brukt den ekstra høyttaleren som bak kanal, da får du et 6.1 oppsett. Mye mere å hente på den løsningen.
    Hmm, tror jeg skal prøve på den muligheten der ja. Må sette meg mere inn i hvordan Denonen fungerer da tror jeg - knote litt med oppkobling og slikt for å få det til.

Takker for hjelpen!

Fremgang: Holder på med siste rest av frontvegg nå for tiden. En venn skulle kjøpe meg mere høyttalerstoff da han var ute en tur, men kjøpte høyttalerteppe isteden.. Så tatt litt lengre tid enn jeg hadde ønsket.

Så har jeg også jobbet med å installere lys. det er en liten milepæl for meg.. hehe. Endelig vekk med arbeidslampene.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden er jeg også i submarkedet, jakter på ny(e) subwoofere. Jeg er veldig sugen på 2 eller flere suber, men det er jo litt med pris og slikt da som må tenkes på. Plass har jeg

SVS PB13 Ultra er jo fantastisk, men den er litt for drøy her hvor jeg bor nå.. har sett på et par 10 eller 12 toms suber fra XTZ, samt en av de mindre SVS subene.

2 (eller 4) stk. XTZ 99W10.16 Piano
    kr 4980,- par

2 (eller 4) stk. XTZ 99 W12.16 i Pianolakk
    kr 6980,- par

eller, da med tanke på å oppgradere til enda en senere:

1x SVS PC12-NSD DSP
    kr 7290,- stk

1x SVS SB12-NSD
    5490,- stk

Har stor tro på dette med flere suber, det ble litt for meget med Empire og Ultra hos meg. 1 ultra fikk jeg aldri helt plassert skikkelig.

Uansett så er denne letinen en stor del av morroa synes jeg..

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i seriøs leting etter sub nå, noen som har noen gode tips? Jeg har ikke anledningen til å smille grisehøyt om natten og sene kvelder (selv om det "desverre" skjer..) Men det er jo godt med litt beefy lyd uansett. Jeg har lyst på flere en 1 subwoofer og har litt forskjellige tanker rundt det.

Har sett på de nye SVS PC12NSD rørene til LSound, tenkte at 2 slike i front bak lerret kunne vært stas: SVS PC12-NSD DSP Subwoofer - 12" basselement og 400W DSP - L-Sound AS

Eller så kunne jeg også tenkt og fortsette trenden med en stor lik familie, ser på 4x XTZ 10" suber som en spennende løsning: 2 stk. XTZ 99W10.16 Piano 10" | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

SVS vil jo garantert trykke mest i bunn, men kunne vært spennende med 4 mindre og kanskje nøyaktigere suber? Koster jo faktisk mindre en de to rørene også..

Noen som har noen tips anngående dette?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En treger da ikke og kvitte seg med ultran... den er det jo plass til bak leretet...

Så plassere subben oppå sikkelig demping så slipper en vibrasjonene fra den når en skulle se en sikkelig action film

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    En treger da ikke og kvitte seg med ultran... den er det jo plass til bak leretet...

Så plassere subben oppå sikkelig demping så slipper en vibrasjonene fra den når en skulle se en sikkelig action film
    Den forsvant til en i nærheten nå nylig.. så subjakt må jeg utpå uansett!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her.

XPA-5 etter toll og frakt til Norge pdd: 7800,- Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier

Adcom GFA-7705: 10990,- Adcom GFA-7705 5x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Noen som har noen tips å komme med?

Takker for hjelp!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her.

XPA-5 etter toll og frakt til Norge pdd: 7800,- Emotiva Audio XPA-5 Five Channel Power Amplifier

Adcom GFA-7705: 10990,- Adcom GFA-7705 5x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Noen som har noen tips å komme med?

Takker for hjelp!
    Jeg hadde personlig valgt Adcom. Jeg har ikke fått hørt de nyeste modellene deres. Fra tidligere erfaringer jeg har hatt med Adcom er det bare posestivt, de er kraftige, veldig åpen og engasjerende i lyd filosofi. Det jeg har sett av utenlandske medier skriver er det mye positivt rundt Adcom sine nyeste modeller.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg hadde personlig valgt Adcom. Jeg har ikke fått hørt de nyeste modellene deres. Fra tidligere erfaringer jeg har hatt med Adcom er det bare posestivt, de er kraftige, veldig åpen og engasjerende i lyd filosofi. Det jeg har sett av utenlandske medier skriver er det mye positivt rundt Adcom sine nyeste modeller.
    Ser at det står på denne: "MERK: 20A kurs (16A kurs med treg sikring kan gå) nødvendig for å starte opp GFA-7705 grunnet ekstremt stort strømtrekke ved påslag!"

Adcom GFA-7705 5x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Har 2x 16A kurser på loftet, 1 bare for anlegget. Hva vil det si for meg?

Takker for hjelp.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det står på denne: "MERK: 20A kurs (16A kurs med treg sikring kan gå) nødvendig for å starte opp GFA-7705 grunnet ekstremt stort strømtrekke ved påslag!"

Adcom GFA-7705 5x200W Effektforsterker - L-Sound AS

Har 2x 16A kurser på loftet, 1 bare for anlegget. Hva vil det si for meg?

Takker for hjelp.
    Anyone?

Edit: Fikk svar fra L-Sound at selv om det er mulig med 16A så vil de på det sterkeste anbefalt 20A kurs for denne, så da ble jo valget enklere. Ser ut som det blir en XPA-5 hvis jeg da ikke finner et like bra/bedre tilbud.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Emotiva så virker det som om de kommer med nye produkter rett rundt hjørne.
    Kanskje verdt å vente en uke og følge med på siden deres.
    Hvis jeg ikke tar feil er det Emo festival akkurat nå så da kan det hende nye produkter blir lansert der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kunne vært spennende ja. Ser at de har jo sluttsalg på UPA og diverse annet av forsterkere. XPA'ene og de som jeg forsåvidt er interessert i er der fortsatt uten noen hint om sluttsalg.. Kan jo vente litt og se da, spennende uansett!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:

Da er lydtransparent lerret kommet og jeg selger dreamscreen rammen med lerret da det hadde vært nesten like dyrt å kjøpe lerret til den som hele rammen kostet...

Da blir det DIY løsning på lerret også - får se hva jeg får til.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kunne vært spennende ja. Ser at de har jo sluttsalg på UPA og diverse annet av forsterkere. XPA'ene og de som jeg forsåvidt er interessert i er der fortsatt uten noen hint om sluttsalg.. Kan jo vente litt og se da, spennende uansett!
    Synd at Adcom ikke har sofstart slik som Emo, hvem i all verden har vel 20A kurser i oppholdsrom?
    Tror ikke XPA fases ut med det første. Det har vert annonsert i over 1 år at en XPR-serie skal komme men den skal nok ikke overta for XPA-serien. Emotiva pleier å ha gode halloweentilbud dersom du har litt tålamod.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være lurt å vente til black friday. 25 november, da har de nok noen fine tilbud.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Synd at Adcom ikke har sofstart slik som Emo, hvem i all verden har vel 20A kurser i oppholdsrom?
    Tror ikke XPA fases ut med det første. Det har vert annonsert i over 1 år at en XPR-serie skal komme men den skal nok ikke overta for XPA-serien. Emotiva pleier å ha gode halloweentilbud dersom du har litt tålamod.
    Akkurat det synes jeg og er tåpelig - det gjør jo dessverre at størsteparten av ADCOM forsterkerene jeg kunne vært interessert i er ubrukelige hos meg. :???: XPA Serien blir nok fortsatt mest interessang da, XPR skal vist være en del dyrere?

Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Kan være lurt å vente til black friday. 25 november, da har de nok noen fine tilbud.
    Tålmodighet er en dyd jeg er dårlig på ...

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder av rommet som nå har fått lys!

Big T's loftskino - Bassporter og glava?-loft-og-deftech-001-jpg

Big T's loftskino - Bassporter og glava?-loft-og-deftech-002-jpg

Big T's loftskino - Bassporter og glava?-loft-og-deftech-005-jpg

Nå må jeg få gjort en skikkelig opprydding og få ferdig lerret, så er det mest innkjøp av sub og forsterker som står på agendaen!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft rom! Jeg likte uttrykket med lyset og tverrbjelkene :-)

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •