Duplex sin hjemme"kino". (Endret 02.12.04)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Duplex sin hjemme"kino". (Endret 02.12.04)

Har vært medlem av forumet i en stund nå og har lest utallige innlegg. Syntes det nå var på tide å poste min hjemmekino. Er 19 år og har vel holdt på med hjemmekino i 2-3 år nå. Syntes nå at det begynner å ta form.

Anlegget består av:
    Fronthøyttalere: Kef Q7
    Senter: Kef Q9c
    Bakhøyttalere: Kef Q1
    Alle er i finish Dark Apple.

Subwoofer: 1 stk. Dynabel Phobos.

Reciver: NAD T763

DVD-spiller: NAD T562.

Har også en moddet XBOX med 300GB harddisk som brukes til divx og spilling. (Har en highdef. sett med utgang for komponent kabel.)

TV: LG 28" Widescreen. Bra bilde, men elendig lyd.

Benq 5120 er bestilt og kommer trolig i posten i morgen!
    Har lagd lerret ramme som er trukket med Ikea "greyline", og jeg har lagd prosjektor-takfeste utifra oppskrift her på forumet.

Har ikke plass til tv'en nå som jeg har kjøpt prosjektor, så den låner jeg bort. Får heller kjøpe et tv-kort etterhvert.

Kabler:
    Front og senter høyttalere: Nordost Cinemaflex.
    Bakhøyttalere: NoName biltema kabler.
    Subwooferkabel: 4 meter Monsterkabel. (Mest bortkasta kronene i anlegget!) :?
    Mellom DVD-spilleren og forsterkeren bruker jeg en Proson optisk kabel.

Anlegget står foreløpig på ett knøttlite gutterom. Hvor det overhodet ikke får ytet det som det kan.

Det største ønsket er ett bedre sted å plassere anlegget! Flyttter vel ut i løpet av 1 år. Da er det bare om å gjøre å finne seg en leilighet egnet for hjemmekino.

Har desverre ikke noen bilder. Men skal se om jeg får tatt noen når den nye prosjektoren er i hus.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo kjempe bra ut dette

Hvordan spiller Kef høyttalerne med Nordost Cinemaflex kabler?
    Tenker da på at Kef er ganske slanke i bassen i utgangspunktet.

Bruker samme kabel på mine Dali Evidence, og sammenlignet med andre kabler blir det ganske tynt i bassen...

Bilder ser vi gjerne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt høyttalerne så lenge før jeg måtte sende reciveren på rep. så har ikke fått testet de noe særlig. Har heller ikke prøvd høyttalerne med noen andre kabler en disse. Fikk en veldig bra pakkepris på de høyttalere og den kablen.

Men jeg syntes ikke bassen virker spessielt slapp av det jeg har fått hørt. Høyttalerne står veldig inneklemt sånn de står... Med "vegger" på 3 av 4 kanter... Veldig lite ideelt, men bassen blir jo noe kraftigere. Syntes det går noe ut over oppløsningen. Men det har jo sikkert å gjøre med at de ikke er helt innspilt enda!

Kunne veldig lite om denne kabelen, så jeg spurte selgeren på hi-fi centeret om ikke den var vel tynn, med tanke på bassgjengivelse osv. Men han mente at det ikke var noe problem siden det var en bi-wiering kabel.

Gleder meg til å få den nye reciveren. Så skal jeg få testet det skikklig, og komme med en tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå er prosjektoren på plass og jeg har fått lånt ett kamera. Ikke verdens beste kamera, eller fotograf, så bildene ble ikke veldig gode.
    Har fått opp prosjektoren og fått sett noen filmer. Er veldig godt fornøyd hittil. Bildet syntes jeg er veldig bra og har merket lite til regnebueeffekten. Men så det i enkelte scener i bla. Pirates of The Caribiean.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut detta her. Reknar med du leigger bildene ut på "minhjemmekino" og. :?:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •