Hansy`s stuestereo gjennom de siste 5 årene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hansy`s stuestereo gjennom de siste 5 årene

Dette er kopiert direkte i fra Hifisentralen, i denne tråden skal også nyinnkjøpinger være, og oppdateringer.

Skal lage en liten presentasjon over mine tidligere anlegg, fra start til dagens dato. Bildene og teksten kan være litt "hultertilbulter",men skal gjøre mitt ypperste
    Mange av bildene er heller ikke av ypperste kvalitet, endel dårlig redigering, og noen mobilbilder er sjelden en god kombinasjon.

2006
    Julen 2006, jeg var dritalei av et "cheap-ass" Logitech 2.1 sett som jeg nå hadde eid i flere år, og siden det var jul, så kom det inn noen julegaver i form av kontanter. Etter lesning på forum, nettsider og diverse tester, så ble Hifiklubben stedet for å bruke opp disse pengene.
    Jeg var 16 år, og bass var veien å gå, hvem har ikke vært der? ;D

Etter litt om og men, så dro jeg til Hifiklubben, å hentet ut et par Cerwin Vega VE8 og en Denon Surroundreceiver, hva denne het er jeg jammen meg usikker på, AVR1905, kanskje.

På denne tiden hadde jeg flyttet fra landet, til storbyen for å gå på skole, og da fikk jeg tilbringe mitt første skoleår på hybel hos min tante, noe jeg trives ganske bra med.

2007
    Jeg var megafornøyd med lyden, og storkoste meg med stereo`en min, men manglet noe vesentlig, den siste lille dypbassen.
    Siden VE-28 kostet en formue (i en fattig students sin lommebok), så fant jeg ut av en god kompis skulle selge en 6 år gammel cerwin vega lw 10x, perfekt! Fikk denne for en fin pris, og jeg var "Back on track".

Sommeren 2007 flyttet jeg hjem i sommerferien, og tok selvfølgelig med anlegget.

Med 4 skruer stående under høyttalerne for å løfte disse over gulvlisten, så ble det en perfect fit mellom vegg og tvbordet.

Sommeren var over, og ny boplass for skolens andre semesterår ble leid.
    Nytt tvbord fra jysk ble kjøpt inn, og passet bra til resten av rommet.

Etter noen måneders bruk, så ble det atter en gang jul, og ny tv stod på ønskelisten.
    Når julaften endelig kom så stod det en høy, avlang pakke innpakket ved juletreet, og da ble den heldige eier av en hanspree 37", dette var virkelig en "badass" size for en gutt på 17 år.

2008
    Tven innfant hybelen, og jeg fikk rundt med et fjollete glis i flere uker på grunn av den store og flotte tven min, mens jeg tenkte "Nå trenger jeg ikke mer hifi".
    En rimelig og ny stasjonærpc ble kjøpt inn, brukte tven som pc-skjerm, anlegget som høyttalere som dundret ulovlig nedlastet musikk i alle sjangere, og et trådløst logitech sett med mys og tastatur.

Men den gang ei, kort tid etter ville jeg prøve surround, centeren og bakhøyttalerne i VE-serien ble innkjøpt, og montert opp. Men fikk aldri surroundlyd, kun lyd i front og sub.
    Denonen ble testet på hifiklubben, ingen feil funnet, dro hjem igjen, stilte på innstillingene, fram og tilbake, null liv i de nyinnkjøpte høyttalerne mine.

Etter en tenkerunde så fant jeg ut at surround kanskje ikke er noe for meg, og solgte bak og centerhøyttalerne til en god venn av meg.
    I ettertid fant jeg ut grunnen til at surroundlyden manglet, en minijack til RCA gir ikke surroundlyd..hmm..smart :-[ ;D

Skoleåret gikk framover, og naboklagene kom titt og ofte, til en dag jeg bestemte meg for å flytte fra hybelen, og inn i egen leilighet.

Litt dekoreringer, og ting så plutselig slik ut..og ja, det er harry med bilflagg midt i stuen ;D

HTPC innkjøpt, og valget falt på Acer L-5100, genial liten sak, med nok av kraft til musikkavspilling, "facebooking", og forumlesning. Den var stille, kompakt, lekker, og hadde massevis av tilkoblinger. Perfekt!

2009
    Tiden gikk og vi kom til 2009, følte at Denon og CV anlegget ble for dårlig for mine ører, og startet jakten på noe nytt.
    Noen uker inn i 2009 kom en Harman Kardon 3490 i hus, mye kraft, pent design, til en god pris, ting kan ikke bli bedre da ;D
    CV`ene blomstret opp, og ny forsterker ga meg en skikkelig "woow!", punch, detaljer, bass, volum, slik jeg aldri hadde hørt denon levere før, dette var fantastisk.
    Hadde HK/CV anlegget i noen måneder før jeg fortsatte jakten på nye høyttalere, CV XLS28, JBL ES80, Dali Consept 8, og QLN Signature MK2 (sammen med QLN SUB82) stod på listen.
    CV var jeg ikke veldig sugen på, Dali og JBL var store høyttalere som krevde mer effekt, så endte på QLN. Dette er en modell med en pyramideformet topp som ble drevet av Harman, og nedre del, 2x8" ble drevet av en aktiv forsterker på 200w pr stk.
    Og det beste av alt, tilbud på denne på Surround, noe som det fremdeles er.
    Dette lovde godt for naboklager, herlig dypbass, detaljer fra en annen verden, og en lyd jeg ikke hadde hørt før.

I tillegg ble nytt tv-bord, LG 47", og X-box 360 ble kjøpt inn, Denon og CV ble solgt.

2010

Nytt år kom, og den nåværende leietakeren min holdt på å bygge 3 nye leiligheter for utleie, siden jeg hadde fått samboer, så trengte jeg noe større. Heldig som jeg var, fikk vi lov til å bo i denne leiligheten.
    Lite nytt på anlegget, dog.

I løpet av sommeren så fikk jeg lov til å låne en Hegel HD10 hos en bekjent, og denne ga meg en "Wooow!" av nye dimmensjoner, en slik en måtte jeg ha meg, og slik ble det.

Kort tid etter ble QLN solgt, og Canton GLE 490 kom i hus:

Året gikk, og lite skjedde, noen Nordostkabler, og X-box slim 250gb kom i hus.

2011
    Nå skjedde det plutselig veldig mye, innen hifi`en min.

Nytt tvbord kom inn, Norstone Beos, helt perfekt da jeg ønsker å løfte tven opp fra tv-bordet, uten å måtte henge den på veggen:

GLE490, HD10, HK3490, og gammelt tv-bord ble solgt.

Inn kom:

Og

Hegel H200, Hegel HD20, og Canton Karat 790.2. Nå føler jeg virkelig at Hifien begynner å komme seg.

Siden hele innlegget er blitt fortalt i "hu og hast", så har jeg komplett produktoversikt her:
    Forsterker:
    Hegel H200 sort
    DAC:
    Hegel HD20
    Høyttalere:
    Canton Karat 790.2 high gloss white med soundcare spikes
    Avspiller:
    Acer L-5100 mediacenter pc
    TV:
    LG 47H3000
    TV-bord:
    Norstone Beos
    Spillekonsoll:
    X-box slim 250gb
    Kabler:
    Nordost flatline gold, Nordost black rca, DIY strømkabler og diverse Eagle cables
    Annet:
    Logitech MX5500 tastatur, Logitech Dinovo minitastatur, Logitech Harmony 600, og Western digital essential 1tb ekstern harddisk.

Og ja, som dere ser, ingen dedikert cd, dvd, eller blurayspiller.
    Grunnen til at jeg ikke har cdspiller, er fordi jeg alltids har spilt musikk fra pcen siden jeg var 16 år gammel og fikk mitt første anlegg. Nå gjør streaming fra wimp og spotify jobben meget godt, og lydkvaliteten er bra nok for en unggutt tidlig i 20-årene :-)
    Og siden jeg sjelden/aldri ser film, så klarer jeg med med X-box og PC som dvd-spiller, selv om kvaliteten ikke er på topp.

Håper dere leste igjennom alt, selv om det ble litt i lengste laget, kommentarer, kritikk, og spørsmål er selvfølgelig hjertlig velkommen i denne tråden.

Med Venlig hilsen

Hans :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYntes d var en veldig bra historie dette. Veldig gøy og lese

Gamer du noe på PC? Visst det hvordan klarer du og sitte i sofaen og hvordan fungere TV'n til det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    SYntes d var en veldig bra historie dette. Veldig gøy og lese

Gamer du noe på PC? Visst det hvordan klarer du og sitte i sofaen og hvordan fungere TV'n til det?
    Takk takk :-)

Gamer veldig lite på pc, de få gangene det blir gjort er med gamle klassiske spill, og emulator`er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro lesning , gøy å se at dagens ungdom evolverer seg likt som oss som var kjønnsmodne når du ble født
    Lykke til med videre oppgraderinger og audio-visuelle frustrasjoner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Moro lesning , gøy å se at dagens ungdom evolverer seg likt som oss som var kjønnsmodne når du ble født
    Lykke til med videre oppgraderinger og audio-visuelle frustrasjoner
    Takk takk,halvnakke. Noen stopper med nad/denon og CV, jeg fortsatte, det er vel eneste forskjellen :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •