Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  6
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 518
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Queen Mary 2 altså?

Tja, en nokså beskjeden brud :wink:

Edit: Var du ikke ute i ditt eget skip for å ta henne i mot? Jeg har jo fått med meg at du er reder, ja :-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Queen Mary 2 altså?

Tja, en nokså beskjeden brud :wink:

Edit: Var du ikke ute i ditt eget skip for å ta henne i mot? Jeg har jo fått med meg at du er skipsreder, ja :-)
    Dessverre, eller heldigvis, har rederiet sin fleet-of-vessel (entall) liggende i en mindre (og penere) sørlandsby 10-12 mil østover

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele QM2 i sin fulle lengde

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir trangt i skippergata med den der

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Blir trangt i skippergata med den der
    Her også - det er det trangeste sundet jeg kommer gjennom med sjekta

Vedlegg 81914

(ja det er åpning i enden - bare noen østlendinger som ikke helt har skjønt at dette er ei renne som lokalbefolkningen ofte kjører gjennom...., men jeg kom forbi dem også.... båten i bakgrunnen, helt til høyre, ligger faktisk OPPÅ et undervannsskjær. Lurer på om de kom av ved lavvann - tviler på det )

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke hørt MonoPulse, meg håper å få gjort det engang.
    Grattis, du kommer nok til å bli fornøyd.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; RME ADI-2; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Head-fi: SB; RME ADI-2; Shure SRH940;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Fruen ringte meg nettopp. Hun er hjemme denne uka, jeg er på jobb:

"Det har kommet en diger pakke til deg....."
    "Levert på døren av budfirma"

OK, så da blir det kanskje utpakking og testing i kveld...
    Forresten - vi skal ha venner på sommerfest i kveld så da får jeg utsette utpakking osv til i morgen.
    Når vi sier i morgen så menes i morgen.
    Er du klar over at jeg hat utsatt ferien min på grunn av dette her?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, uff. Beklager. Gårsdagen ble jeg satt til litt jobbing på og utenfor huset slik at utpakking osv ble utsatt til ettermiddagen.
    Holder nå på med bilderedigering og en lytteintro.
    Kommer lengre innlegg i løpet av noen timer.
    Imens kan dere nyte denne korte filmsnutten.
    Filmkvaliteten er mildt sagt snål men det skyldes at jeg prøvde ut en ny app til iphone'n.

[YouTube]lEtijoCgjLo[/YouTube]

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig! gratulerer igjen!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MonoPulse Model C utpakking og førsteinntrykk

Sånn - da er vi igang

For å gi dere et mest mulig korrekt, objektivt, trygt, pålitelig og informativt inntrykk må undertegnede forsikre seg om at han er i den rette stemningen i skrivestunden. Derfor et glass Coca Cola, en kopp nytrukket AeroPress kaffe og litt digg:

Vedlegg 81978

Innpakking/levering
    :
    Som nevnt ble disse levert på døra og esken var hel og fin.

Under lokket lå en ganske stiv papplate, og under der:

Det var isoporplater i alle fire kanter og ytterligere papp til å forsterke forsendelsen.

Og her dukker høyttalerne frem:

Og vips, da er den ene pakket opp. Her uten spikes foreløpig:

Siden dette er min tråd, så tillater jeg meg selv å legge ut enda flere bilder.
    Dessverre/heldigvis er det ikke mulig å vise frem elementene da trekket ikke kan (bør) taes av. Andre erfarne MonoPulse're får evt bistå med mere info om dette.

Utseende og byggekvalitet:

Noen vil kanskje hevde at de ikke er noen stilikoner. Jeg føler de ser såpass originale ut at de ville passe til rommet mitt. De er ganske smale i forhold til Dali 3b, omtrent like høye, men virker totalt sett mye mindre.
    Byggekvaliteten er det ikke så lett å vurdere da de er omsluttet av dette stofftrekket. På baksiden er det en slags borrelås som sikkert kan rives av om man vil strippe dem. Fine terminaler og en bassport bak.

Den karakteristiske "hatten" har meg bekjent ingen diskant i disse små. Det har vel storebrødrene.

Jeg valgte brunt stoff med sort lakk på metallet.
    (i lyset herinne kan stoffet se litt burgunder ut, men fruen forsikret meg om at de er brune...)

Diskret logo med web-adressen(!) til produsenten:

Skråbilder er "in"

Tilhørende spikes (man kan bestille gummiknotter istedet)

To må man være

Og sertifikat skal man ha (det følger også med et A4 ark med info om bruk, oppsett osv)

Terminaler og Linn K20. Venter på en "fruktpakke" som skal pynte opp forbindelsen her - Audioquest bananer

Her er HF på plass. Måtte finne noen møbelknotter for å ikke få spikes-merker på IKEA LP-hyllene. Her må jeg finne en annen løsning.

Og her er da begge på plass.
    Dvs, det er de ikke.....
    De står egentlig for høyt. Stativene jeg fikk tidligere i sommer har jeg enda ikke pakket ut/montert. Jeg vil først teste lyden med å ha de oppå hyllene. Ommøbleringen for å få plass til stativer ble ikke vellykket.

Lydinntrykk:

Så var det det å være objektiv da.....
    Når man kjøper noe nytt og det endatil er "uhørt" og man går ukesvis og venter i spenning på å få sakene levert og prøvd, så er det ikke så lett å ikke være subjektiv. Man vil så gjerne at det skal være bra. Derfor var jeg ekstra obs på dette og prøvde etter beste evne å være objektiv, nærmest kritisk, til lytteprøven.

Kort fortalt: det skal egentlig ikke være mulig å få så små høyttalere til å gjengi så fyldig lyd.

Først ut er Elton John, Captain Fantastic ... SACD med redbook CD-laget.
    Her valgte jeg Better off dead og Writing. Dette fordi det er låter jeg kjenner meget godt og kan enkelt sammenligne med lyden fra andre høyttalere.

Det er et svært naturtro lydbilde i disse MonoPulse'ne. Holografien er ypperlig, kanalseparasjon og stereobilde er der det skal være. På Writing er dette spesielt avslørende når det ikke fungerer. Bassen er stor og fyldig tatt størrelsen i betraktning. Mellomtone og diskant er ypperlig.

Men det beste av alt er at lyden er så behagelig. Den finnes ikke slitsom slik jeg har opplevd med andre høyttalere.
    For den virkelig gode, dype bassen bør nok disse suppleres med en subwoofer.

Neste album ut er Dynamic experience som jeg har nevnt i "SACD/CD tråden". Å, joda - MonoPulse'ne vet når de får god mat
    For å sjekke dette spilte jeg like etterpå en Best-of CD med Rainbow. Noen av platene deres har mildt sagt elendig produksjon, men musikken er bra. Og jada - det låt så dårlig som det skulle
    Tilbake til god lyd med Blue Coast collection 2 (takk for tips, Morten).

Himmelskip (Reiersrud/Kleive): bortsett fra at det er fysisk umulig å få med de dypeste tonene på denne plata, så var dette yppelig musikkmatch til MonoPulse. Men - hallo - var det dypbass allikevel?

Men LP da?
    En av mine favorittvinyler er Brownsville Station "red album". 77-årgangs boogierock. Med country/rock/roots låta "My friend Jack" (Jack Daniels), Fats Domino sin "Ain't that a shame" og kult låta "The Martian Boogie".

Å, jo - lyden sitter veldig bra! Tett, hektisk og fengende. Lyden henger absolutt med musikken her.

Avsluttet lytteseansen med klassisk; Mozart 40. symfoni med Giulini (Decca, Kjell Hillvegs favorittinnspilling visstnok) på LP.
    Beethoven nr. 3 Erocia med Mehta og New York filharmonikerne.

Konklusjon - foreløpig
    : (De skal visstnok spilles på i 50 timer før de "slipper". Aner ikke om dette er tilfelle. Ei heller om det kan bli/blir bedre om de kommer ned på 60cm stativene)

Nå fikk jeg disse til gammel pris, dvs før den nylige prisøkningen. Betalte da 495Euro, sånn ca 3750,- (mva/toll tilkommer, har ikke fått regningen ennå).
    Pussig pris da de nå i UK koster 995 pund.

Pris > ytelse ; jeg tror ikke man får bedre stativhøyttalere i denne prisklassen. Det er egentlig synd og skam at ingen selger disse i Norge.
    Når det er sagt; kjøpsprosessen med Allan Hendry har vært en sann fryd. Han følger opp på en forbilledlig måte, viser engasjement og ekte interesse i at kjøper skal få et produkt begge kan være stolte av.
    Og en evt. tredjepart for salg av disse ville jo bare fordyre for oss kjøpere. Jeg tror fullt og fast på at Allan ville fikse ting&tang om noe skulle gå galt med forsendelse eller med produktet senere.

Det eneste irriterende var den ene av åtte spikes-skruer som var veldig vrien å få inn. Noe med gjengene i skruen eller mutteren. Men det var altså det eneste ikke positive jeg fant med disse MonoPulse Model C.

Var dette objektivt nok?

ps! tror jeg er fornøyd med plasseringen så langt. Jeg lar stativene forbli uutpakket og umontert inntil videre.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig fine saker! Godt å høre du er fornøyd, hadde hvert morsomt å hørt monopulse en gang. Er sjeldne saker her i Norge tipper jeg!
    Min tråd

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Supertramp, da kan jeg endelig dra på ferie.
    Godt å høre at førsteintrykket er upåklagelig, kos deg med høytalerene i 50 timer, for da tar det av.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,933
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom video, fine bilder og godt skrevet åpningsseremoni og test. Mer kan man jo ikke forlange. Lykke til med høyttalerne! :-)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbameldinger.

Ang. videoen:
    Planen var å filme oppakking og montering parallellt med fotografering. Så skulle filmen redigeres til vintage-hurtig visning og lagt på egnet honkytonk musikk.
    Men den eneste app'en jeg hadde med mulighet for å sette filmopptak på pause, viste seg å ha 15sek begrensning på gratisversjon.
    Den super8 app'en ble da en nødløsning.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du et bilde under og mens du er i gang ops:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Tar du et bilde under og mens du er i gang ops:
    Det fine, naturlige fotolyset er jo nå under horisonet i vest, men det gikk ganske greit allikevel. Må få meg en ekstern blitz snart.

Og så glemte jeg i presentasjonen å ta med bilde av baksiden hvor bassporten er med.

btw, jeg har spurt Allan om han har bilder av elementene og delefilteret. Litt nysgjerrig på hvordan de ser ut. Har bare sett den ene, lille bildemontasjen hvor han monterer en gulvhøyttaler.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk en liten f*** i meg i går.
    "Hvordan ville lyden bli ved å sette høyttalerne på Norstone stativene foran IKEA LP benken?"

Allan er jo ganske bastant på at de bør stå på 50-60cm høye stativer så jeg tenkte at dette måtte jeg prøve.

Norstone-stativene (som Lsound nå btw har kjempesalg på) var utrolig enkle å montere. Alle skruer/gjenger var helt 100% tilpasset, instruksjonen veldig grei og det tok ca 3 minutter å montere ett stativ.

Da jeg var ferdig og fikk satt MonoPulse'ne oppå (spikes problemet løst), justerte jeg oppstillingen ganske nøye slik at sweetspot ble midt i sofaen.
    Så hørte jeg gjennom litt Captain Fantastic... med Elton John igjen.

Bassen ble litt mindre fremtredende, men diskant/mellomtone ble om mulig enda bedre, enda mere naturlig. Men det er nok bass, veldig god bass. Ørehøyde ved lytting er nå ganske lik høyde som øverste element i høyttalerne.

Måtte be fruen komme inn og lytte litt. Og, joda, hun var helt enig i at dette var svært behaglig lyd.
    På veg ut så presterte hun selvfølgelig å skulle rette på gardinene og begynte å flytte på LF (med stativet...) siden den stod litt nærme gardinene.... Kvinnfolk! :twisted:

(beklager bruk av iPhone bilder, men når jeg har funnet en god løsning på plassering av høyttalere og LP benk, legger jeg ut nye og bedre bilder)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frukt-pakken ankommet :)

Da er høyttalerne tilkoblet Linn K20 kablene med anbefalte AudioQuest CF-UST/S bananer.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert, Supertramp! Hva slags bestykning er det på disse sakene?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye nydelige musikk formidlere
    Tenker disse blir stående en god stund! Forøvrig pene bilder du har tatt!

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •