Her er ditt liv....(La Casa Supertramp)... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  6
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 518
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å, koselig med 4 nye respondenter i tråden - takk.

Herminator: godt å se deg herinne igjen. Fint du likte rommet, takk.

T-amp'en står i feriehuset (signaturens første anlegg, "2-ch")

Bilder av stuekinoen kommer. Fruen drar til feriehuset i dag slik at jeg kan få stuen for meg selv, sammen med fotoapparatet.

Men til ære for deg så er det her et lite inntrykk med iPhone>Photosynth:

Danke; takk for at du tok deg tid til å vurdere kandidatene. Dine betraktninger er notert

pahf; takk til deg også (og skal hilse fra IQ-sjefen min til IQ-sjefen din). Klipsch er et veldig spennende merke som jeg ser kan passe inn på mange måter, også den litt rocke-feelingen som de gir visuelt og auditivt.
    Krix vet jeg er bra, men de trenger muligens litt mere ren forsterkerkraft og kanskje også en sub... De er griselekre....

hektor; ja PSB Imagine B er veldig spennende - takk for tips

Nå har jeg fått et svært hyggelig tilbud av mteinum om å høre på hans Mono Pulse'r for å bli litt kjent med lydfilosofien til dette, for mange, litt ukjente merke.

Pr. dags dato er nok lista slik, rent følelsesmessig:
    1- Mono Pulse (tør jeg kjøpe dem i Chelsea-blått stoff???...... hehe)
    2- Klipsch
    3- Chario
    4- XTZ
    5- Dynaudio
    6- MA RX2
    7- KEF
    8- PSB
    9- Krix
    10- Amphion

For å gjøre det enda vanskeligere for meg selv, så har man jo HiFi messa i Horten om et par måneder. Det kan være et poeng å vente med hele avgjørelsen til da.......

btw: Isola & blikkenslager er ferdig med taktekking, og fruen er ferdig med maling av fasedeveggene. Ganske mange panelbord som jeg skiftet + grunnet med visir. Brukbare panelbord ble skrapet og pusset og så var det to strøk Baron Ultra, farge brunsvart. Ifølge malingsspannene skal vi ikke male igjen før i 2023......

Et inntrykk, også med iPhone (dessverre):

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet Dali'ene - du verden......

Ikke noe nytt å meddele ang. valg av nye høyttalere, men jeg må allikevel dele dette med dere:

Frem til nå har jeg brukt Dali 3b på det nye lytterommet. Dette er store stativhøyttalere fra 1980 tallet med en 8'' (!!) mellomtone/bass i trykkammer.
    I forbindelse med jakten etter stativer til nye høyttalere (sannsynligvis Mono Pulse), fant jeg frem to småbord på omtrent samme høyde som jeg regner med at stativene må ha (ca 50-60cm) og plasserte mine Dali på disse.
    I første omgang for å få et visuelt inntrykk.

Da jeg satt på litt musikk fikk jeg en aldri så liten overraskelse..... Fra før av stod Dali'ene litt høyt oppå disse Expedit hyllene fra Ikea (se første post) og jeg visste at det egentlig var i overkant høyt.
    Men at det skulle ha mye å si..........

Fra lytteposisjonen i sovesofaen ble lyden fullstendig annerledes; mere mellomtone, mye mere bass og mere dempet og naturlig diskant. Jeg ble rett og slett litt satt ut og tenkte: her trenger jeg kanskje ikke nye høyttalere allikevel...... :shock: :?: :shock: :-o

Stativene jeg tenker meg er fra Lsound, NorStone Stylum 1 eller 2:
    NorStone Stylum 2 Høyttalerstativ - 60 cm - L-Sound AS

Tror jeg bestiller meg et par Stylum 2 (58,5cm) og tester Dali'ene på dem før jeg tar et endelig valg i veien videre.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimal, eller ihvertfall forbedret, høyttalerplassering koster INGENTING (bortsett fra litt tid og kanskje frustrasjon), men gir BETYDELIGE gevinster. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på nye høyttalere eller ny elektronikk uten å ha skvist ut hver eneste dråpe lydforbedring gjennom å jobbe med høyttalerplassering.

Gratulerer med oppdagelsen og gratis bedre lyd!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - det var faktisk litt flaut at jeg ikke hadde gjort dette tidligere......

Nåvel - mye å gjøre i forbindelse med oppussingen av huset, er det unnskyldning god nok? Nei! :-x

Jeg har andre, nyere Dali'er i stuekinoen og de er mye vennligere m.t.p. plassering så her har jeg tydeligvis ikke gjort leksa mi

Vel vel - time goes by, stativer skal kjøpes inn og prosessen med nye høyttalere er kommet såpass langt i følelseslivet mitt at det nok er forbi det Kansas synger om: Point of know return (ja, know, ikke no...)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt morsomt at du blander følelser inn i handelen av AV-produkter. Se forøvrig mitt seneste innlegg i min egen tråd :-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om vi er Menn så har vi følelser

Bra tråd du har - men ikke bytt navn til Krellnoob selv om du gjerne må kjøpe deg Krell.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere bestilt...

Ja så tar man "en Hellnoob"....... og følger hjerte.

Følgende er bestilt:

MonoPulse ModelC, cloth dark Chocolate, steel color Metallic Black, standard spikes

I tillegg holder lsound på å pakke 1 par NorStone Stylum 2.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! se på det ja!

Det blir nok spennende å få i hus

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Ja, jeg er selvfølgelig mest spent på lyden. Kjøpe uhørt er jo uhørt..... haha

Og så er jeg også litt spent på utseende/farge. De skal matche sovesofaen (brun) og stativene (sort metallic).
    Fasongen er flott til rommet ellers. De ser jo litt merkelige ut; noe rommet også gjør....

Så var det denne ventetiden da. Må vel fylle den med litt ferie, litt Vival, litt stativmontering og kanskje please Ostemannen med en ny kabeltest.....

edit: må kanskje vurdere nytt møbel til anlegget og noen av LP platene. Expedit er fin den, og heldigvis hadde jeg 2 ved siden av hverandre. Den ene ble flyttet og den andre fikk receiver+CD+LP oppå for å gjøre plass til "stativtesten". Pent ble det ikke så jeg mottar gjerne tips til rack med plass til
    - receiver
    - CD spiller
    - LP spiller
    - og en del LP plater

Husk: semi-vintage look, ikke bredere enn ca 86cm, høyde ca 75-100cm

Denne er jo et alternativ:
    Alphason | Finewoods Series - Model: FW750/4-BV/B

Jeg skal da ikke ha TV oppå, men LP spilleren (til nød CD spiller + LP oppå der igjen slik jeg har hatt før)

Er det da nok innvendig høyde til stående LP plater + hylleplate + receiver?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,395
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takk.

Ja, jeg er selvfølgelig mest spent på lyden. Kjøpe uhørt er jo uhørt..... haha

Og så er jeg også litt spent på utseende/farge. De skal matche sovesofaen (brun) og stativene (sort metallic).
    Fasongen er flott til rommet ellers. De ser jo litt merkelige ut; noe rommet også gjør....

Så var det denne ventetiden da. Må vel fylle den med litt ferie, litt Vival, litt stativmontering og kanskje please Ostemannen med en ny kabeltest.....

edit: må kanskje vurdere nytt møbel til anlegget og noen av LP platene. Expedit er fin den, og heldigvis hadde jeg 2 ved siden av hverandre. Den ene ble flyttet og den andre fikk receiver+CD+LP oppå for å gjøre plass til "stativtesten". Pent ble det ikke så jeg mottar gjerne tips til rack med plass til
    - receiver
    - CD spiller
    - LP spiller
    - og en del LP plater

Husk: semi-vintage look, ikke bredere enn ca 86cm, høyde ca 75-100cm

Denne er jo et alternativ:
    Alphason | Finewoods Series - Model: FW750/4-BV/B

Jeg skal da ikke ha TV oppå, men LP spilleren (til nød CD spiller + LP oppå der igjen slik jeg har hatt før)

Er det da nok innvendig høyde til stående LP plater + hylleplate + receiver?
    Grattis med valg av førstevalget. Lurt å følge det man føler for selv. Ukjent merke for meg. Er høytaleren blå?

Hmm prikk lik møbel som den hifiklubben solgte før, er vel ikke samme?
    Veldig fin egentlig, kommer mye an på hvordan man plasserer ting. Ble desverre altfor liten for mitt bruk. Har ikke funnet noe brukbart rack ennå.
    Synes altfor få selger ordentlige rack og tvmøbler til en fornuftig penge.
    Må være et enormt markedspotensiale innenfor tv-møbler og rack. De norske møbelbutikkene har jo gitt blaffen i at noen vil ha plass til komponenter.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    danke, Danke

Nei, det ble ikke Chelsea-blått stoff, både fordi det ble litt vel drøyt og ved evt. videresalg tror jeg den fargen slår dårlig an - det ble dark chocolate, for å matche sofaen i rommet OG rommets høye beskytter, tvillingbroren til pahf sin IQ-champion

Og metallic black steel på rammen

for å matche de nye, sorte stativene og evt. nytt rack

Enig med deg i at det er for lite rack på markedet i mainstream butikkene; Bohus, Ikea, Skeidar osv.
    Og det jeg finner ellers er jo åpne løsninger, mye i herdet glass.

Kanskje jeg må ta en ny tur på en gjenbruksbutikk....... Har jo etterhvert fått litt erfaring med malerkosten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen kjempespennende høytalere!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.
    Og IQ-tvillingen hilser til sin soulmate

Lydmessig er jeg overbevist om at de har fin "soundstage" og holografi.
    Og de skal jo være fine i bassområdet også - det er jeg mest spent på

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjukken her hjemme har nettop spist nr 5 eller 6 i rekken av sine likesinnende tøyvenner så vi må vel på ikea igjen snart!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Tøfft, har du fått den nå?
    Sånn, da er bilde i ramme og på vegg

Takk for tips, mk4.

Ellers ikke annet nytt å melde enn at stativene er kommet men avventer utpakking og montering. MonoPulsene blir ferdigstilt neste uke regner jeg med. Allan har noen velfortjente fridager.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke no klipsramme der i gården nei, ble dritstilig det der Supertramp

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feriemodus......

Da går jeg på ferie i dag og skal tilbringe (forhåpentligvis) ca 14 soldager i La Casa Blanca; vårt lille, hvitmalte, koselige feriehus litt lenger øst på Costa del Sørlandet. MonoPulsene får komme når de kommer; det haster ikke så mye nå som de er betalt....

Og dette er da anlegget som skal berike min musikalske sjel de neste 14 dagene:

Kilde er som oftest PC>Spotify/MediaMonkey

Vi holder på å skrape østveggen på huset og skal grunne og male 2 strøk, men håper det allikevel blir noen timer i denne

for å se slike

eller aller helst oppleve dette

i egen "skute":

Og at kveldene blir slike:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått beskjed fra Allan i MonoPulse at han er tilbake fra en kort seilferie i Kroatia og at han er i gang med mine Model C. Blir vel sendt neste uke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på forsendelse fra fotballøya, nytes feriedager i La Casa Blanca:

Gårsdagens fangst etter 1,5 time på fjorden med sjekta

Dagens praktiske jobb gjennomført; 1 strøk Baron grunning og 1 strøk Baron Ultra maling

Og denne kom fra DealExtreme i forgårs - $5,-

Lydmessig blir det mye NRK P1 på Tivoli radioen; fra Reiseradioen til Norgesglasset. Og mange familiære sammenkomster - mye lyd der også

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allan i MonoPulse har sendt meg denne hilsenen som jeg vil dele med dere:

First I offer you my sympathies with what must be difficult emotions and times for Norway.
    But I hope all is well with you.

Your speakers are fine. They should be finished w/c 1st August, but possibly not shipped after testing until the following week.
    I hope that is OK. I will update you next week.

Best regards, Allan.

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •