Dali eller Cerwin Vega?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Dali eller Cerwin Vega?

Hallo folkens.. Jeg har ett par Dali Lektor 8 (100% strøkne) som er 2 år gamle nå til sommeren.. har også sånn 5 1/2 års forsikring på disse, så er ca 3 1/2 års forsikring igjen på de.. har en kamerat som er veldig hypp på disse å han har noen Cerwin Vega stående som han har lyst til å bytte imot..
    Jeg har veldig lyst til å gå tilbake til Cerwin Vega pga litt mere party høyttalere.. Men det jeg lurte på her, var om noen hadde peiling på om jeg tjener eller taper på det?
    Jeg kunne få Cerwin Vega LS-15 og Nad 275BEE, ett gammelt lite mixebord og 2 gamle Cerwin Vega 15" Konsert høyttalere (som han har fått)
    Cerwin Vegane hans er rundt 7 år gamle, og forsterkeren er rundt 4 år gammel.. Cerwin Vegane er også rimelig strøkne, er kanskje noen små få riper på de.. Men det er jo ikke så unormalt til å være 7 år gamle, de er faktisk ekstremt strøkne til å værer så gamle.. så det egentlige spørsmålet mitt er: Hva burde jeg egentlig kreve mellom byttet? Hvis man tar kun høyttalere mot høyttalere i utgangspunktet? og hvor mye mener dere Dali`ne sånn ca er verdt? snart 2 år gamle og full forsikring + at de er 110% strøkne? Ligger bildet av de på profilen min:-D :-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du klart å få de 10% mer strøkne i løpet av de linjene i tråden? I begynnelsen av posten din er de 100%, mens i slutten er de 110%.

Så for å forstå alt:

Du får:
    2x LS15
    2x PA CV(har du model navn??)
    1x NAD 275BEE

Han får:
    2x Lektor 8

I grunn høres det ut som et fair bytte, kommer an på hva LS15 pleier å ligge på brukt, samt hvilke Pa høyttalere det er.

EDIT: Så at det gjelder høyttalere mot høyttalere. Da er jeg mer usikker
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde aldri gjort det bytte. Hadde heller investert i sen sub til Daliene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke byttet, siden du er avhengig av endel mer effekt på LS 15 enn hva NAD 275 kan gi . Så da må du belage deg på et nytt forsterkerkjøp også!

Byttet er helt OK, men da prioriterer du BASS SPL kontra alt anna.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nad forsterkarn er vel ikke 4 år hvis det er 275, det er vel mere 272 han har da.

Byttet høres greit ut, du kunne ha solgt di CV pa HT og mixebordet og kjøpt da Nad 372 og brokoble den og 272 og bruke dem på LS-15.

Han som er interissert i å bytte med deg er bruker her på forumet så han ser garantert denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Tusen takk for alle forslag hittil.. Har skrivet feil.. skal være 100% strøkne på begge beskrivelsene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali mot Cerwin vega

Det jeg mente med bytte av kun Dali mot Cerwin Vega i utgangspunktet var om hva jeg evt burde ha imellom av penger osv.. og det var Nad 272 det var

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djshoot
    Jeg har veldig lyst til å gå tilbake til Cerwin Vega pga litt mere party høyttalere..
    Du har vel egentlig svaret ditt her. Om du vil tilbake til CV så er det jo bare til å bytte ivei. Men om du greier å få til ett mellomlegg så er vel det en god bonus?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali mot Cerwin vega

Å få til mellomlegg er ikke ett stort problem, det er vel mere hva jeg burde kreve som mellomlegg.. i prinsippet så er jo LS-15 ikke mere verdt en 3500 maks.. og Nad 272 maks 3000.. så der har man jo en samlet verdi på 6500 for begge.. (og normalt så tar man det jo litt billigere igjen om man selger det samlet) han mener han fint kan få 4500 kr for 272 å det syntes jeg er ekstremt rart, da det meste jeg har sett den til på bruktmarkedet er "3000 kr.. men, noen kjøper vel det kanskje så dyrt.. jeg vet han er bruker her på forumet.. men han får bare se meningen min om han ser dette jeg skriver det som det er å er ærlig.. Men er det noen forslag om hva jeg burde kreve som mellomlegg om vi bytter høyttalere mot høyttalere eller høyttalere og forsterker mot mine høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4500 for en 272 idag er bare å glemme! Den er verdt 2500. Ang det bytte så ville jeg heller investert i en sub.. CV hfa18 f.eks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •