B&W 803 Diamond i hus... *BILDER* - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ht Kabler?

Hvilke ht kabler bruker du? Hvor er dem kjøpt?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hvilke ht kabler bruker du? Hvor er dem kjøpt?
    Jeg bruker Tara Labs Prism Omni ST Bi-Wire... De har jeg hatt en liten stund så jeg husker ikke helt hvor de kommer ifra i farta...

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh, de der var jo helt sinnsyk digge, hadde passet helt ypperlig til den pianolakk farga krell resolution centern jeg har. Henta meg 803D i dag jeg og, dog den forrige modellen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe
    Jepp og jepp Det kommer nok aldri en CD inn i mitt hus igjen, så kilden vil være en eller annen form for streaming uansett... sålenge den kan kontrolleres fra iPhone eller iPad

En eller annen prosessor kommer nok til å erstatte 4308'en etterhvert, men først skal DB1 og HTM4 på plass... så får vi se hva som frister først...
    Kan anbefale deg å teste ut en ekstern dac hvis du skal bruke sonos som kilde.
    Det ga et bra løft hos meg ihvertfall. Testet tre forskjellige før jeg endte opp
    med Xindak Dac5.
    Litt sener endte jeg opp med en Classe CP-35 som pre,da det viste seg at Sonos'n ikke var spesielt bra som pre.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, nydelige høttalere, hadde ikke sagt nei takk til ett par slike.

Kult med alle bildene som viser eskere og alt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Kan anbefale deg å teste ut en ekstern dac hvis du skal bruke sonos som kilde.
    Det ga et bra løft hos meg ihvertfall. Testet tre forskjellige før jeg endte opp
    med Xindak Dac5.
    Litt sener endte jeg opp med en Classe CP-35 som pre,da det viste seg at Sonos'n ikke var spesielt bra som pre.
    Ja, en DAC har jeg faktisk tenkt å sette inn... Vurderer å teste en Cambridge DacMagic eller en Arcam rDAC.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Admin edit: Tråd flyttet til mer "egnet" kategori, da den inneholder svært lite teknisk diskusjon rundt høyttalerne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Tara Labs Prism Omni ST Bi-Wire... De har jeg hatt en liten stund så jeg husker ikke helt hvor de kommer ifra i farta...
    Var vel HiFi-Klubben som hadde TaraLabs var det ikke ?
    Om noen hadde de før HFK vet jeg ikke, men det er isåfall veldig lenge siden..

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk,vurderer å kjøpe slike til fronten mine.
    Har nettopp solgt mine Nordost Baldur ht kabler.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en DAC har jeg faktisk tenkt å sette inn... Vurderer å teste en Cambridge DacMagic eller en Arcam rDAC.
    Jeg hadde en Yamaha Z-7 receiver når jeg testet dac i mitt oppsett.
    Prøvde Abrahamsen V6,Dacmagic og Xindak Dac-5.
    Endte opp med Xindak Dac-5.
    Både Dac-5 og Classe pre gir et vesentlig løft i lyden.
    Jeg koblet Sonos'n min rett i Parasound A-21 for noen dager siden bare for å teste,kan beskrives som å ha et forheng foran høytalerene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en Cambridge DacMagic og et par Van Den Hul The Name kabler plukket opp og klart for testing...

DacMagic'en blir den første som testes, så får vi se hva det blir til etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dacmagic er bra den, men en billig DAC til billig utstyr. Sjekk heller den nye Hegel Dacen så lenge du tester via Coax1 - HD20, eventuelt andre litt dyrere Dacer. Høyttalerne har potensiale til mye mere. Litt trist å bruke en billig Dac på slike høyttalere.

Høyttalerkablene fra Tara Labs var det Hifi Klubben som hadde i sin tid. Tara Labs er bra. Større potensiale enn VDH som de har der nå. Disse er lettere å jobbe med derfor gikk de over til VDH. Hadde ikke noe med lyd å gjøre. Ellers er heller ikke denne Tara Labs modellen noe toppmodell akkurat og er en rimelig kabel, men meget mulig den duger uansett. 30-50 kroner metern i sin tid eller noe deromkring

Ellers... flotte høyttalere. Må få testet disse og nye 802 Diamond etter hvert

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Høyttalerkablene fra Tara Labs var det Hifi Klubben som hadde i sin tid. Tara Labs er bra. Større potensiale enn VDH som de har der nå. Disse er lettere å jobbe med derfor gikk de over til VDH. Hadde ikke noe med lyd å gjøre.
    Morsomt å lese det du skriver da jeg trodde B&W hadde VDH internkabling.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg legge til at det går an å kjøpe kabler og andre ting fra andre merker/butikker selv om man kjøper høyttalere på Hifi Klubben. Hifi klubben er ikke lenger en butikk med bra priser slik det var i gamle dager. Kjøpte VDH på Stereofil rett før Hifi Klubben tok over agenturet og den var til priser langt under Hifi Klubben sine og det var ikke salg eller noe slikt. Normale butikker gir rabatter. Det gir ikke Hifi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interkabling

Det hadde de ikke på tidligere modeller i hvert fall. Mulig de har det på de nye dersom du har sjekket opp det. Det passer de nok rimelig bra til da de som sagt er lette å jobbe med. Myke og enkle rett og slett. Tara Labs bruker stort sett kun Solid Core på kablene sine bortsett fra de billigste og det hadde jeg i hvert fall ikke brukt inne i en høyttaler

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dacmagic er bra den, men en billig DAC til billig utstyr. Sjekk heller den nye Hegel Dacen så lenge du tester via Coax1 - HD20, eventuelt andre litt dyrere Dacer. Høyttalerne har potensiale til mye mere. Litt trist å bruke en billig Dac på slike høyttalere.

Høyttalerkablene fra Tara Labs var det Hifi Klubben som hadde i sin tid. Tara Labs er bra. Større potensiale enn VDH som de har der nå. Disse er lettere å jobbe med derfor gikk de over til VDH. Hadde ikke noe med lyd å gjøre. Ellers er heller ikke denne Tara Labs modellen noe toppmodell akkurat og er en rimelig kabel, men meget mulig den duger uansett. 30-50 kroner metern i sin tid eller noe deromkring

Ellers... flotte høyttalere. Må få testet disse og nye 802 Diamond etter hvert
    den Taralabs kablen som er vist på bilde før her i tråden er ikke så billig:P har samme kabel selv på senteren min og den kosta 300kr metern da jeg kjøpte den på hifiklubben

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300 for prism Omni? Vet det var flere versjoner av denne. Jeg kjøpte singel wire utgaven for ca 30 kroner meteren i hvert fall i min tid. Uansett ikke noe som har noe spesielt med denne tråden å gjøre så lar den ligge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekket anlegget ditt Per

Du har Omni3 dette er en helt annen kabel. Mye grovere og med en annen oppbygging og pris. Bare måtte påpeke det. Adios!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har Omni3 dette er en helt annen kabel. Mye grovere og med en annen oppbygging og pris. Bare måtte påpeke det. Adios!
    Jepp har omni3 på frontene, men senteren så hadde jeg en lik på det bildet, den ga jeg 300kr meteren hvertfall for:P men Samma det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en slik en i sin tid - den kostet 1298,- for 2x3m.
    TaraLabs Prism Omni III

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •