@ HiFi-Nevøen; NAD M15HD2 endelig i hus - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 172
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

@ HiFi-Nevøen; Nye NAD M51 til test!

Har fått tak i et eksemplar av den spiller nye NAD M51 Dac`en. Denne må selvfølgelig testes. Venter for tiden på NAD M15HD2, som jeg bestilte for et par måneder siden. Denne glimrer med sitt fravær fortsatt. Men den som venter på noe godt osv. I mellomtiden kan jeg glede meg med å teste litt andre bokser. Er veldig spent på hva M51 stiller opp med kontra Cambridge Audio DacMagic og Electrocompaniet PD-1 som jeg testet tidligere. Skal poste noen inntrykk i løpet av morgendagen

-dsc_0076-jpg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Dac's var ikke lei å se på heller, NAD har virkelig laget et hardcore produkt her som ser meget spennende ut. Håper denne leverer for prisen er ikke direkte billig da. 10k er litt for en slik herlighet.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott, jeg skal selv ha denne nad M51, men må ha litt mere info først.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denne Dac's var ikke lei å se på heller, NAD har virkelig laget et hardcore produkt her som ser meget spennende ut. Håper denne leverer for prisen er ikke direkte billig da. 10k er litt for en slik herlighet.
    Hittil har jeg et kjempepositivt inntrykk. Både kabinett og fjernkontroll føles "high end" ut. Kabinettet er godt skrudd sammen, og den veier nok kg til å kjennes ut som en kvalitets-boks. Companiets DAC i samme prisklassen virket temmelig "billig" i forhold :P Gleder meg faktisk til testing i morgen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyttetest NAD M51 vs Cambridge Audio DacMagic

Da har jeg i løpet av dagen hatt gleden av å få lyttet til NAD M51. Satte den opp mot min Cambridge Audio-DacMagic, som har stått her en stund og gjort en god jobb. Den gang jeg valgte å kjøpe denne, satte jeg den opp imot Electrocompaniet DP-1, som i alle fall den gang lå på rundt 10K. Den gang hadde jeg også tenkt å legge ut en test her på forumet. Grunnen til at det aldri ble noe av var at jeg opplevde så alt for liten forskjell på disse to. Så enten er det vesentlig mindre forskjell på DAC`er enn det bransjen skal ha oss til å tro, eller så har jeg rett og slett for dårlig hørsel. Companiet DAC`en gav meg muligens litt mere fylde i lyden, men ikke veldig merkbart (noe prisdifferansen er) Derfor ble det kjøp av DacMagic rett etter dette.

Utstyrs-liste:
    Elektronikk
    -Denon AVR3806
    -Nad M25
    -Dali Helicon 800M2
    Kabler:
    -Kimber Monocle x høyttaler-kabel
    -TaraLabs Prism 3300 analog rca
    -TaraLabs CRX coax digital

Men nå i senere tid har jeg endelig begynt å få fart på utbytting av elektronikk. Den gang stod det 3stk NAD C275 i hylla som effekt, og AVR3806 som pre. Sistnevnte står der fortsatt (i påvente av NAD M15HD2 :-) men de tre blokkene er utbyttet med en NAD M25. Det har hjulpet en del på lydopplevelsen i heimen, og jeg tipper at ny pre vil hjelpe ytterligere. Så en kan si at veien min er staket ut i Master-serien for tiden. Og da jeg fikk nyss om at det skulle komme en DAC, et drivverk, og en lagringsenhet, så det ut til at det dukket opp tilsvarende antall oppføringer på ønskelisten min. Så gleden har vært stor da jeg endelig fikk en av disse inn over dørstokken.

Men; etter å ha sittet og hørt litt på den nye kreasjonen fra NAD, har jeg samme feelingen som jeg hadde under sammenligningen med DP-1. Det er rett og slett ikke de store forskjellene. Om noe, så er det muligens en strammere bass-gjengivelse, og litt mere detaljer. Neppe nok til å "passere" en blindtest, men dog. Etter litt mere testing begynner jeg å gå over meritt-listen til NAD`en. Den er veldig godt utstyrt. 2 HDMI inn, og bilde ut igjen om man skal sende videre til TV/projektor. En god fjernkontroll følger med, og den er også utstyrt med volum-justering. Riktig nok ingen justeringsmulighet på fronten av apparatet, men på fjernkontroll. For de fleste tipper jeg det er bra nok. Ellers har den også 2 USB-innganger, digital inn via coax, optisk og digital XLR (AES/EBU) . På utgangslisten stiller den med både RCA og XLR. Med andre ord ser det ut til at denne kan fungere godt som en forforsterker. Dette må prøves: Den gamle 3806-en kobles vekk, og M51 kobles direkte til M25 via et sett TaraLabs Prism3300. Og nå skjer det ting. Veggene i rommet viskes ut på en måte jeg ikke har hørt her hjemme noen gang. Lydbildet blir vesentlig større, og opplevelsen det samme. Nå begynner moroa Matthew Bellamy (Muse) står plutselig mye lengre inn i rommet, noe som igjen får meg over på å teste litt Q-sound. Dette fungerer også en god del bedre enn før. Det er hakket før jeg må reise meg opp og sjekke om bakhøyttalerne spiller med ved flere anledninger :P Leonard Cohen`s Boogie Street låt om mulig dypere enn jeg har fått til her hjemme tidligere. Normalt sett kjører jeg med 2 stk 12" bass-kasser til de dypeste tonene. Men i anledningen å teste M51 som forforsterker (uten sub-utgang) ble det med bare frontene. Forunderlig nok savnet jeg ikke lengre disse basskassene. Avslutningsvis satte jeg på Andrea Bocelli`s Canto Della Terra. Ingen overraskelse her: nakkehårene reiser seg, og en nå godt fornøyd Hi-Fi-entusiast avslutter testing for dagen, da virkeligheten kaller.

Spørsmålet nå er om M51 blir nødvendig å ha i hus etter at M15HD2 dukker opp. Hvilke DAC`er som er i den er jeg usikker på. Så det må prøves før jeg investerer i ny frittstående DAC. Vil også bli spennende å høre hva lagringsenheten og DAC kan gjøre sammen, som ikke Sonos klarer. Så riktig hvor mange Master-bokser det blir på meg er fortsatt i det blå. Men gleder meg ikke mindre til å få den nye pre-ampen i hus. Krysser fingrene for at den dukker opp snart.

EDIT: Virker som NAD har tenkt å implementere streaming-mulighet i M51. På fjernkontrollen finner jeg navigeringsmulighet, og inngangsvelgere som indikerer nettverk. 2 USB-innganger kan jo bety at den ene er beregnet på en dongle av noe slag. Det kunne ytterligere hevet bruks-verdien av dette produktet

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You have a weak link.

Vil tippe M15HD2 gjør mye av det samme som M51 og dermed er en meget god oppgradering. Spent på å høre denne når den kommer.

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var masse god informasjon her Thomas, med sånne tester så ser man fort hva det er lønnsomt å investere i. Virker som du har fått en knakende anlegg og dette lover godt, har du solgt unna de 275'ene du hadde. Har du godt drag på Helicon'ene dine på nåværende oppsett?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har du godt drag på Helicon'ene dine på nåværende oppsett?
    275 er solgt, og erstattet med M25. Den drar helicon 800 som bare det kjører singelwiring på dem nå, og virker ikke som om noe mangler i alle fall. Må teste bi-amping på den en dag jeg har tid

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God test.

Dette leste jeg med stor interesse, merkelig nok.

Men synes du at kverulant-frekvensen var dekandert nok på de nedre tverr-bølgene nå som slag-spalte effekten var under 1? Eller er det bare et snev av kvantisk frisksjonsbue som ruller av rundt 4?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Dette leste jeg med stor interesse, merkelig nok.

Men synes du at kverulant-frekvensen var dekandert nok på de nedre tverr-bølgene nå som slag-spalte effekten var under 1? Eller er det bare et snev av kvantisk frisksjonsbue som ruller av rundt 4?
    Jeg målte faktisk slag-spalte effekten. Den var faktisk helt oppe på 1,7(!) Og det er temmelig imponerende til å være en DAC til under 10K. Den nedre friksjons-impedansen derimot var mindre imponerende. Men det tror jeg bunner ut i den tradisjonelle høyttaler-konstuksjonen Dali bruker. De har jo rett og slett høyest forvrengning da tow-in benyttes i så stor grad at høyttalerne peker rett mot sweetspot. Og som alle vet går jo dette ut over den mekaniske forvitringen og skaper erosjon på gulvet. Da man vrir høyttalerne altså. Osmosereguleringen så jeg forøvrig at kun var på fjernkontrollen. Det likte jeg ikke helt. Den burde kunne justeres på fronten av apparatet. Det er jo tross alt ikke alltid man har fjernkontrollen til DAC`en sin for hånd.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter spent på om nanofon-kurven stiger ved nattbruk.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD82 er ankommet :)

Endelig fikk jeg tid til å henge opp min nye Optoma HD82. Hadde egentlig tenkt å kjøpe 3D-projektor denne gangen, men har valgt å vente litt til, da de fortsatt er relativt kostbare.

Dette blir vel min 4. projektor, og etter hva jeg har sett de første minuttene er den veldig lovende. Ikke akkurat den nyeste modellen, men kunne derfor skaffes til en veldig fin pris.

-dsc_0161-jpg

Fikk også noen flotte skilt forleden av johnnymhz her på forumet. DTS, THX og DD Skal legge ut noen bilder av dem etter hvert. Tipper de gjør seg veldig bra med litt belysning bak

-dsc_0166-jpg

Tok et raskt bilde av et av dem nå. Ser jeg må jobbe litt med lyssettingen. Kjøpte noen RGB Led-striper på clas, for å forske litt :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er happy og handler inn morosaker altså, virkelig fin sak du har fått i hus nå og ikke snakke om kinoen din som fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THX-,DTS-,DTHD-skilt på veggen

Nå mangler det bare passende bakgrunnsbelysning Skal kikke litt på det i morgen og poste nye bilder

-dsc_0172-jpg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ny projektor. Gratulerer.

Skilta så også bra ut.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jøss, ny projektor. Gratulerer.

Skilta så også bra ut.

Geir Arne
    Var jo på tide med ny. Hadde jo hatt den gamle i flere uker

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NAD M15HD2 ankommer tirsdag :)

Da har jeg fått vite at min nye NAD M15HD2 ankommer rett over påske. At jeg er på sydentur når den ankommer er et skår i gleden, men da har jeg i alle fall noe å glede meg til mens jeg er borte også Skal legge ut noen ord her etter jeg har fått testet litt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på tide.

Vil du teste litt Classé i mellomtiden?

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det var på tide.

Vil du teste litt Classé i mellomtiden?

Geir Arne
    Que? Har du fått din allerede? Mangler du et sted å ha den for tiden? :P Slik som det pleier å være da mener jeg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet forøvrig ikke om jeg tør det. Kan bli nedtur å få Nad`en som jeg har ventet så lenge på.... Og hvorvidt den klarer å dra ut ytterligere kvaliteter av Nad M25 er jeg litt usikker på. Det som muligens kunne vært mest spennende å høre

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •