@ HiFi-Nevøen; NAD M15HD2 endelig i hus - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 172
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flotte bilder. Den spillte ganske bra også, til slutt.

Geir Arne

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg har planer om en vinylrigg igjen jeg også. Når jeg ser disse bildene så blir det som å helle bensin på bålet

Bladde i min lille platesamling her om dagen, og det var da jeg innså at jeg savner muligheten til å spille en plate i ny og ne.................
    Har man platesamling bør man jo ha mulighet til å spille av? Her er det bare å hive seg rundt og fikse Jeg stiller med nada av samling, og alikevel kunne jeg tenkt meg en platespiller. Om ikke annet for kosens skyld Har også folk som forteller meg at en god del vinyl skyter CD-plata ut av vannet. Dette er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å høre bevis på, noe jeg håper å høre i løpet av de neste dagene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noen platespesialist selv men gamle plater fra 70-80 tallet låter mye bedre enn disse remastred cdplatene som finnes på markedet, har man en påkostet pickup og en bra spiller så kan du faktisk hente ut masse informasjon som du ikke trodde var mulig. I gamle dager ble jo alt tatt opp analogt og vinylen er jo bare tatt opp på det, nå er disse tatt fra det gamle media og gjort om til det digitale. Under en slik produksjon mister du en del dynamikk og lydbildet kan virke litt tamt, selv synes jeg vinyl har sin sjarm og er man glad i gammel musikk så er dette noe å se på fremover. Det kommer jo en del nye album i dag som også gis ut på vinyl, vil si med andre ord at vinylen er inn for godt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er ikke noen platespesialist selv men gamle plater fra 70-80 tallet låter mye bedre enn disse remastred cdplatene som finnes på markedet, har man en påkostet pickup og en bra spiller så kan du faktisk hente ut masse informasjon som du ikke trodde var mulig. I gamle dager ble jo alt tatt opp analogt og vinylen er jo bare tatt opp på det, nå er disse tatt fra det gamle media og gjort om til det digitale. Under en slik produksjon mister du en del dynamikk og lydbildet kan virke litt tamt, selv synes jeg vinyl har sin sjarm og er man glad i gammel musikk så er dette noe å se på fremover. Det kommer jo en del nye album i dag som også gis ut på vinyl, vil si med andre ord at vinylen er inn for godt.
    Kommer faktisk ut sabla mye vinyl for tiden. Ser platekompaniet blandt annet har en del Har en bekjent her som sier de fleste Kari Bremnes-utgivelsene er vesentlig bedre på vinyl enn cd. Så må nok bestille meg et par stykker for å sjekke

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA! Jeg "oppdaget" Röyksopp her for et par dager siden etter et indirekte tips fra ganilsen, så sier samboeren at vi har spilt låten Happy Up Here en halv million ganger i forfjor høst. Sneeking deja vu, ble nesten skremt Husker det nå at den låten passet ekstremt bra på Cerwin.

Nå blir det gjenforening på kinorommet om få strakser. Her skal det spilles Röyksopp

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Har en bekjent her som sier de fleste Kari Bremnes-utgivelsene er vesentlig bedre på vinyl enn cd. Så må nok bestille meg et par stykker for å sjekke
    Der må jeg være uenig med din bekjente. Selv om platespilleren jeg hørte på ikke var satt opp etter min smak. Men syntes det låt mer sammetrykket på vinyl, med ekstra fokus på vokal.
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    HAHA! Jeg "oppdaget" Röyksopp her for et par dager siden etter et indirekte tips fra ganilsen, så sier samboeren at vi har spilt låten Happy Up Here en halv million ganger i forfjor høst. Sneeking deja vu, ble nesten skremt Husker det nå at den låten passet ekstremt bra på Cerwin.

Nå blir det gjenforening på kinorommet om få strakser. Her skal det spilles Röyksopp
    Hehe. Senior er et meget bra album. Trentemøller burde også sjekkes opp via spotify. Mye samme gaten.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

absolutt, har kjøpt en del av disse re utgavene på vinyl , 180g, mastret fra orginal opptak, og de er knallgode , virkelig artig blitt med lp spiller igjen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    absolutt, har kjøpt en del av disse re utgavene på vinyl , 180g, mastret fra orginal opptak, og de er knallgode , virkelig artig blitt med lp spiller igjen
    Disse platene koster dog mere også men kunne tenkt meg en spiller selv, er faktisk en del bra der ute men skal man ha noe skikkelig så koster det deretter også. Analogt er best analogt og sånn blir det, man kommer ikke nærmere originalen på gamle plater så.

Har man en spiller med skikkelig pickup så blir det virkelig saft suse av det, kanskje engang i tider svinger jeg plater igjen også. Hadde vært moro å hørt gamle Pink Floyd plater på anlegget her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse platene koster dog mere også men kunne tenkt meg en spiller selv, er faktisk en del bra der ute men skal man ha noe skikkelig så koster det deretter også. Analogt er best analogt og sånn blir det, man kommer ikke nærmere originalen på gamle plater så.

Har man en spiller med skikkelig pickup så blir det virkelig saft suse av det, kanskje engang i tider svinger jeg plater igjen også. Hadde vært moro å hørt gamle Pink Floyd plater på anlegget her.

så sant så sant, startet noe forsiktig her for å se om gløden forsatt var her angående lper, skal oppgradere med pu og speedbox etterhvert,
    men må si jeg er meget fornøyd hva 8 lapper gir i lp lyd :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG! Nå kan Dali-eiere benytte seg av Soundcare-spikes uten modifikasjoner. Skal få montert disse på i morgen tenker jeg Ble litt sent i dag. Det som er litt dumt er vel den endelige prisen på slike herligheter. Spikes koster vel 498,- for 4stk, og overgangene 198,- for samme nevnte antall. Derav en totalpris på 1392,-totalt for et sett til 2 stk høyttalere. Skulle håpe de blir rimeligere etter hvert.

-dsc_0453-jpg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min Van Den Hul Mainserver akkurat kommet i hus. Er veldig spent på om dette er noe det går an å få frem noen som helst forskjell med. Har samtidig hentet det minste powersenteret fra Monster (HDP450), noe jeg trodde hadde et eller annet form for filter i seg. Men etter litt lesning nå viser det seg å kun være en strøm-beskytter mot lyn-nedslag. Anyway - strømkabel er i alle fall på tapetet å teste denne helgen Spent på om jeg klarer å høre noen forskjell.

Om man bare har 1 stømkabel å teste. Hvor lønner det seg å bruke den? Kilde? Pre-amp? Har 3 effekt-blokker, så kan ikke brukes der :/

-dsc_0454-jpg

-dsc_0455-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett Thomas, dette så veldig lovende ut. Fikk plutselig lyst på overganger og spikes selv jeg nå, fristende dette her og godt de endelig kommer på lager de overgangene.

Man får bedre ro i lydbildet og støy skal fjernes, bare prøv den flotte kablene du har og sjekk med en a-b test.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 802D på hjemmebesøk

Endelig har skjebnen bydd seg frem på en slik måte at jeg har endt opp med å få hjemmebesøk av min ungdoms-drøm. Andre "normale" gutter hadde plakater av Lamborghini Countach, diverse Ferrarier, og lettkledde damer. Jeg...; jeg hadde B&W Nautilus 800 Signatur.

Riktig nok er det ikke akkurat den modellen jeg har fått gleden av å prøve i egen kåk, men dens nyere lillebror 802 Diamond (siste utgave). Å få dem opp trappen til kinorommet viste seg å kreve sin mann, da disse rakkerne veier 85kg med emballasje per stk(!) Men nå er de altså på plass, og vakre toner triller frem, men pinlig nøyaktighet, og et engasjement jeg ikke tidligere har hatt i heimen Hard-rock passer disse herlighetene tilsynelatende ypperlig. Noe som tillater meg å spille ørte dB høyere enn jeg normalt sett ville strekt mine egne Dali`er.

Første bilde tatt (i farta) har vi her: (man kan skimte Helicon 800 på høyresiden av bildet, som er satt midlertidig i skammekroken

-dsc_0464-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske høyttalere! Har du kjøpt de ?

Og dette drives "bare" av 3806 og 2xC275BEE ?
    Ekke det som å fylla Parafin på en Dodge Viper ?? :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fett ut Thomas. Gleder meg til å høre.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Så ille er det nok ikke, men at det er litt å hente er det liten tvil om.

De burde i det minste få nok kraft.

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene høyttalere er det iallefall! Diamantdiskanten imponerte meg stort!

EDIT: Fint om du lager en liten A-B repotasje med 802 vs H800 da . Håper du da legges design og pris litt til side i din konkluksjon . hehe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Pene høyttalere er det iallefall! Diamantdiskanten imponerte meg stort!

EDIT: Fint om du lager en liten A-B repotasje med 802 vs H800 da . Håper du da legges design og pris litt til side i din konkluksjon . hehe.
    Dette blir skummelt for H800 blir nesten svak når 802D kom på banen her.

Det er ikke annet å gjøre der gitt, håper han kan leve med H800 en stund til og dessuten er det litt i pris som skiller disse to også. Men diamantene er knakende fine i hvertfall, er en desginperle uten like for å si det sånn.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Dodge Viper-sammenligningen fungerer vel bedre med Cerwin-Vega?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Dodge Viper-sammenligningen fungerer vel bedre med Cerwin-Vega?
    Troooor ikke det var poenget mitt... :-p

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •