@ HiFi-Nevøen; NAD M15HD2 endelig i hus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 172
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Gjelder å smi mens jernet er varmt, eller noe i den duren. Har fått Hi-Fi ånden over meg igjen i det siste. er vel et års tid siden sist jeg hadde det :P H400 og M2 spilte med en fylde og dynamikk som var helt vanvittig da vi testet den i butikk. Hjemme blir det rett og slett flatt, og kjedelig, samt fylden er helt borte. Noe den forøvrig ikke burde være med fire 8" i bevegelse i et relativt stort kabinett. Igjen fungerer Denon AVR3806 bedre enn elektronikk som burde skyte den ut av vannet. Riktignok låter Nad M2 større, og har mere detaljer. Men uten fylde og engasjement holder det ikke. Lurer på om jeg skal teste ut Nad M5 i kveld for å sette kilde-issuet på prøve.
    Tror ikke dette vil gjøre natt og dag forskjell.
    7 stk plater burde være nok til en test :-) Hvor store er de? Tenker på bredde/høyde
    Std rockwool str. 60x120cm.
    Audyssey som ligger i 3806 er nok desverre ikke av samme kaliber som nåværende utgave :P Så setter jeg igang den blir lyden veldig nasal. Hadde NadT785HD på besøk for et par helger siden, men rakk ikke å få kjørt romkorreksjon, da samboeren absolutt måtte føde. Akkurat som om det ikke kunne ventet en ukes tid :P Så nei, jeg har nok ikke prøvd dette fullt ut. Også en ting jeg må ta tak i
    Så uforskammet. :P Må jo kunne holde seg litt når viktige ting pågår.

Er forøvrig enig med amunds her. Og tror plassering av høyttalere og lyttepos kan gjøre underverk. Så bruker du platene som prikken over den berømte i'en.

Geir Arne

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er forøvrig enig med amunds her. Og tror plassering av høyttalere og lyttepos kan gjøre underverk. Så bruker du platene som prikken over den berømte i'en.
    Sittegruppen min blir veldig nær frontrekka om jeg skal kjøre det i ren kringlyd-stil, da front-høyttalerne ikke har nok avstand mellom hverandre. Litt derfor jeg til slutt måtte ty til doble bass-kasser for å fylle på. Men har ikke lyst til bruke dem ved musikk-avspilling... Basstrykket befinner seg midt oppå bordet, samt ved bakvegg. Og sofa-gruppen havner midt imellom. I bånn av kurven for å si det slik... Så her må det nok trylles en del for å få frem fylde.

Har litt å jobbe med for å komme i mål, ja

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her gikk tempoet opp fort.
    Hadde en tråd om lange signalkabler eller lange høyttalerkabler pågående samtidig. Så havnet det ene svaret på denne tråden i stedet for den "riktige". Derav det tilsynelatende store hoppet, kanskje :P

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sittegruppen min blir veldig nær frontrekka om jeg skal kjøre det i ren kringlyd-stil, da front-høyttalerne ikke har nok avstand mellom hverandre. Litt derfor jeg til slutt måtte ty til doble bass-kasser for å fylle på. Men har ikke lyst til bruke dem ved musikk-avspilling... Basstrykket befinner seg midt oppå bordet, samt ved bakvegg. Og sofa-gruppen havner midt imellom. I bånn av kurven for å si det slik... Så her må det nok trylles en del for å få frem fylde.

Har litt å jobbe med for å komme i mål, ja
    Skal nok se om vi ikke får iverksatt noen morsomme triks. Rommet ditt er såpass stort at golyd burde ikke være noe problem. Men du må kanskje svelge en kamel, eller katt eller noe sånt.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentet de nye signalkablene i dag :-) TheName 10m fra VanDenHul. Hentet likeså godt en Nad C275 til i samme slengen også, så har jeg en stk til hver høyttaler i frontrekka. Blir pent med 3 slike plassert under lerretet vil jeg tro

-dsc_0323-jpg

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. God lengde på de der. Kan jo brukes som slepetau.

Du må si ifra når du har fått koblet opp.

Geir Arne

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men før den tid har jeg planer om å sette på Soundcare Spikes (jobber med å finne en hylse av noe slag som kan gjøre om Spike 1 med 6mm jenger til 10mm.
    Soundcare selger slike gjengeinnsatser. Biltema har også slikt: Gjengeinnsatser - Biltema

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Soundcare selger slike gjengeinnsatser. Biltema har også slikt: Gjengeinnsatser - Biltema
    Haha! Jeg har leita halve byen rundt etter noe i denne duren, og så har Biltema :P Proffpartner, jernia og Maxbo ga opp å få tak i.

Soundcare-leverandør har skrytt av at de har hatt slike i et par mnd tid, men det er umulig å bestille. Siste info var at det skulle komme på lager i Norge i begynnelsen av denne uken.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. God lengde på de der. Kan jo brukes som slepetau.
    Hehe, stemmer det Egentlig rart at det ikke var "frekkere" varianter av 10m signal tilgjengelig. Må jo spesial-bestille, og vente i evigheter om man vil litt opp i klassene her. Føler på en måte TheName er på max potensiale med Helicon i frontrekka. Hva skjer så når 803 diamond dukker opp? Ja da må man bytte.. eller i alle fall bør

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, stemmer det Egentlig rart at det ikke var "frekkere" varianter av 10m signal tilgjengelig. Må jo spesial-bestille, og vente i evigheter om man vil litt opp i klassene her. Føler på en måte TheName er på max potensiale med Helicon i frontrekka. Hva skjer så når 803 diamond dukker opp? Ja da må man bytte.. eller i alle fall bør
    803? Må vel rett opp på 802.

Hvordan syntes du Cambridge ampene var på Helicon? Brokoblet du da, eller bi-ampet du?

Geir Arne

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha 803Diamond? Hva er det som får deg til å bytte H800mk2 med dem ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803? Må vel rett opp på 802.

Hvordan syntes du Cambridge ampene var på Helicon? Brokoblet du da, eller bi-ampet du?
    Bi-ampet. Husker ikke om disse kan brokobles faktisk... Likte dem bedre enn Nad-ampene for å si det slik, men som vi snakket om da jeg hadde dem i hus, fikk jeg ikke den største oppgraderingen lydmessig. Så jeg har nok et svakt ledd eller fem noe sted. Skal bruke litt tid i kinoen i morgen, sette på Soundcare spikes, trekke kabler, koble opp den 3. effekt-blokka osv. Så får jeg se hva jeg får til

Vil gjerne opp på 802D med en gang, men senteren er så forbanna kostbar! :/

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skal du ha 803Diamond? Hva er det som får deg til å bytte H800mk2 med dem ?
    Målet mitt har lenge vært 802D, og alle andre høyttalere før dem vil være "undervisning" eller evt "pausemusikk" :P NB, jeg overdriver nok litt her.

Men har ikke planer om å ta noen hvilepause før det er en komplett B&W-kino med 802D i front. Så har nok noen år igjen før ting er på plass, ja Er nok fort et år til 803D pluss senter bestilles også.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-ampet. Husker ikke om disse kan brokobles faktisk... Likte dem bedre enn Nad-ampene for å si det slik, men som vi snakket om da jeg hadde dem i hus, fikk jeg ikke den største oppgraderingen lydmessig. Så jeg har nok et svakt ledd eller fem noe sted.
    Det går an å brokoble de, men siden du har 4ohms høyttalere lurte jeg på hva du hadde gjort. Noen amper tåler en slik last selv som brokoblet, men det er langt ifra alle. Det at du ikke syntes det ble noen serlig gevinst kan tyde på at du i allefall har nok effekt. Så når du finner det svakeste leddet (som jeg kan sette ukelønna mi på er Demonen) får du nok en oppgradering du sent vil glemme.

Etter å ha hørt hva Helicon 300 er i stand til å levere har dette potensiale til å bli SYKT! Dynamikken til Dali er i allefall lett å like.

Geir Arne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å brokoble de, men siden du har 4ohms høyttalere lurte jeg på hva du hadde gjort. Noen amper tåler en slik last selv som brokoblet, men det er langt ifra alle. Det at du ikke syntes det ble noen serlig gevinst kan tyde på at du i allefall har nok effekt. Så når du finner det svakeste leddet (som jeg kan sette ukelønna mi på er Demonen) får du nok en oppgradering du sent vil glemme.

Etter å ha hørt hva Helicon 300 er i stand til å levere har dette potensiale til å bli SYKT! Dynamikken til Dali er i allefall lett å like.
    Kan fort hende det er Demonen, ja Men har jo også kjørt Nad M2, M3 og T785HD også, uten at skilnaden har vært milevis. Demonen har vært ute av ligningen ved alle disse 3. Skal oppom biltema i dag og hente gjengeinnsatser, så kan jeg leke meg med plassering uten at det tar en uke å flytte frontene... :P

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du leke i dag eller i morgen?

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det jeg ser Thomas, skal du forlate Dali nå da?

Neida, det er moro å se folk utvide så her skal det bli moro å følge med, håper du legger ut et bilde eller to når ting faller litt på plass.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du leke i dag eller i morgen?
    Oppkoblingen blir nok i kveld, og lekingen i morgen :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva er det jeg ser Thomas, skal du forlate Dali nå da?

Neida, det er moro å se folk utvide så her skal det bli moro å følge med, håper du legger ut et bilde eller to når ting faller litt på plass.
    Hei, nå må dere slappe av, folkens :P Kommer ikke til å bytte ut Helicon før om et år uansett. Leeenge til. Vi får se om det dukker opp noen ny Euphonia-serie innen den tid

Skal legge ut bilder i løpet av morgendagen tenker jeg. Kommer an på hvor mye ungen "gir meg lov til" bare :P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nå dere slappe av, folkens :P Kommer ikke til å bytte ut Helicon før om et år uansett. Leeenge til. Vi får se om det dukker opp noen ny Euphonia-serie innen den tid
    Vi bare har det litt moro på din bekostning, men ikke fortvil vi følger med deg uansett dine fremskritt. Anlegget ditt nå er jo ganske sykt allerede, men var ikke dum den biltrekkevaiern du har fått av en kabel da.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •