Mean69`s Kjellerkino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hentet Philps 55PFL7606 på Elkjøp idag og har koblet den opp og redusert og slått av litt "bildeforbedringsartifakter". Skal kalibrere bildet skikkelig når jeg har fått hengt den på veggen og den har fått gått seg til.

Det er iallefall stor forskjell på Philipsen og den 5 år gamle Samsung Plasmaen som den erstatter. Det skulle vel bare mangle også. Naboen vil ha Samsungen, så det skal han få.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en Onkyo TXNR1008 bestilt fra Soundgarden i Ålesund. Denne skal være stasjonert på stuen, og Emotiva skal parkeres til kjellerkinoen er ferdig.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Onkyo TS-NX1008 og front, senter og sub av KEF KHT3005se settet hengt opp. 10m med hvite høytalerkabler er bestilt fra Blue Jeans Cable (BJC Twelve White (5000UE) (White jacket, 12 AWG) er bestilt og en kanal for å skjule disse er kjøpt inn.

Kalibrering er ikke gjort enda, og vurdering om bakhøytalere skal brukes er under vurdering (har fått godkjenning av fruen).

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en Logitech Squeezebox Duet til (Kr 1.000.- på Elkjøp)og en Apple Tv2.

Så da har jeg 2 Duet og 2 Boom. Da skal huset og garasjen være dekt når det gjelder streaming av musikk.

Apple Tv må vel modifiserest litt etterhvert, så da må jeg ned til svigermor og låne Mac.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 55PFL7606

Fortsatt fornøyd med Philips LEDen?

Vurderer denne til min stue når Samsung Plasmaen i nær fremtid skal byttes ut..

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Fortsatt fornøyd med Philips LEDen?
    Ja, det må jeg si jeg er.

Har fortsatt ikke kjørt DVE kalibrerings blu-rayen, men fotball på Viasat4 går iallefall an å se på. Til å begynne med hakket ballen når den ble sparket høyt og langt (det gjorde den også på Samsungplasmen jeg hadde før kalibrering).

Har ikke fått testet 3D skikkelig enda, kun 10min av siste Pirate Of The Carribean filmen.

Jeg er ikke så kritisk til Philipsen som jeg kommer til å være med projektor/tv som skal inn i kjellerstuen ettehvert. Har høyere krav til den som skal brukes i hovedsak til film.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva UMC-1 og XDA-1 er solgt, og Focal Dome er lagt ut på bruktbørsen.

Nytt vil bli kjøpt inn når kjellerstuen begynner å ta form.

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Fornøgd med KEF KHT3005se settet?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Hei. Fornøgd med KEF KHT3005se settet?
    Ja, er forsåvidt det. Det kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Mozart Grand og Svs Pc-Ultra, men det er overraskende bra lyd i høyttalerne. Litt skuffet over subben, men for Kr 10.000.- er jeg fornøyd.

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Stemmer jo godt overens resonnementet ditt i forhold til Lyd og Bilde da. Nå som det er på tilbud, så sliter ihvertfall jeg med å finne noe som kan matche Kef oppsettet.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For kr 10.000.- er de ett godt kjøp. For full pris hadde jeg tenkt på Gallo eller Focal Dome og en kompakt sub.

Fruens krav var så små/lite iøynefallende ht som mulig, og hun er fornøyd. Det eneste som gjenstår nå er vel å overbevise henne om at vi må få opp bakht også. De blir litt vanskeligere å få på plass uten at de ser litt malplasserte ut siden tv og ht/sub er på den ene langveggen i stuen.

Edit: lagde meg noen stativer på jobb og satt opp bakht. Fruen la ikke merke til de før jeg fortalte henne om at de var oppmontert.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide og oppdatere her litt:

Har begynt å pusse opp siste rommet i huset (for denne gang får en vel si), nemmelig kjellerstuen der hjemmekinoen skal være.

Har malt veggen der lerret og anlegg skal være og langveggen til venstre for det (sett forfra) med Lady Pure maling i fargen Matrix grå.

Kjøpte igår en Yamaha RX-V2067 reciever av Tiger her på forumet, og har bestilt 30m høytalerkabel og 10m hdmi fra Blue Jeans Cable -- Quality Cables at Reasonable Prices. Har lagt ut subwooferen SVS PC-13 Ultra for salg eller helst bytting i en bokssub av tilsvarende kaliber.

Prøver å lese meg opp på projektorer og har 2 stk i tankene: AVshop.no / EPSON EH-TW6000 LCD-projektor Full-HD 3D og Mitsubishi VIDEOPROJEKTOR HC4000 - SVART kjøp billig sammenligne pris tilbud Mitsubishi VIDEOJEKTOR HC4000 - SVART.

På lerretsiden har jeg bestemt meg for 92" og mest sannsynlig dette: AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey OG BrightWhite xWideFrame 16:9 200cm/92".

Gulvlister vil bli erstattet med kabelkanaler for å skjule høytaler, hdmi og nettverkskabler.

Neste uke skal fargen på resten av rommet bestemmes (en eller annen hvitfarge) og resten av veggene skal males samt taklister, dørlister og 2 vinduer. Deretter er det påskeferie og Bergenstur. Så skal parkett legges, stereobenk bygges før det er klart for oppkobling av anlegg.

En presentasjon vil bli laget når rommet og utstyret er klar for å bli presentert.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått kabelen jeg sendte?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Fått kabelen jeg sendte?
    Nei, dukker vel opp imorgen eller mandag. Takker for handelen. :-D

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å legge ut 2 stk Logitech Harmony 1000 på AVtorget for å heller gå for en Harmony 900. De er for store for fruen.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har malt 3 vegger i Lady Pure Matrix grå, og de 3 andre veggene i en hvitfarge med grått i. Har malt taklistene 2 strøk med oljemaling (trenger kanskje 1 til), og skal legge parkett neste uke.

Bestiller vel projektor og lerret iløpet av neste uke.

Så iløpet av en mnd vil kinoen i kjellerstuen være oppe og går.

PC13-Ultra blir stående (iallefall en stund til), da det som kunne vært interessant å bytte med var for langt vekk.

Gleder meg til å begynne med kalibrering og demping med akustikkplater, og ikke minst nyte film på godt volum og større bilde.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er parketten lagt. Venter på kabelkanaler, og kommer til å sette inn sofaen idag og koble opp litt av anlegget provosorisk imorgen.

Skulle bestille projektor og lerret igår, men lerretet jeg vil ha er selvfølgelig ikke inne, og erstatning kommer ikke før rundt 7. mai.

Alternativet er ett 92" kurvet lerret til kr 1.000.- ekstra. Snakket med AVshop igår, og de ringte tilogmed opp i gjen etter at han jeg snakket med hadde fått sjekket ut rundt lerretet. Ble oppfordret til å sende en e-post ffor å sjekke at bestillingen var riktig. Som mange har nevnt her på forumet så er de treige til å svare på e-post.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har kabelkanalene komt, og har begynt å montere dem. Ht-kabler er trekt, parabolkabel er trekt, routeren er flyttet ned i kjellerstuen og nettverkskabel er trekt opp i stuen.

Venter nå bare på projektor, lerret og scenemolton fra AVshop. Jeg vet at projektor var ferdig kalibrering og levert tilbake til AVshop forrige onsdag. Er utålmodig!

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde gjort seg med noen bilder av rommet så man kan se litt fremgang
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer ikke før rommet er ferdig og alt utstyret mer eller mindre på plass. Slik det er nå må jeg omtrent flytte unna ting hver gang jeg skal gjøre noe.

Fikk mld idag at projektor og lerret blir levert imorgen.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •