Rotja sin hjemmekino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 147
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Interessant sak det der, har selv et trådløs gaming headset fra logitech som jeg bruker til ymse ting rundt om i huset, spessielt bra lyd er det jo ikke men det får jo bare hoved annlegget til og høres bedre ut, til fordel da så har jo disse en ok prate mic, og en par knapper (play/pause, next track etc) og volum kontrol, men det har vel sikkert disse og?
    Nei dette er rene headset kun for lytting. Kun volum kontroll på dem. Skrudd opp til max og så regulerer jeg volumet ved hjelp av receiver.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Nei dette er rene headset kun for lytting. Kun volum kontroll på dem. Skrudd opp til max og så regulerer jeg volumet ved hjelp av receiver.
    Nettop, men en 'god bonus' med dette logitech headsettet er jo at Mentorene og hoved annlegget høres så forbanna bra ut etterpå hehe
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop, men en 'god bonus' med dette logitech headsettet er jo at Mentorene og hoved annlegget høres så forbanna bra ut etterpå hehe
    He, he..😋 Mentoren er selvsagt best ikke minst med surrond. SACD og BD konserter lyder utmerket. Ikke minst at man slipper å teipet høyttalerne til ørene, men kan sitte avslappet i sofaen og la lyden skylle over deg som bølger på en Strand.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da måtte jeg bøye meg for flertallet etter at min siste DVD/BD utleier gikk tapt for ca 6 md siden. Etter på trykk fra datter ble det til å bestille eller bekrefte min NETTFLIX abonnement via min PS3. Dette viser seg å være uhyggelig effektivt og jeg har oppdateret meg på bl.a. House of Cards og DAG(første sesong jeg ikke fikk med meg). Føler meg dog litt horete.
    Bildekvaliteten var via min Plasma Samsung 63" overraskende bra på det meste.
    Lyden mye med DD 5.1, faktisk ikke det verste jeg har hørt. Der ble jeg faktisk litt overasket.

Men jeg uansett litt skamfull over på dette LYD/BILDE forum og meddele dette. Skamfull er jeg, med bøyd nakke...
    Rotja sin hjemmekino-netflix-2-jpg
    Sist endret av Rotja; 05-12-2014 kl 22:12

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker også netflix mye, gjerne en par timer om dagen, da hovedsaklig på oppo'en med manuelle DNS adresser så jeg har US tilgang, dog dette er KUN for tv serier men jeg savner forsåvidt den gode gamle tida hvor jeg lasta ned i langt langt bedre kvalitet...

Var faktiskt for en par dager siden at jeg hadde sett på en serie på blueray, starter netflix for og se på en annen og synes dette ser ut som 480p (det er ikke uvanlig jeg kun får dette, selv med 60mbit fiber) men neida da hadde jeg faktiskt full superHd...

Jaja, får kondolere
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Jeg bruker bare Tv skjermen til Netflix så da fungerer det greit. Kommer fremdeles til å kjøpe godfilmene på Blu.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp blitt ferdig med kvalitetsserien Krigens unge hjerter (originaltittel Unsere Mütter, unsere Väter - Våre mødre, våre fedre) på Netflix. Jeg bytter litt mellom å se på Netflix mellom Oppoen og PC, bildekvaliteten mellom disse kan variere. Sikkert pga div kodeks og hvordan disse blir behandlet. Men Krigens unge hjerter via PC var en virkelig nytelse på 129" med projektor. Jeg valgte å kjøre lyden i stereo, også denne var bra i mine ører. Bildekvaliten var virkelig høyoppløst og bra, nesten på høyde med BD. Tror dette er det beste jeg har sett på Netflix, så alt er ikke like dårlig som dere vil ha det til...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden, Hunsbedt, lyden.....!!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Lyden, Hunsbedt, lyden.....!!
    Ja, lyden, ja. Vel, Supertramp, den var som sagt helt fin i mine gamle ører. God dynamikk i krigsscenene, gikk dypt her hos meg med godt trøkk. Men spilt av i stereo som sagt. Er nok en del å hente frem til superdyre hollywoodproduksjoner, men så er dette faktisk en tv-serie. Spillefilmer ser jeg bare på BD, så vil ikke uttale meg om det. Men til sitt bruk er Netflix helt ok.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte du win8 appen fra pc? ellers har du ikke testet netflix i det hele tatt, siden man hverken får 1080 oppløsning eller dolby digital plus.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men er Krigens unge hjerter å få tak i med norsk tekst på blu-ray? Finner kun dvd i norge, finnes på blu-ray i tyskland f.eks..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv serier har ofte ikke det beste og stille med på bilde og lyd siden uansett kilde, så der blir ofte netflix og streaming helt ok (spessielt, med tanke på hvor dyre de er og skaffe på bd)

Og jo absolutt stor forskjell på enkelte filmer og serier på lyd og bilde, men en ting som henger konsekvent igjennom alt jeg har sett på netflix (og det er mye) er at det konsekvent ser ut som det henger en 'film' og selv om man får skapet bilde blir ofte farge sjateringer litt som et olje maleri i bevegelse og er det raske bevegelser og store panoreringer klapper kompresjons algorytmene helt sammen.

Jeg er også på grensen av enormt kresen på den slags og og bruke netflix på noe større enn 50" tv hadde jeg hatt vanskelig for og akseptere.
    Bør også kanskje nevne her at selv om jeg klager mye på kvaliteten på netflix så er den mye bedre enn kvaliteten fra HBO nordic, den hadde jeg knapt akseptert på en skjerm noe større enn pad'en.

Så for min del netflix=serier og aldri på stor skjerm, for film er det kun bd som holder mål, er faktiskt en del filmer jeg har startet og se via netflix som jeg har stoppet etter noen minutter og så bestilt bd disken fra amazon.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv serier har ofte ikke det beste og stille med på bilde og lyd siden uansett kilde, så der blir ofte netflix og streaming helt ok (spessielt, med tanke på hvor dyre de er og skaffe på bd)

Og jo absolutt stor forskjell på enkelte filmer og serier på lyd og bilde, men en ting som henger konsekvent igjennom alt jeg har sett på netflix (og det er mye) er at det konsekvent ser ut som det henger en 'film' og selv om man får skapet bilde blir ofte farge sjateringer litt som et olje maleri i bevegelse og er det raske bevegelser og store panoreringer klapper kompresjons algorytmene helt sammen.

Jeg er også på grensen av enormt kresen på den slags og og bruke netflix på noe større enn 50" tv hadde jeg hatt vanskelig for og akseptere.
    Bør også kanskje nevne her at selv om jeg klager mye på kvaliteten på netflix så er den mye bedre enn kvaliteten fra HBO nordic, den hadde jeg knapt akseptert på en skjerm noe større enn pad'en.

Så for min del netflix=serier og aldri på stor skjerm, for film er det kun bd som holder mål, er faktiskt en del filmer jeg har startet og se via netflix som jeg har stoppet etter noen minutter og så bestilt bd disken fra amazon.
    TorTorden føler du er en repperansant for meg. Lekkert. Netflix er en slags tillegg til BD. De TV seriene hvor vi ikke bryr oss så mye om bilde og lyd kvalitet. Og det fins mange filmer også hvor dette ikke betyr all verden. Da, og bare da er NetFliks et helt greit alternativ. Ikke minst
    pga deres egen serier.
    Sist endret av Rotja; 12-31-2014 kl 21:51

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ofte bruker jeg f.eks netflix mens jeg gjør helt andre ting i tillegg, f.eks nå som jeg sjekker avforum via android brettet, eller surfer amazon for filmer på tilbud ;-)

Og det er mye på netflix som er mer enn bra nok, f.eks med en dns løsning og us innhold ser jeg på gamle 90 talls serier fra herkules, dens og star trek til Magnum og Miami Vice sist nevnte er jo nesten like gamle som meg men bare fordi de mangler surround lyd og CGI effekter synes jeg egentlig bare gjør de mer innteressante enn det motsatte.
    Denon AVR-4520 CI

15. Liker Rotja har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja via NETFLIX..
    It Might Get Loud
    Rotja sin hjemmekino-load-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av at min datter har besøk av venninner enkelte helger og da blir jeg helst jagd ut til "tv-rommet" for de skal se på film, pappa ikke velkommen da altså? Forsåvidt greit. Har en 50" med Dali og Yamaha anlegg her så tiden får gå. Men har savnet litt ekstra skyv i bassen, og lurt på å anskaffe en billig subb til dette formålet.

Så tenkt så ble det..
    Subwoofer fra Yamaha
    YST-SW012
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-yst-jpg
    Kjøpte denne billig fra pixmania.no. Kom på ca 799 + frakt. Dessverre virker det som de er utsolgt for tiden.
    www.pixmania.no/subwoofer/yamaha-aktiv-subwoofer-yst-sw012-svart/00001045-a.html
    De har den på netonnet.no også, noe dyrere.
    Knapt 900 for en billig subb. Så pass billig hadde jeg ikke store forventninger. Men da var det også litt fristende å prøve, speks virket ok. Tenkte først og fremst til en tv stue for å få litt mer bass på tv programmene. Men tekte jeg kunne testen litt i hjemmekinoen først.

I starten plasserte jeg den rett bak sitteplassen i sofaen. Tanken var å få litt mer oompa i bassen på film. Ikke dypbass det tar SVS ene seg av. Men litt mer følelse av bass, spesielt når jeg spiller lavt, noe jeg helst bør oftest gjøre, bor i blokk ser du.

Det ble faktisk mer ompa på de filmene jeg testet ut. Et par med litt ekstra bass. Men også litt SACD. Test disk som har noen ekstra bass test spor. Her var det tydelig at det ble mye bom, bom, evt litt boomm. Litt følelse av litt svampete og treg bass. I første omgang greit til action og eventyr filmer. Ikke noe du vil bruke som musikk subb. Men for meg var det enkelt å bare slå av subben når jeg ikke ville ha den med.
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-subb-1-jpg
    Man bør plassere volum (det eneste du kan skru på), mest mulig i midt stilling. Det foreslår også manualen. Den er ment å kobles til receiver med dedikert subwoofer utgang. Den har kun en linjeinngang. Da får du minst boomy lyd i tillegg til ok bass når det trengs.

Etter vært har jeg brukt den mer og den litt svampete bassen i starten virker som har strammet seg litt opp etter en del spilletid. På enkelte tv filmer via "eteren" så syns jeg får litt tøffere bass, mer hørbar. Spiller jo ikke høyt. Subb rett bak sofaen var også en innertier. Jeg føler at rommet her er mye bedre dekt med bass enn tidligere, der det ellers lett ble noen hull her og der. Innimellom føler jeg får et lite kikk (bass shaker?) av bassen der bak. Det er når det spilles høyt på filmer med mye bass. Så til prisen har det vært et artig eksperiment. Kanskje satser jeg på en tredje litt dyrere subb på et senere tidspunkt til å ha bak sofaen? Akkurat nå er jeg jo fornøyd med tingenes tilstand.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Blu-ray spiller. Nærmest en sideveis oppgradering, evt nedgradering. Men jeg ønsket å prøve Denon Link. Så da denne spilleren ble satt litt ned i pris tenkte jeg å prøve. Stadig i uttesting.
    Rotja sin hjemmekino-denon-bd-2-jpg
    Netflix var viktig.
    Rotja sin hjemmekino-denon-link-1-jpg
    Rotja sin hjemmekino-denon-link-2-jpg
    Denon link var viktig.
    Sist endret av Rotja; 12-26-2014 kl 13:07 Begrunnelse: Et bilde til

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, God Jul alle sammen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erstattet yamaha YST Subb med en fra XTZ.

Artig med det lille bass kikket i sofane på enklte filmer. Bedre bass flyt i rommet. Yamaha subwooferen er satt inn på TV-rommet som tidligere tenkt.

Godt Nytt År!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår !
    Til deg og dine :-D
    Denon AVR-4520 CI

22. Takk Rotja takket for denne posten
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •