Rotja sin hjemmekino - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 147
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Moro med ny elektronikk, man kan sjekke ut hvordan diverse gode scener funger på det nye..De litt tøffe bass scenene ble "kanskje" litt tøffere nå. Jeg har i vært fall en mass med dotter i ørene nå...

Vedlegg 72
    Vedlegg 73

Jeg har brukt disse scenene før, men jeg syns det er bedre og mer definert bass nå, og på litt lavere volum enn før. Men det kan jo også bar være synsing. Allikevel, merkelig hvor det basser innimellom...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle små lyder i bakkanalene har blitt morsommere må jeg få lov å innrømme. Syns Audyssey MultEQ-32XT går den gamle Y.A.P.O. fra Yamaha en høy gang i forhold til å fikse surrond lyd. Min mening selvsagt. Mens man sitter å surfer på internett med noen av sine BD konserter som f.eks. "Egles". Så detter det inn artige lyder i bakkanalene jeg rett og slett ikke har lagt merke til før..

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fikk vi oss den nye HD PVR 5743-CDX fra Canal Digital. Fin boks, her er noen opp pakking bilder..
    Rotja sin hjemmekino-pvr-4-jpg
    Rotja sin hjemmekino-pvr-3-jpg
    Rotja sin hjemmekino-pvr-6-jpg
    Rotja sin hjemmekino-pvr-8-jpg
    Rotja sin hjemmekino-pvr-11-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-pvr-4-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-3-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-6-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-8-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-11-jpg  

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Straks den var koblet til så fjerner man batteri beskyttelse hetten på fjernkontrollen. Så pares fjernkontrollen med dekoderen. Deretter gikk den step by step gjennom oppstart meny, fant en oppdatering og startet denne. Til slutt noen minutter for å pare det nye kortet med dekoderen. Så kan magien begynne

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet dette til med HDMI og en CAT5 kabel for nettverk. Fungerer strålende.

Rotja sin hjemmekino-pvr-13-jpg
    fin fjernkontroll..
    Rotja sin hjemmekino-pvr-17-jpg
    Canal digital sin GO tjeneste med filmer og tv serier...
    Rotja sin hjemmekino-pvr-15-jpg
    Rotja sin hjemmekino-pvr-18-jpg
    WiMP gratis abonnementet er med..

Rotja sin hjemmekino-pvr-21-jpg
    Litt dårlig bilde men slik ser den ut i front. Men den er veldig nøytral av utseende. Lysene er svake så forstyrrer ikke i kinoen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-pvr-13-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-17-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-18-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-21-jpg   Rotja sin hjemmekino-pvr-15-jpg  

Sist endret av Rotja; 10-19-2013 kl 20:26

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har jeg spilt litt WiMP som er artig nok så slipper jeg å dra fra den gamle lapp toppen for å avspille musikk på denne måten..
    Rotja sin hjemmekino-pvr-20-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-pvr-20-jpg  

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon sin remote app for iPad er oppdatert. Nå fungerer den mer slik Yamaha sin gjorde. Enkelt å finne fram sin musikk lagret på eget nettverk. Enkelt å gjøre endringer i lyd uttaket som sterio, digitalt, surond DSP simmulator osv..
    Rotja sin hjemmekino-denon-remot-1-png

Bra albumgrafikk. Lett å gjøre endringer.
    Rotja sin hjemmekino-denon-remot-2-png
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-denon-remot-1-png   Rotja sin hjemmekino-denon-remot-2-png  

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr.
    Merker du noen forskjell på den nye canaldigital boksen kontra den gamle?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Gratulerer med nytt utstyr.
    Merker du noen forskjell på den nye canaldigital boksen kontra den gamle?
    Det er intet problem med å ta opp flere tv-serier samtidig. Den nye fjernkontrollen er lekker, uten at det betyr stort siden jeg har programmert Logitecen. Den er mye kjappere i bruk, slår seg på fortere, skifte av kanaler går som en drøm(unngår å fryse hvis du skifter for fort) og den har til nå "bank i bordet" ikke låst seg på noe tidspunkt. Ja så kan man få 1080P ut av den. Da syns jeg bilde på de kanalene som sender 720P ble muligens litt skarpere, merkelig nok. Ellers betydde det lite bildemessig. Men nå er det jo 1080p.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Det er intet problem med å ta opp flere tv-serier samtidig. Den nye fjernkontrollen er lekker, uten at det betyr stort siden jeg har programmert Logitecen. Den er mye kjappere i bruk, slår seg på fortere, skifte av kanaler går som en drøm(unngår å fryse hvis du skifter for fort) og den har til nå "bank i bordet" ikke låst seg på noe tidspunkt. Ja så kan man få 1080P ut av den. Da syns jeg bilde på de kanalene som sender 720P ble muligens litt skarpere, merkelig nok. Ellers betydde det lite bildemessig. Men nå er det jo 1080p.
    Takk for svar. Kanskje jeg skulle bestilt en slik da.
    Den gamle boksen har en del svakheter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker bl.a. tralltrall..
    og

Så tenner vi tre lys i kveld, for Dali Mentor 6, senter og Ikon W2. De står og skinner for seg selv og for oss som hører på dem. Så tenner vi tre lys i kveld, for surrond som vi elsker.
    Rotja sin hjemmekino-advent-3-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-advent-3-jpg  

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul!
    Rotja sin hjemmekino-advent-4-jpg

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul !
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har anskaffet ny PJ og dette er den..
    http://avforum.no/forum/showthread.p...-Sony-VPL-HW55
    Fungert fint med emitteren til JVC og overgang. Men med de opprinnelige briller uten emitter ble det på 3D nivå faktisk enda bedre, nei har ingen forklaring. Projektor er jo kalibret i 3D nivå, vil gjette på at dette har skjedd via IR og ikke RF.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GODT NYTT ÅR!
    ..og takk for det gamle AV året.
    Rotja sin hjemmekino-nytt-10-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rotja sin hjemmekino-nytt-10-jpg  

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    GODT NYTT ÅR!
    ..og takk for det gamle AV året.
    Rotja sin hjemmekino-nytt-10-jpg
    Morro med nytt utstyr som jeg ser du har anskaffet deg siste tiden. Samtidig ålreit å se at du er trofast mot Dali, og surround. Har lest tråden din jevnlig ett par år, men ikke på en stund mens AVForum har vært ræva. Det har heldigvis bedret seg betraktelig, og cheers med champagne at det blir knall i løpet av tidlig 2014 (avtorget m.m.).

Godt nyttår!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Morro med nytt utstyr som jeg ser du har anskaffet deg siste tiden. Samtidig ålreit å se at du er trofast mot Dali, og surround. Har lest tråden din jevnlig ett par år, men ikke på en stund mens AVForum har vært ræva. Det har heldigvis bedret seg betraktelig, og cheers med champagne at det blir knall i løpet av tidlig 2014 (avtorget m.m.).

Godt nyttår!
    Takker

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony MDR-RF4000K

Rotja sin hjemmekino-sony-hodetlf-1-jpg
    Nye hodetelefoner i kinoen. Fins en test fra Lyd&Bilde her; http://www.lydogbilde.no/test/sony-mdr-rf4000
    Kjøpte dem først og fremst for å ha noe som fungerer på verandaen..kremt vel på min lille balkong.
    Å kjører lyden høyt opp for å høre noe fra anlegget når jeg sitter ute en vår dag for at solen skal prøve å steke min vinterbleke kropp fungerer ikke helt godt. Hodetelefoner som må kobles til ledninger er i veien, ikke optimalt. Trådløst derimot har vist seg å fungere veldig bra. Disse jeg valgte var av flere årsaker. Siden de er sorte, lette å lade opp, passer de pent inn i det sortimaget jeg har fra før av. Designmessing forsvinner de litt mot mine sorte Scenemelon. Så de kan plasseres litt vekk når de ikke er i bruk.

Lyden er tilstrekkelig oppløst til at det fungerer meget godt mot CD mediet. Har prøvd mot SACD, men siden ting må løses i hodetelefonene sin egen forsterker så er det så der. Det er ingen spesiell stor surrond effekt, selv med virtuell innstilling fra receiver sin side. Fungerer dog ok med TV lyd.
    Rotja sin hjemmekino-sony-hodetlf-3-jpg
    Den er lett å lade, bare å putte dem inn i medfølgende ladestasjon, og det går automatisk.
    Rotja sin hjemmekino-sony-hodetlf-5-jpg

Lyden er ren og oppløst. Jeg tror det er litt egen støy eller sus i dem når det er helt stille og man lytter etter dette, ellers virker de stille når man spiller musikk. Eller musikken drukner støyen. Det er vel helst mot film og tv lyd at dette bruset kan merkes. Lyden er ellers korrekt og oppløst. Som før skrevet, så blir det ikke noe særlig surrond følelse. Stereo fungerer meget godt. Har prøvd med CD og pure direkte på receiver. Vanskelig å si om det er noen forskjell. Men med godt kildemateriale(prøvde med Kari Bremnes utgitt av Kirkelig Kulturverksted), så kan det være bittelitt å hente. Bassen er ikke påtrengende. Den oppfører seg pyntelig og kommer fram når den trengs. Men noe bass monster er ikke disse hodetelefonene.

Det morsomste er at man bare kan ha dem på og gå rundt i huset og høre fin musikk uansett hvor man er. Selv på do

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant sak det der, har selv et trådløs gaming headset fra logitech som jeg bruker til ymse ting rundt om i huset, spessielt bra lyd er det jo ikke men det får jo bare hoved annlegget til og høres bedre ut, til fordel da så har jo disse en ok prate mic, og en par knapper (play/pause, next track etc) og volum kontrol, men det har vel sikkert disse og?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •