Rotja sin hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 147
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, som de fleste har forstått noen nyheter i kinoen er det jo...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V3067
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-1-jpg
    Det kom en djevel over meg. Han ville jeg skulle prøve noe nytt. Når en slik kritiker rost resceiver faller i pris til ca 9990 var det vanskelig å si nei. Jeg trenger en resceiver med HDMI1.4 mulighet. Det har fungert godt med Panasonicen med to HDMI utganger, men det har verdt slik at jeg hele tiden må omdefinere lyden alt etter hvilken HDMI utgang jeg bruker. Sende HD lyd og HD bilde samtidlig var ikke mulig. Skal jeg bruke Samsung 3D tv må HDMI 1.3 sitt bilde bli slått av ellers får jeg ikke HD lyd over denne utgangen når bildet sendes via HDMI 1.4 utgangen. Bruker jeg projektoren må HDMI 1.3 utgangen sitt bilde slås på igjen. Noe tungvindt. For ikke å snakke om når jeg vil spille 3D spill med PS3.
    Men nå skal denne problemstillingen være en saga blott.
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-3-jpg
    Som langvarig Denon man er man vandt til en viss klang. Men siden det er så mange ”testere” som mener at Denon er såå kjedelig mens Yamaha er så gøyal, så fikk jeg jo lyst til å sjekke ut dette skikkelig med egne ører. Har jo en Yamaha RX-V765(såkalt tv rom). Her ble jeg jo noe overrasket over hvor framover lent den var. Så jeg har jo fabulert litt hvordan dette ville bli i kinoen?
    Så hva skal man si?
    Flott receiver jeg har fått da.
    Ja, man vil vel påskjønne seg selv for bra valg? Men er det et bra valg, der er jeg litt usikker. I gjen avhenger dette av egne prefarenser.
    Jeg er meget imponert av denne yamaha sin mulighet for streaming... det fikk ikke den gamle Denon ikke helt til, men dette kan ha løst seg bedre i senere modeller.
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-8-jpg
    Litt mer frampå i lyden skal det være, men oppleves ikke helt sånn. Jeg syns den er litt mer bass tung, å så får de som anser dette for mer dynamisk(mer bass altså). Men det er ikke å komme forbi at Dali Mentor 6 har neppe værdt mer bass farmpå enn nå..
    det er jo kudos...
    Men i alle fall.. her er det kun nivå forksjeller som skiller receiverene, hva du velger er opp til deg selv...'
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-6-jpg
    Herlige høytaler terminaler...
    YPAO fungerer bra..
    Rotja sin hjemmekino-yamaha-10-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God AV Jul til alle sammen..:-D
    Rotja sin hjemmekino-juletre-7-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PC rommet(soverommet) har jeg stående en stasjonær PC fra HP med 22" skjerm til. Har hodetelefoner HD555 fra Sennheiser koblet til. Har noen eksterne, aktive, PC høyttalere fra Klipsch koblet til men bruker dem sjeldent.
    Rotja sin hjemmekino-sennheiser-1-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nytt År til alle sammen.
    Møtes på nyåret etter at vi har våknet
    Rotja sin hjemmekino-godt-nytt-bakrus-jpg

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt nytt AV år 8-)

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo TV rom med diverse utstyr:

TV: Samsung 50" 3D plasma PS50C7705
    Receiver: Yamaha RX-V765
    Spill: PS3-slim
    Blu-ray: Panasonic DMP-BDT300 3D spiller
    Canal Digital sin nye HD-PVR
    Høytalere: Dali Concept serien

bilder...
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-2-jpg
    nærbilde av receiveren..
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-3-jpg
    Dekoderen..
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-4-jpg

PS3 og Panasonic 3D BD spiller..
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-5-jpg

Dali Consept høytaler:
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-7-jpg
    nærbilde av diskant:
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-9-jpg

Bakhøytaler fra Infinity..
    Rotja sin hjemmekino-tv-stue-infinitiy-jpg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaffet meg Dali Zensor 1 som høydekanaler eller presence i front.
    Rotja sin hjemmekino-dali-zensor-10-jpg
    Rotja sin hjemmekino-dali-zensor-4-jpg

Håper disse vil fungere godt sammen med Mentor 6. Har ikke hatt dem så mange dager ennå og det tok litt tid å finne ut hvordan sette det hele opp i menyene til Yamaha. Kunne selvsagt gjort et auto oppsett med mikrofon, men ville prøve med en gang. For å få lyd måtte jeg innom menyen > høyttaler oppsett og manuelt oppsett, sette Power Amp Asign til "7ch + front".
    Etterpå måtte jeg gjennom "Option" menyen for å sette på Dialogue lift.
    Rotja sin hjemmekino-zensor-jpg

Jeg tror nok at høyttalerne trenger en viss innspillings tid. Så tar et auto oppsett senere.

Lyden ble litt mer fyldigere foran og jeg føler at senter lyden ble løftet litt nærmere mot tv skjerm eller lerret.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kjørt Zensor 1 som presence en tid nå, så ble ikke lyden så lik Mentor senter som jeg hadde håpet. Kanskje for mye forlangt av så pass billige høyttalere?
    Det jeg falt for var mellomtone og svært så fyldige bass. Tenkte det ville gjøre seg med litt skikkelig bryst klang i stemme bruken på fronten. Men det ble muligens litt vel ullent og bass aktig?
    Mentor er jo så oppløst oppover i frekvensen. Hadde håpet at den ekstra bassen skulle gå upåaktet hen. Men så ikke. Men det er jo også en vane sak. På noen filmer gjør den ekstra bassen over lerretet seg meget godt(Transformers f.eks.).

Så jeg gir ikke dette helt opp. Nå nylig endelig kjørt ny YPAO oppsett. Det hjalp litt faktisk.

I den forbindelse flyttet front høyttalerne litt mer vekk fra side vegger. Dette gjorde seg meget godt for tre dimmenasjonaliteten i stereo.

Ingenting er meislet inn i stein her, nei. 8)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye man kan gjøre for å forbedre lyden ja! Har aldri hørt et oppsett med presence høytalere selv, hvordan synes du lydbildet ble med og uten?

Er litt forskjell på Zensor1 og Mentor, så kanskje ikke så rart at det ikke ble helt som du ønsket
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k

Er litt forskjell på Zensor1 og Mentor, så kanskje ikke så rart at det ikke ble helt som du ønsket
    He, he..
    ja det har du nok rett i, det fant jeg også ut. Men hadde jo et håp om at Dali er Dali, har jo ikke direkte slått feil før når jeg har blandet høyttalere fra den produsenten.

Men det er litt dyrt å skulle ha IKON eller Mentor små høytalere som Presence:wink:

Etter auto oppsett fra Yamaha fungerer de bedre sammen i alle fall. Å igjen, litt bryst klang gjør seg faktisk på en del filmer.

Lydbildet ble ikke dramatisk endret etter introduksjon med presence. Men som sagt litt bredere lyd bilde i front og at(når man bruker PJ og lerret spesielt) man løfter lyden mer opp til bildet(TV eller PJ).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC D-ILA X30
    Rotja sin hjemmekino-p1010045-jpg

I vinterferien dro jeg ut til AV-Shop for å ta en titt på 3D Projektorer. Jeg hadde fri og lyst til å beskue med egne øyne hva som bodde i disse PJ. Vel framme var jeg jo litt usikker på hvilken inngang jeg skulle inn(hallo, litt bedre skilting?). Men jeg fant ut av det og kom meg opp trappen til 2.etg. Der møtes man av en diger plasma skjerm fra Samsung.

Etter litt ventetid, så kunne man få lov å beskue kinoen, og på med JVC projektor. Etter vært også Epson 9000. Dessverre er Epsonen plassert utenfor kinoen i et vel lyst rom. Så sammenligning mellom dem ble litt vanskelig i favør av JVC. Men så langt jeg kunne se så virket bl.a. krosstalk fra JVC ikke så uttalt som fryktet. Syns det var spennende med en PJ som kan gjøre svart meget svart så tok den. Det var jo ikke meningen å kjøpe denne dagen, men etter å ha vært der et par timer og tittet så ble jeg bitt av noe(oppgradering spøkelse, fy deg). :twisted:

Så hjem bar det med herligheten med to par briller og betalt kalibrering som skal gjennomføres etter at PJ har godt 40-50 timer.

Det første man legger merke til er det vanvittige sortnivået(etter å ha koblet opp og tilpasset lerretet). Det er som om tidligere PJ blir gråe i forhold. Jeg viste jo at denne projektoren kunne gjøre svart, svært så svart men jeg ble uansett tatt litt på sengen der. Detaljene i det sorte var svært så detaljert, god gråskala kalles vel sånt. Hadde på litt Harry Potter i 3D og syns enda flere detaljer i en del mørke sener tredde bedre fram, sannsynlig fordi man har et større bilde å se på en de ”stusselige” 63” fra Samsung plasma.

Etter og sett litt flere 3D filmer med denne PJ så legger jeg bedre merke til krosstalk enn tidligere. Sånn sett vil jeg si at jeg angrer nok litt på at jeg ikke valgte Epsonen tross alt. Men jeg lurer på om film modusen er riktig for 3D? Har jo ikke spesielt kalibrert denne ennå, eller prøvd å leke meg litt mer med innstillinger ennå. Det er spesielt plagsom når man starter opp en kald PJ. Etter en stund så blir det mye bedre.

Men på 2D er dette sortnivået og detaljene der så til de grader i en klasse for seg selv at jeg forstår man fort blir avhengig. Men jeg håper alt blir bedre etter å ha fått den litt mer profesjonelt kalibrert. 40 timer nærmer seg med storm skritt.

Rotja sin hjemmekino-ila-3-jpg

Den er stor, men jeg finner det fordelaktig da kjølingen er klart effektiv og PJ er så stille at man lurer nesten på om den er på. Inntil man ser at D-ILA symbolet avtegner seg foran en. Mitt største problem så langt er at min Logitech Harmony one fjernkontroll nekter å slå på PJ. Den slår den av men ikke på? Merkelige greier og jeg har prøvd det meste føler jeg i tillegg tatt kontakt med service for Logitech. Så får vi se da.

Rotja sin hjemmekino-ila-7-jpg
    Baksiden med HDMI og div tilkoplinger bl.a. 3D emitter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor 1
    Rotja sin hjemmekino-dali-zensor-6-jpg
    Baksiden..
    Etter en tid må jeg også si at Zensor har åpnet seg opp mer og jeg føler at jeg ikke merker så godt til dem lenger nå. De faller litt mer naturlig inn i lydbildet. De trengte altså litt mer innspillingstid. I tillegg er de mer tungdrevne en man tror. Man må ha skikkelig forsterker til dem for å utnytte dem til fulle. Jeg tror nok at jeg på et eller annet tidspunkt vil ha litt mer effektforsterker til senter og disse høydekanalene.

Min hjemmeside: Min forside - www.tjameg.com

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny PJ, og nye høytalere, Dali er jo gode høytalere ser fram til og høyre synspunktene dine på dei høytalerene

btw.. Du må aldri begynne og tvile på kjøpet dit, du har nok gjort eit supert valg, og kommer til og bli storfornøyd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojoj, kjempebra.

Da vet jeg at hvis (når) det blir PJ på oss, så skal jeg snakke litt med deg først

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brusveen og Supertramp takker dere begge:-D
    Er meget fornøyd med Dali høyttalerne mine. Har jo 9 stk av dem:wink:
    PJ er nå inne for å bli GORM kallibret. Gleder meg til helgen og kan se på sannsynlig så topp bilde det kan bli. 8)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag hentet Projektoren etter at den har blitt Kalibrert. En flere siders kalibrering rapport i farger fulgte med. I like. 8)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så har også jeg oppgradert min receiver til nyeste programvare.
    Rotja sin hjemmekino-oppdatering-jpg
    En opplevelse for få dager siden med at maskinen begynte å leve sitt eget liv var en vekker. Plutselig slo den seg på av seg selv, og startet med å gå gjennom forskjellige program i tillegg til å øke lyden til maks. Dette gjorde at subbene startet med å brumme voldsomt. Det var også slik jeg oppdaget det. Tok strømmen i panikk. Men etter å ha tilført strøm igjen oppsto samme problem. Men etter å ha slått av og startet oppgradering er dette ikke vendt tilbake. Fungerer fint nå. Litt usikker ellers hva som er tilført av nytt.

Men selve kalibrering av høyttalere ser ut til å ha blitt beholdt og måtte ikke gjøre ny kalibrering her, ser det ut til. Men noe ble null stilt, som en del via "Option" menyen og måtte stilles på nytt, senest i dag fant jeg ut at høydekanalene plutselig var satt til null igjen, så økte dem med bra resultat.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig med trøkk i front fra bl.a denne Blu-ray konserten. Surr-ond følenes er selvsagt også der, med mye "liv" i bak høyttalerne.
    Rotja sin hjemmekino-iron-maiden-jpg

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •