Andersen88: Bakbokser har ankommet. CWM8.3! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 134
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Bilde ble tatt av mobil denne gang, ettersom kameraet ligger i Bergen. Men her er hvertfall en sniktitt på hva helgen min vil bestå av! :-D
    Gratulere med 802 i hus,du får nok en knall helg.
    Jeg har ikke sett denne tråden før idag,men skal følge med her framover.
    Prøving og matching er morro.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det så veldig riktig ut.

Hvordan er lyden rett ut av boksen?

Og ikke minst, hva syntes du om 805 som du har hatt en stund?

Geir Arne
    Lyden rett ut av boksen var faktisk utrolig imponerende! Litt etterslep i bassen, men det forsvant fort. Har spillt noen timer nå, og merker den har forandret karakter allerede.

805 overrasket stort. Til tross for sin begrensning i størrelse, leverte den over all forventning. Man savner såklart bass, men mellomtone/diskant er utmerket. De skaper også et meget stort lydbilde, og er ordentlig dynamisk. Disse kombinert med sub (DB-1) spiller nok rått.

Skal teste de med mentorsub og pma-2010 fremover nå, så får vi se matchingen der. Har du tenkt på 805?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Gratulere med 802 i hus,du får nok en knall helg.
    Jeg har ikke sett denne tråden før idag,men skal følge med her framover.
    Prøving og matching er morro.
    Dette er nok bare et lånepar som jeg fikk i mellomtiden nå. Skal spille de inn for en kar, mens jeg venter på mine, så nå får jeg gleden av å spille de inn 2 ganger!

Helgen er reddet nå, og det samme er de neste 2 ukene. Så får vi se om ikke mine dukker opp da også.
    Det dukker garantert opp mer spennende saker etterhvert her, så stay tuned!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden rett ut av boksen var faktisk utrolig imponerende! Litt etterslep i bassen, men det forsvant fort. Har spillt noen timer nå, og merker den har forandret karakter allerede.
    Bassen blir nok fort bra. Men mellomtonen trenger en god del timer. En meget spesiell konstuksjon.

805 overrasket stort. Til tross for sin begrensning i størrelse, leverte den over all forventning. Man savner såklart bass, men mellomtone/diskant er utmerket. De skaper også et meget stort lydbilde, og er ordentlig dynamisk. Disse kombinert med sub (DB-1) spiller nok rått.

Skal teste de med mentorsub og pma-2010 fremover nå, så får vi se matchingen der. Har du tenkt på 805?
    Vel, har ingen planer. Men den er 1 av flere kandidater til å danne en liten stereo etterhvert igjen. Har "kun" kino nå.

PMA-2010 er en grei match, men ikke noe mer. Den får ikke disse opp i himmelen. Har selv vurdert 805 sammen det "største" fra Cambridge. Burde være duket for god britisk lyd da.

NAD Masters er en rimeligere kandidat som jeg også skal teste på 805 i den lokale butikken. Både M3 og M2, selv om M3 er mest interesant grunnet pris. Samt å parre med 2stk ASW10CM.

Men det er som sagt langt ifra sikkert at det blir 805.

Det hadde også vært morsomt å hørt en frontrekke med 805 og HTM4 med et par gode suber. Kan godt hende det hadde falt i smak. Med litt høy deling er det vel også mulig å få ganske mye SPL ut av de også.

Geir Arne

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, dette var jo en lei nyhet å få i hus Anders, aldri hørt større B&W før og det er egentlig en skam for det er kremen av høytalere på design og mellomtone. Dette var veldig pent og gleder meg til fortsettelsen av prosjektet ditt, vi har snakka en del om saker og ting så jeg gleder meg å følge med på dette altså. Veldig snilt av en kar å låne bort herlighetene sine, men får dem innspillt som en trøst.

Sprekt, sexy, vakkert.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang tid uten noen forandring på hjemmefronten nå, har jeg bestemt meg for å flytte tilbake til Bergen. 802 er fortsatt i bestilling, men nå vil de få et langt større, og bedre egnet lytterom. Så for de som følger med her, vil det komme mange bilder når dette er ferdig i hus! :-D

(foreløpig får jeg klare meg med et par gamle Kef jeg har stående, og jeg merker allerede at ventetiden er uutholdelig!)

Men stay tuned 8)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lover jo godt. 802Diamond trenger litt rom rundt seg.

Forøvrig en knallgod høyttaler, hørte den endel i helga.

Geir Arne

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye dødtid på denne siden fikk jeg endelig en fantastisk telefon igår. Mine 802 står å venter hos HFK i bergen! Merker allerede tiden har stoppet opp, og at den neste uken blir en prøvelse. Kommer opp til Bergen neste torsdag, og HT blir hentet fredag. Eneste som da gjenstår er å legge opp 2 16A kurser, og sette på plass alt utstyret på ny benk før bruk. Kamera er anskaffet, så det vil bli tatt bilder av hele utpakningsprosessen.

Så om noen vil se skjønnhetene, vil det bli lagt ut bilder neste helg :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye dødtid på denne siden fikk jeg endelig en fantastisk telefon igår. Mine 802 står å venter hos HFK i bergen! Merker allerede tiden har stoppet opp, og at den neste uken blir en prøvelse. Kommer opp til Bergen neste torsdag, og HT blir hentet fredag. Eneste som da gjenstår er å legge opp 2 16A kurser, og sette på plass alt utstyret på ny benk før bruk. Kamera er anskaffet, så det vil bli tatt bilder av hele utpakningsprosessen.

Så om noen vil se skjønnhetene, vil det bli lagt ut bilder neste helg :-D
    Vi gleder oss på dine vegne Anders, blir moro å se selve unboxingen så om jeg er i Bergen engang håper jeg en demo vil vente på meg.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi gleder oss på dine vegne Anders, blir moro å se selve unboxingen så om jeg er i Bergen engang håper jeg en demo vil vente på meg.
    Godt å høre De er pakket rimelig heftig, så da får du sett hvor mye embalasje det faktisk er! Demo er en selvfølge. Bare å stikke innom når som helst!

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ventetiden over, og 802 står i stuen! Bilder kommer iløpet av helgen. God helg! :-D

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ventetiden over, og 802 står i stuen! Bilder kommer iløpet av helgen. God helg! :-D
    Du må ha vært den rikeste studenten som har levd på å pante flasker og lett etter mat uti naturen for å spare penger til disse.
    I kveld kan du fyre opp engangsgrillen og steke pølser.

Grattis og kos deg med godt drikke sammen med oppakkinga.
    Tror jeg vet åssen du har det nå og det er en fantastisk opplevelse.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud være med deg mann, dette må være helt sinnsykt å få i hus.

Gratulerer så mye i hvertfall, moro å se noen bilder etterhvert også. Du har i hvertfall ikke spart på konfekten her, sånt setter vi lydidioter pris på.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt sparing for å få det til ja, men har absolutt ikke gått på bekostning av levestandard Nå har de stått på siden i dag tidlig, så det er ganske markant forskjell fra "eskelyden" allerede. Så nå tilbringer jeg siste timene før leggetid med en iskald heineken og silkemyk lyd fra platespilleren (Kings of convenience). Det er godt å være meg idag! :-D

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gud være med deg mann, dette må være helt sinnsykt å få i hus.

Gratulerer så mye i hvertfall, moro å se noen bilder etterhvert også. Du har i hvertfall ikke spart på konfekten her, sånt setter vi lydidioter pris på.
    Takk for det, Raymond. Er ikke spart på så mye nei. Er noe "lommerusk" i tilbehør også nå

Glad ikke kabelskeptikerne har kommentert noe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Raymond. Er ikke spart på så mye nei. Er noe "lommerusk" i tilbehør også nå

Glad ikke kabelskeptikerne har kommentert noe
    Jeg mener det om folk vil bruke penger på en "bedre" kabel så gjør det, regner med disse skeptikerne ikke har testet ting så grundig som deg så du stiller et par lysår foran de på det området. Selv mener jeg at folk må få bruke penger på det de føler er riktig, ellers blir det bare helt på trynet og drive med lyd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide med update her igjen. Tvbenk og tven er fortsatt ikke kommet (tollpost tar seg god tid), så alt er slengt opp midlertidig i kjellerstuen.

Høyttalerne har nå fått ca 80-100 timer spilletid, og det merkes virkelig. Nå har endelig lyden jeg har letet etter, ankommet mitt lytterom! Bassen er tight, definert og ikke minst fysisk, og mellomtonen begynner å høres meget realistisk ut. Tenker denne låter enda bedre når jeg passerer 150 timer! diskanten er også mindre dominerende nå, så 802 er helt klart den riktige ht for meg. Fikk tatt noen bilder, så dere får se hva jeg har å kose meg med. Når dagslyset kommer i morgen, skal jeg ta noen bedre. Og når tvbenk er på plass, blir det selvfølgelig en ny runde! enjoy

Vedlegg 79923

Vedlegg 79924

Vedlegg 79925

Vedlegg 79926

Vedlegg 79927

Vedlegg 79928

Vedlegg 79929

Vedlegg 79930

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk og sikle sikle bilder. Mellomtonen kommer i en helt annen verden når den blir innspilt så du kan bare glede deg.
    Tollpost kan være raske, dem brukte under ett døgn på å frakte mine MC-501 blokker fra Soundgarden i Ålesund til den kom på terminalen i Drammen.
    Men når blokkene kom til terminalen så sendet Tollpost ett brev som tokk ca 4-5 dager.

Dem burdet heller ha sendt sms eller mail når pakken annkomm.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gleder meg til å høre de helt ferdig!
    Tollpost skal levere tingene på døren her, så det er merkelig at de bruker så lang tid. Har tatt en uke allerde (fra kristiansand til bergen). Men jeg venter bare fortsatt i spenning

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •