Cyber's stuekino! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, siste 1.5 kan jeg ikke i farten men fra mai 2010 har jeg hatt innom: Kudos C2, Naim 5i og XS, Arcam rDac, Calyx DAC, Nuforce HDP, AKG701 og en kort periode Monitor Audio BX5 med en liten Onkyo 608. Og nå PSB T6 som ble oppgradert til disse. Ikke helt vilt, men er vel over snittet i befolkningen.

Jeg holder ikke liste, men tror jeg har mesteparten der. Jeg har hatt noen saker inne til prøve men ikke kjøpt noe utenom det som jeg kan komme på nå ihvertfall.

Stort sett har Kudosene stått stødig i stua og sunget godt, men disse nettere og mer aerodynamiske små kjempene er nok penere og mer passende i rommet.

Her kan du lese om Imagine T i Stereophile om det skulle være av interesse: PSB Imagine T loudspeaker | Stereophile.com

The PSB Imagine T is a wonderful loudspeaker. Set a pair of them up right, feed them some good recordings, and they'll deliver a clarity and a balance worthy of any music. I thoroughly enjoyed them with jazz, pop, and most classical. If you love any or all of those musics, I can think of no speaker in the $2000/pair price range that I'd rate higher. And if, like me, you're a glutton for the truly massive, they could be the foundation of an outstanding multichannel system.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    De der så virkelig flotte ut. De må vel ha bra WAF faktor? Litt tidlig for små fingermerker, men blir vel ikke så lenge til.
    Ja, kona likte disse meget godt. Ja, jeg tenkte også den tanken da jeg kjøpte dem, men får vel krysse fingrene på at de overlever.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    De der så virkelig flotte ut. De må vel ha bra WAF faktor? Litt tidlig for små fingermerker, men blir vel ikke så lenge til.
    Fornøyd med boksen du fikk i postkassa?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har 2 saker jeg trenger et lite tips på:

1. Hvor får man tak i noen små, sorte satelitter som kan brukes som WAF-bakhøyttalere? Tenkte på noe ala Mirage, helst sort gloss og ikke så dyrt.
    Hva med disse? Orb Audio Mod1 Satellitt høyttaler - Full range 3" - L-Sound AS

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det dummeste det, vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med boksen du fikk i postkassa?
    Gjorde susen det ja. Kan leve med +- på 3-5 db opp til 125 hz. Merkes på basstrykket også. Skikkelig stramt og bra nå.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med nytt oppsett Cyber!
    Når det gjelder "småhøyttalere", hva med Canton sine?
    Jeg monterte Movie 120MX hos mine foreldre, da som senter, bak og presence framme, i tillegg til Elac FS127 i front. Ble imponert av de små Canton høyttalerne må jeg si. Om du kun skal ha et par, er vel CD10.2 og CD1020 alternativer i den klassen. Jeg vet BMH fører Canton hvertfall. I tillegg får du dem hos Expert. Der kjøpte jeg Movie 120 MX.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, siste 1.5 kan jeg ikke i farten men fra mai 2010 har jeg hatt innom: Kudos C2, Naim 5i og XS, Arcam rDac, Calyx DAC, Nuforce HDP, AKG701 og en kort periode Monitor Audio BX5 med en liten Onkyo 608. Og nå PSB T6 som ble oppgradert til disse. Ikke helt vilt, men er vel over snittet i befolkningen.

Jeg holder ikke liste, men tror jeg har mesteparten der. Jeg har hatt noen saker inne til prøve men ikke kjøpt noe utenom det som jeg kan komme på nå ihvertfall.

Stort sett har Kudosene stått stødig i stua og sunget godt, men disse nettere og mer aerodynamiske små kjempene er nok penere og mer passende i rommet.

Her kan du lese om Imagine T i Stereophile om det skulle være av interesse: PSB Imagine T loudspeaker | Stereophile.com
    Se det ja! Jeg hadde sett for meg en langt feitere liste faktisk. Dette var jo ikke noe å hoppe i taket av :-)

PSB var en kandidat sammen med Audiovector og Kef når jeg startet dette eventyret for flere år siden. Kanskje PSB blir min neste høyttaler..

Synchrony One får jo veldig mye skryt..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut den fine bildekavalkaden du har på 'sentralen' her også? Kos å se cyber jr. igjen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som la ned tråden din får og så gjennomstå bare dager senere.. Godt å ha deg tilbake

Om du plutselig vil hoppe på "vognen" igjen er jeg midt i en byttekarusell og har gode priser på både høyttalere og en rimelig fet DAC

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolschtat: Nei, den byttingen er det bare dumt å drive med. :lol:

Har ikke fått oppdatert pga hard feriering på østlandet denne uken, men Imagine T står i pappen igjen, det viste seg å være en feil på mitt par og jeg har valgt å la dem gå i retur...

Jeg kommer ikke til å ta et nytt par i bytte, men kommer til å legge surroundplaner på hylla og satser på en hest jeg vet løper godt, ihvertfall frem til høyttalerterminalene og kun i 2 kanaler, det er jo det som teller. :-D

Jeg har ventende på postkontoret en elektronikkombo som hos meg toppet Naim XS ganske lett på Kudosene og som får muligheten igjen, nemlig Nuforce HDP rett i et rimelig, men meget godt Rotel RB-1510 effekttrinn. På høyttalersiden har jeg gått for et tips jeg har fått en stund fra flere hold og denne gangen har det blitt litt mer nymoderne enn jeg hadde trodd, men jeg får mer og mer trua på akustisk behandling og spredningskontroll.

Et par Amphion Argon 3L i hvit finish er bestilt og skal være her senest om 3 uker. Så sant alt er slik det skal være med dem ved ankomst skal de jobbes godt med da jeg forstår disse spiller langt over sin prislapp, samt være ganske grei last for effekttrinnet og i min "ånd" lydmessig. Spesielt med delefrekvens på 1200 hz er meget fornuftig i min tankegang. Bassmessig tror jeg det blir godt balansert utifra tidligere erfaringer med Kudos, PSB T6 og andre i rommet. ETA aprox. 2 uker.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Kan du legge ut den fine bildekavalkaden du har på 'sentralen' her også? Kos å se cyber jr. igjen
    Your wish is my command, har jo vært i gamletråden her fra før av:

En liten kavalkade?

Akk, den som var student og hadde tid & penger igjen...

...men savner ikke alt det fæle tapetet...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryston og MA = noe du skulle hatt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig du var mest fornøyd med de store MA og de store Gallo'ene.
    MA mest med tanke på filmlyd/surrerundtlyd.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo ofte bli litt tankefull når man ser på all "galskapen" som har vært innom og jeg tar meg selv i å tenke: Hva om jeg hadde stoppet da jeg hadde Bryston B100SST og Focal 1007Be i hus? Det var jo en rå kombo...men så hadde jeg ikke fått prøvd ut alt dette andre og jeg føler virkelig det har gitt meg mye kunnskap om en del utstyr, forskjeller og teori, men også et langt bedre innblikk i musikk og musikkglede og idag ville jeg ikke vært foruten, selv om de nå er et pingleanlegg jeg trakterer kostnadsmessig i sammenlikningen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, dersom du skulle aktivert erfaringen: Hvilke kombinasjoner av det du har hatt (erfaring du har bygd opp) ville du (teoretisk) valgt i dag?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rom på 30 kvm av godde dimensjoner og mulighet til akustisk arbeid i større grad enn nå?

Av det jeg har hatt måtte det blitt Strada med dual TR-3. Det spilte helt sykt her på Onkyo 5007. John Mayer blurayen gikk over til å ha artisten i rommet og bassgangen var helt avsindig. Når økonomi og alt ligger til rette skal jeg nok se om et par Ref 3.5 eller 3.6 da er innen rekkevidde. Den uhindrede Gallo-lyden er nydelig, men spredningen fra diskant må man også ta høyde for.

Av rimelige saker har Creek Destiny spilt meget bra på Monitor RS6 hos meg. Naim på Kudos er jo veldig kult på mye akustisk musikk med litt bassdriv.

Har hatt mye jeg har likt og har lært litt om forskjellige bassløsninger, plasseringer osv... Noe som er en sak jeg er spent på med Amphion, nemlig bakovervendt port da jeg har opplevd at det kan fungerer både bra og dårlig i rommet her.

Var det noe slikt du lurte på?

Ja, og de Dynaudio Focus 110 som er over angrer jeg på at jeg solgte. De hadde en finerskade under og jeg fikk dem for lite penger og tjente vel noen kroner, men makan til bang for bucks....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til å at oppsettet er i "boks".

Nuforce HDP blir kilde og headamp, en fantastisk sak til skarve 3800 som jeg angret på at en kjenning på forumet fikk overtatt første gang jeg hadde den.

Forsterker blir en Nuforce IA-7 V3 som skal være meget kompetent. Høyttalere er jo da Amphion Argon 3L. Alt er i kommingen i løpet av ei god uke. :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med NuForce. Du skal da ha gode indikasjoner på at det er en god match med M50? Jeg sitter jo med samme headspeakers, men har enda ikke fått surret meg til head-amp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDP snurrer her allerede. M50 også. Sammenlignet med AKG 701 er det et helt annet driv nedover, meget god bass (ikke les som for mye). Oppover er de mer reserverte og ikke like utklingende - enda ihvertfall. De har bare 2-3 timer på seg så jeg satser på innspilling utover våren. Har vurdert et par AKG 701 i reserve, men tror jeg styrer unna inntil videre.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •