MR.Chill's Stuekino - Liten Julehilsen med oppdatering på JBL-SVA oppsett (Post 142) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 147 av 147
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    lenge sia noe oppdateringer her :roll: noe nytt som har skjedd i det siste? :grin:
    Det er masseviss som har skjedd...Nytt hus og nytt anlegg. Desverre har jeg hatt altfor mye gjøre med skole og jobb at det har blitt puttet på vent når det gjelder oppdateringer her sånn

Skal se om jeg får til noe i julen

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten julehilsen :D

Tok meg litt tid fra eksamenslesingen her og tok noen bilder.

Lyssettingen i denne stuen er HELT elendig og gadd ikke bruke tid på å stille opp ordentlig lys etc for bildene. Dette er raskt bare for å vise hvordan ting ser ut om dagen.

Klipsch har gått ut for å vike for JBL SVA oppsett bestående av JBL-2100 fronter, 1600 bakhøyttalere og SVA center, syns de spiller mye større og bedre på film. Har fortsatt gode gamle def tech supercube subben med rumpristere i sofaen

Klipschene er solgt til min far som har bygd kino på sommerhuset, der står de nok godt tenker jeg.

Ellers er TVen ny, byttet ut LG led 670 med LG plasma 970. Mye bedre bilde på denne, ingen lysgjennomtrenging, bedre sortnivå og farger, blidene er tatt med blitz så sortnivået er langt bedre en dere ser her :P Vurderer også denne LG tweaken etterhvert for å få perfekt sort men avventer littegrann.

Har også byttet ut Norstone bordet med Norstone AV bergen. Dette er ikke mitt hus men et hus jeg låner av familien enn så lenge, er derfor begrenset hva jeg får gjøre med tiltak, og gadd dermed ikke kaste ut den tv benken/komoden som stod der.

Kan også nevne at akustikken her er LANGT bedre enn min gamle leilighet med betongvegger, tre vegger og tak føler litt mer livende ut, og det rister såpass at jeg føler at jeg ikke trenger rumperistere... Bassen er tightere, og dypere, vannfallsgrafen er langt bedre i bassområdet kontra betongbunkeren jeg bodde i, kommer vel egentlig ikke som noe sjokk :P

Kan også nevne at JBL-2100 spiller noe SINNSYKT i pure direkt, til alle som liker electro/house eller lignende dette er midt i blinken, en utrolig morrofaktor med disse, skal man dog høre på noe mer akustisk eller mer plingis er det nok feil vei gå...De er også helt ENORMT store

Forsterkeri er som før, emotiva xpa-5, htpc, ps3 og yamaha 2067 som pre

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fett 8)
    likte ikke tvbenken da, men det er nå så
    subben så jo puslete ut nå
    gratulerer med nytt hus + 50% anlegg!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, subben er 3x14 tommer, egentlig ganske kraftig men kompakt byggd :P Men den ser veldig liten ut kontra de ht ja...

Tenkte du på Norstone bergen racket som komponentene står i eller selve tv benken/kommoden? Isåfall liker ikke jeg den i det hele tatt selv, men det er ikke mitt hus så jeg lar vær å endre så mye som mulig på ting

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente benken ja
    nei da skjønner jeg deg!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rett før jeg kjøpte et par SVA-2100 etter en kort demo hos en forhandler. Tror det var på slutten av nitti-tallet en gang og jeg husker at jeg var imponert over lyden

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det var rett før jeg kjøpte et par SVA-2100 etter en kort demo hos en forhandler. Tror det var på slutten av nitti-tallet en gang og jeg husker at jeg var imponert over lyden
    De spiller absolutt imponerende, men er ikke høyttalere for fiolin gnukkeren :P

Eneste jeg har å utsette er at de er så sykt store, må nok vurdere bytte til noe mindre når jeg får meg en liten leilighet :P

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •