MR.Chill's Stuekino - Liten Julehilsen med oppdatering på JBL-SVA oppsett (Post 142) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 147
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm ingen problmer med synking her hvertfall, de fungerer perfekt som det er nå med nexas egen fjernkontroller. Blir spennende se om det funker med harmony, fant noen linker til folk som hadde klart få det til men. Dette var med harmony 1100, one eller 900.

Var uansett en billig oppgradering, hadde IR før og det var helt håpløst da mottakerene ligger gjemt, var jo umulig få på subbene.

Skal sjekke ut x-10

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, Z-wave og X-10 var nok hakket dyrere :P Men de ser litt mer "gjennomført" ut. Vel får teste hvordan det hele funker med harmony først, blir det bummert er det ikke verdens undergang, en harmony er jo greit ha uansett slipper jeg alle de andre kontrollerene

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Si fra om det fungerer med Harmony, da vil det mest sansynlig fungere med Harmony One, vell?
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve harmony one på dette ja, men blir nok ikke før etter jul, da jeg skal ønske meg det til julegave av madamen så får vi se en IR-RF extender må skaffes også skal selvølgelig holdes oppdatert her så fort det blir gjort noe mer

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nexa + JBmedia + Logitech Harmony = sant

Orket ikke vente til jul for å få harmony one så jeg kjøpte den likesågodt på et tilbud på Siba til 790kr, fikk også Jbmedia light manager mini i posten idag så da kan jeg styre mine Nexa controllere som er kjøpt på clas ohlson med harmony one.

1. jbmedia - Redirection -> light manager mini, tok bare en 5 dager med posten. 1000kr inkludert toll etc
    2. Clas Ohlson: søk ”nexa” -> Nexa trådløse brytere og dimmere, EYCR-2300 + dimmerversjonen. 800kr ca for 3 av på brytere med fjernkontroll (følger med) og 2 dimmere.
    3. Logitech Harmony One -> logitech harmony one, de hadde tilbud på denne til bare 790kr.

Totalt ca: 2600 spenn, da styrer jeg 2 XTZ subber + Rumperisterene + 2 lys som står i vinduet. Har planer om å kjøpe av/på bryter til taklampene også, skal ha de bryterene som kan puttes inni veggbryteren.

Det hele er såre enkelt å sette opp, på harmony er det bare legge til JBmedia light manager mini under komponenter. (Har også laget en aktivitet med denne komponenten som er til å sku lysene i vinduet på). Jbmedia laster ned program fra siden dems, såre enkelt å sette opp, følg den lille bruksanvisningen som følger med. På harmony kontrollen kan man putte inn og kalle knapper hva man vil, Nexa komponentene er selvlærende så du bare trykker på "selvlære knappen" på nexa kontrolleren, og trykker på "PÅ" knappen på den enheten du skal lære til gitt knapp mens du holder logitech fjernkontrollen mot jbmedia dingsen Kan også lære knapper og skur på feks, 2 subber, eller 2 lys eller mer

Ekstremt enkelt, veldig billig og komplett automatisert fra en og samme kontroll Alt i alt, meget fornøyd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, la, la!

Den ClasOhlson saken skal jeg se nærmere på. Takk for tips!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Da blir nok dette min neste investering! Dette er jo genialt
    Min tråd

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jbmedia kontrolleren er genial. Bruker selv en slik og styrer all lys i kinoen med den. Er en perle den der

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så utrolig liten den var også, trodde den skulle være mye større

Dette må jo være obligatorisk for personer som har dedikerte budsjettkinoer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende lesing. Takk for tips

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson: søk ”nexa” -> Nexa trådløse brytere og dimmere, EYCR-2300 + dimmerversjonen. 800kr ca for 3 av på brytere med fjernkontroll (følger med) og 2 dimmere.

Denne skal jeg se nærmere på,er jo på utkikk etter noe ala dette til rommet mitt.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter den dimmer saken man trenger? Fant ikkr hrlt ut av dette.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hva heter den dimmer saken man trenger? Fant ikkr hrlt ut av dette.
    den heter EYCR-250 - mottaker med dimmerfunksjon.

Man kan også bruke de små enhetene som er beregnet for å innstallere på baksiden av veggbrytere om man vil styre taklys. Planen er å skaffe to slike.

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=165058670 - dimmeren

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    den heter EYCR-250 - mottaker med dimmerfunksjon.

Man kan også bruke de små enhetene som er beregnet for å innstallere på baksiden av veggbrytere om man vil styre taklys. Planen er å skaffe to slike.

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=165058670 - dimmeren

Takker.

Titt gjerne innom min tråd,er godt igang med rommet nå.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-324-a-18.html

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man nødt til å bruke den Jbmedia kontrolleren for å få det til å funke med Harmony-kontrollen? Eller må man sende signalet til Jbmedia kontrolleren for så at den sender et nytt signal til dimmerene?

Forøvrig en pen stuekino. Har RF63 selv of lurer på å kjøpe meg Emotiva. Er det en god match?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om man MÅ bruke den jbmedia saken. En hvilken som helst annen IR-RF konverter fungerer sikkert. Men er sikkert vanskeligere sette opp vil jeg tro.

Jbmedia er laget for bruk med bla harmony og er ufattelig enkel sette opp, koster bare hakket mer en en annen IR-RF konverter men er mye mer intuituv og grei ha med gjøre, er bitte liten i tillegg.

Emotiva fungerer veldig bra sammen med RF-63, spiller så det jomer her. Av merker jeg gjerne skulle prøvd ligger Adcom og nye Sherbourn forsterkeren fra lsound på topp Tror det hadde spilt rimelig heftig, nå ser det ut som at lsound slutter med adcom og satser på sherbourn isteden.

Sherbourn tror jeg har en finger med Emotiva å gjøre også, da jeg sendte emotiva en mail for noen mnd siden og lurte på hvor det ble av deres nye 7350 effekt som har samme specs som sheroburnen men hadde hakket kulere design. De sa den er på vei og gav meg link til sherbourn sine sider

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Den såg jo veldig genial ut! Men de var tom på lager.

Er på jakt etter effekt til mine fronter også, og såg på de Sherbourn effektene. Men de mangler jo en kraftig 2-kanaler. 2-160 er jo bare på 160watt per kanal, men kanskje to stk bi-ampet hadde gjort susen? Designet er en annen sak da, de var ikke akkuratt pene.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slå til på adcom effektene de har igjen på lsound. Adcom har blitt testet på klipsch og skal være helt konge 5x200watt eller noe

Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics

her er slik emotiva skulle se ut sendte de mail og fikk bare link til sherbourn sin.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    slå til på adcom effektene de har igjen på lsound. Adcom har blitt testet på klipsch og skal være helt konge 5x200watt eller noe

Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics

her er slik emotiva skulle se ut sendte de mail og fikk bare link til sherbourn sin.
    Grattis med nytt Stor innkjøp:-D

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Er man nødt til å bruke den Jbmedia kontrolleren for å få det til å funke med Harmony-kontrollen? Eller må man sende signalet til Jbmedia kontrolleren for så at den sender et nytt signal til dimmerene?

Forøvrig en pen stuekino. Har RF63 selv of lurer på å kjøpe meg Emotiva. Er det en god match?
    Jeg tror en MÅ bruke en kontroller slik som JBmedia sin. Husk at strømdingsene "parer" seg med kontrolleren og de blir enige om en kanal. Hvordan få til dette med en fjernkontroll er nok ikke enkelt. Så det er mer til det hele enn å bare sende IR signaler som RF.

Kjell

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •