MR.Chill's Stuekino - Liten Julehilsen med oppdatering på JBL-SVA oppsett (Post 142) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 147
    Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Om du plasserer den bra, med god fordeling til sofaen, (midt på) så holder det nok sikkert.

Jeg har plassert mine under hvert sete i den store sofaen som du kan se på min profil. Dermed er det vel en 70cm++ bort til sjelongen som stikker ut, testet med å ligge der og merket det mer en nok fremdeles.

Derimot får du nok litt større headroom med to stk. I og med at de er så billig er det vel nesten like greit gå for 2? Hvis ikke kan du jo prøve med en først deretter kjøpe en til om det trengs. Zachry DSW 150 skal nok klare drive begge to lett. Husk å bruke 2stk 4ohms i seriekobling
    Se der ja Sofaen din er nok en god del større og tyngre en min, så derfor jeg tenkte at en holdt. Men vis du sier at DSW 150 kan drive to stykk lett så hvorfor ikke prøve
    Min tråd

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Se der ja Sofaen din er nok en god del større og tyngre en min, så derfor jeg tenkte at en holdt. Men vis du sier at DSW 150 kan drive to stykk lett så hvorfor ikke prøve
    hehe. +1

Kjør på. DSW-150 er vel anbefalt på ljudia siden også til å drive de om jeg ikke tar feil? Som tillegsutstyr.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en test med sinustoner.

De gir bra output ned til 25hz. Fra 25-20 er det helt ok output. Fra 20-15 merkes det ganske lite. Fra 15 og nedover er det helt dødt :P

Skal man ha noe som drar enda mer er det disse buttkickerne :P men de koster betydelig mere De skal da gå ned til 5hz :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurdering av rørforsterker: Hjelp!!

Ser det er så mange som skryter av lyden en rørforsterker gir klipsch HT. Har derfor sittet vurdert å gå til innkjøp av en.

Det jeg lurer på er:

1. Er det en mulighet koble opp rørforsterkeren uten at man må bytte kabler mellom reciever og rørforsterkeren? Si jeg vil høre på musikk, finnes det da en switch som bare kan sette den over til at rørforsterkeren får signalet og omvendt? Vil det eventuelt fungere med å koble rørforsterkeren til analog inn på reciever og bytte mellom analog og digital utgang? Trenger fortsatt en switch for HT kabler om noen har noen ideer?
    2. Hvor lang levetid er det på rør egentllig? Og kan man bruke forskjellige rør (de er mer eller mindre universale)? Sånn at kjøp av en kinarør ikke er umulig skaffe rør til

EDIT: Fikk svar på dette her http://avforum.no/forum/receivere-fo...emper-ror.html

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-63 har overtatt tronen etter Klipsch RF-82.

Selve kassen ser bedre bygget ut, virker glattere i lakken og litt tyngre og bedre.

Mer detaljert og myk diskant, bassen er litt mer basstant eller "raskere" om man kan si det, intrykket av at RF-82 er litt mer "boomy".

Så langt veldig fornøyd, hører mest forskjell på Musikk, det spilte så bra her på film allerede at det er vanskelig begynne legge merke til detaljer da det er så mye mer som skjer på film. Kommer nok med noen inntrykk ettervhert som jeg får hørt på de mer og kalibrert anlegget igjen

Så langt er jeg veldig fornøyd og var vel værdt pengene

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Fint oppsett du har der
    Min tråd

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre du ble fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis igjen
    RF 63 har bedre av alt kontra 82,kasser drivere filtre + at de er laget i USA

O

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine kommentarer, Skal oppdatere min hjemmekino profil også så fort jeg får tak i et ordentlig kamera, det jeg har nå er for dårlig.

Ja ble konge Anders, du har jo behandlet de helt fantastisk er jo ikke en skramme i de :P

Neste fra Klipsch nå blir vel Palladium :P Hehe, er bare begynne spare :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCen er full, Server VS. NAS neste

Da har jeg desverre brukt opp alle mine plasser for harddisker i mitt Silverstone La-scala 17 kabinett. Består nå av 6 stykker 2TB Sata disker. Når den siste er full så har jeg ikke mulighet for å putte inn mere søppel på den, ser ikke noe poeng med å begynne bytte ut alle mine 2TB med 3TB disker så tenker da på om jeg skal skaffe meg en liten server pc eller om jeg bare skal kjøre en NAS disk?

Noen formeninger og anbefalinger komme med på dette punktet?

Server VS. NAS

Har følelsen på at en liten server vil være mer fleksibel og billigere, samtidig mer stabil. Men en NAS er mindre og lettere bruke kanskje?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liste over PC komponenter :D

Her er forsåvidt en liste over hardware i min PC for de som er interrisert i dette:

Kabinett:
    Silverstone LA-Scala 17
    Hovedkort:
    Asus P7P55-D Deluxe - Socket LG1156
    CPU:
    Intel Core I5
    RAM:
    2GB DDR3 RAM - 1600
    Skjermkort:
    Zotac Geforce 430 silent - 1GB RAM
    Drev:
    LG Bluray (write + read)
    Harddisker:
    4x WD Green 2TB
    2x Seagate Barracuda Green 2TB
    1x WD 80GB
    PSU:
    Coolermaster 750Watt silentpro

Pcen er dønn stabil og drar alt av hd bilde og lyd materiale. Den er nesten helt stillegående om jeg aktiverer silentmode i bios, men grunnet at det er så sykt mye komponenter i den nå, blant annet 7 disker så har jeg innstalert noen ekstra vifter og kjører på normal modus så det kommer litt viftestøy om det er helt stille i rommet. Ikke merkbart i det hele tatt når man spiller av noe lydmateriale, selv på veldig lavt volum.

Programmer som brukes:
    - Spotify
    - Foobar2000 til egen musikksamling (sjeldent brukt grunnet spotify)
    - Boxee og XBMC for filmbibliotek, syns mediapsillerne her er elendige så bruker VLC eller PowerDVD10 som avspillere, sjelden gang Mediaplayer classic, alle sammen er meget gode spillere og spiller av HD materiale lekende lett. Har også et privatlagd program ala Boxee som jeg bruker som bibliotek, denne er linket direkte opp til VLC som mediaspiller så når jeg trykker på et bilde/cover begynner den spille filmen i VLC, meget behagelig
    - Alle DVDene mine er rippet inn på pcen med Clone DVD2 og anydvd, fungerer utmerket men tok LAAAANG tid. Men fikk frigjort masse hylleplass

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Et par spm.. Ser du har "speilet" hvordan du har plugget igjen XTZ'ene.. Men ifl brukermanualen, gir dette forskjellig tuning.. (har dog ikke testet dette selv enda).

Läge 1 - 2st basreflexpluggar i basreflexrören
    2 st baspluggar i basreflexrören ger karaktären av den
    slutna lådan.
    Läge 2 - Ingen basreflexplugg i basreflexrören
    Detta läger ger högre ljudnivå och en mer ”snabb”
    karaktär.
    Läge 3 - 1 st basreflexplugg i vänster basreflexrör
    I detta grundläge så är baskaraktären jämn och djup och
    ger en neutral baskaraktär.
    Läge 4 - 1 st basreflexplugg i höger basreflexrör
    1 st basplugg i basreflexröret ger en "djup" baskaraktär
    som är särskilt lämplig för mindre rum.
    Spm 2 er, har du prøvd noe med EQ1 eller EQ2 på XTZ'ene? Skal prøve dette selv ganske så snart....

mvh Kai
    (Som også har doble XTZ'r sammen med Klipsch)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Da har jeg desverre brukt opp alle mine plasser for harddisker i mitt Silverstone La-scala 17 kabinett. Består nå av 6 stykker 2TB Sata disker. Når den siste er full så har jeg ikke mulighet for å putte inn mere søppel på den, ser ikke noe poeng med å begynne bytte ut alle mine 2TB med 3TB disker så tenker da på om jeg skal skaffe meg en liten server pc eller om jeg bare skal kjøre en NAS disk?

Noen formeninger og anbefalinger komme med på dette punktet?

Server VS. NAS

Har følelsen på at en liten server vil være mer fleksibel og billigere, samtidig mer stabil. Men en NAS er mindre og lettere bruke kanskje?
    Har haft samma tankar som dig en stund och kom fram till att den största delen av GB bestod av DVD material, något som jag i praktiken ser en till två gånger per år. De få gångerna klarar jag av att hämta plattan och spela av dom. Allt av se-en-gång-filmer=Delete. Gamla serier som jag sett mer än en gång=Delete. Inte värt platsen de tar. Då borde du ha gott om plats om du har ca 10TB.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja er forsåvidt mye som jeg ikke ser på men er jo litt det med "respect" av å ha mange filmer. Når kompiser kommer på besøk er det bare insane mye velge mellom Er jo alltid konge

Har fundert litt frem og tilbake og kommer nok til å lage en liten server pc som jeg slenger inni et skap eller lignende letteste, mest stabile og mer intuitivt kontra en NAS enhet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Heisann!

Et par spm.. Ser du har "speilet" hvordan du har plugget igjen XTZ'ene.. Men ifl brukermanualen, gir dette forskjellig tuning.. (har dog ikke testet dette selv enda).

Spm 2 er, har du prøvd noe med EQ1 eller EQ2 på XTZ'ene? Skal prøve dette selv ganske så snart....

mvh Kai
    (Som også har doble XTZ'r sammen med Klipsch)
    Tok noen målinger med pluggene av, på, og speilet som dette. Sånn som jeg har de nå gav høyest output og dypest frekvens for mitt oppsett. Er garantert ikke noen fasit på at slik skal man ha de, har du REW er det jo fort gjort prøve seg fram med og uten plugger

Har prøvd litt med og uten EQ, noen ganger liker jeg ha på den som gir boost på 50hz på musikk, og den som gir boost på 25hz på film, gir litt mer output i dybden, men spiller så inni granskauen her nå at jeg bruker de sjelden, i tillegg har jeg romperister om jeg trenger ekstra "ristefølelse".

Her igjen ville jeg også bare prøvd meg litt fram, se hva du liker best i rommet ditt på de forskjellige innstilingene. På noen filmer kan det bli litt vel mye av det gode med disse på :P Men kommer igjen helt ann på hvordan freq kurven ser ut hjemme hos deg

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lydkort kalibreringskurve?

Var ikke denne lydkort kalibreringen litt dårlig?

Får -3Db på 13hz - Trodde den skule klare ned til 10hz før den rullet av?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "bump"

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nexa trådløs styring

Da har jeg skaffet meg Nexa lysstyring og brytere som jeg bruker til lampene samt subbene. Kjøpt på clasern og fungerer utmerket, absolutt anbefalt.

Bryterne kan læres med forskjellige koder eller settinger, har porgramert slik at jeg kan skru på sub 1, 2 og romperiseter hver for seg, men også en knapp som skrur på begge subbene, og enda en som skrur på begge subbene og romperiseteren. Samt at jeg har dimmere på lampene I tillegg går dette på RF signaler så man kan stå hvor som helst i leiligheten å skru dette av og på. Veldig fornyød, kjøpte dette siden jeg har planer om å skaffe meg en Logitech harmony one som jeg har hørt rykter er mulig få til å styre dette ved hjelp av en IR-RF extender. Får vel ønske meg en slik kontroller til jul

Se om jeg får kjøpt meg noen enheter som kan skrus på til taklampene også så har jeg komplett lysstyring i stua med harmony til slutt

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=165058624

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg prøvde å få til lysstyring fra clasern med harmony 1000 med RF-extender, men det gikk dårlig.. etter å sjekket litt opp, så går disse på to forskjellige frekvenser, så de "ser" ikke hverandre.

Nå vet ikke jeg om det er forandret på, men det var det jeg fikk beskjed om når jeg snakket med de ihvertfall så jeg gikk over til X-10, sjekk ut smarthus.info, mye snacks der

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nexa på Clas, det var ikke verst.

Jeg har brukt Waveman som de har (hadde?) på Clas, og det fungerer bare så-som-så. Problemet oppstår når man har to mottakere, dimmemoduler i mitt tilfelle, som skal gå på samme kode. Da er det nesten umulig å få synkronisert dimming opp og ned: den ene går ned mens den andre går opp osv.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •