MR.Chill's Stuekino - Liten Julehilsen med oppdatering på JBL-SVA oppsett (Post 142) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 147
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fått koblet opp og kalibrert

Merker med engang at 2067 er flere klasser over 707.

Lyden er MYE mer detaljert, bassen har blitt mye mer kontrollert og fin, samt at frekvenskurven min i bunn har blitt mye mer ryddig, på onkyo var den helt over styr og litt for vulgær, 2067 har et mye høyere kontrollnivå på alt.

I tillegg er lyden litt mere varm og behagelig, onkyoen min ble litt for nøytral på mine klipsch.

Sitter bare gliser fra det ene øret til det andre :P

Det er kun noen småting som irriterer meg.

1. Menyen likte jeg bedre på Onkyo, og jeg finner ikke noe hurtigmeny til substyring som jeg hadde på onkyoen, må man virkelig gå helt inn i menyen om man skal sette subvolum opp og ned????
    2. Onkyo viste klart hvilket lydformat du spilte i, spilte jeg i DTS, så stod det DTS, spilte jeg i Dolby TRUE HD så stod det dette i displayet tydelig, på yamahan står det bare straight, det høres riktig og bra ut, men jeg vet jo aldri sikkert om den spiller av i riktig lydformat ???

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er to malinger som jeg gjorde:

Den grønne er med EQ på FLAT, den andre som er rosa er med EQ på THROUGH, endte opp med sistnevnte da jeg syns det hørtes best ut.

Ser med engang at kurven har blitt bedre i nedre region, onkyo var den helt på styr, men ser at XTZ faktiskt kutter av ved 25hz Trodde de skulle klare helt ned til 20 hz hvertfall.

Har begge subber med gain på ca kl 11, phase på null, og freq på max, de havnet begge på litt lenger avstand enn frontene etter kalibrering, og sub 1 på -4 db og sub 2 på -5.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

Det er kun noen småting som irriterer meg.

1. Menyen likte jeg bedre på Onkyo, og jeg finner ikke noe hurtigmeny til substyring som jeg hadde på onkyoen, må man virkelig gå helt inn i menyen om man skal sette subvolum opp og ned????
    2. Onkyo viste klart hvilket lydformat du spilte i, spilte jeg i DTS, så stod det DTS, spilte jeg i Dolby TRUE HD så stod det dette i displayet tydelig, på yamahan står det bare straight, det høres riktig og bra ut, men jeg vet jo aldri sikkert om den spiller av i riktig lydformat ???
    Du må sette recieveren i "Surround Decode".Da gjør Yamaha'n prosesseringen.Slik du har det nå i "Straight",så er det BD-spilleren din som dekoder lyden.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, vet du noe om subvolum styring? Er det en lettere måte gjøre dette på en å gå helt inn i menyen?

Når jeg går på decoder mode så er det bare DTS som er listet opp? Det er normalt eller? :P Er litt annerledes meny en jeg er vant til :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, helt noob jeg da :P var jo et deksel under på fjernkontrollen flaut

Sånn kan det gå når man er helt gira og ikke får med seg alle detaljer :P

Hørte faktiskt ikke noe særlig forskjell på surround decoder og straight.

Jaja, får bare satse på at det er riktig, så at Yamaha på HIFI messen på lørenskog også stod på straight, må jo være riktig da.

Alle dager, der kom det plutselig opp, trykket mange ganger på surr decoder og straight om hverandre og plutselig var det der :P

Da er alt tipp topp da er det bare vente på at dama skal komme hjem og se hva jeg har klart bruke opp alle sparepengene våres på :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Høres bra ut.

Du får nok mye morro fremover nå.

Geir Arne

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, vet du noe om subvolum styring? Er det en lettere måte gjøre dette på en å gå helt inn i menyen?

Når jeg går på decoder mode så er det bare DTS som er listet opp? Det er normalt eller? :P Er litt annerledes meny en jeg er vant til :P
    Viss du åpner låket på fjernkontrolen på 2067 så er det en knapp du kan
    trykke på for og stille sub nivået og nivået på de andre høyttalerene hurtigt8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Viss du åpner låket på fjernkontrolen på 2067 så er det en knapp du kan
    trykke på for og stille sub nivået og nivået på de andre høyttalerene hurtigt8)
    Hehe, ja fant det etter hvert, var jo helt i himmelen, klarte ikke legge merke til detaljer :P

Har hørt enda litt mer, og blir bare mer og mer imponert, leste det var en som hadde oppgradert selv til 2067, og han mente at all bassen forsvant :P

Skal være enig at mye av den bråkete bassen blir borte, men igjen blir den mye mer snerten og detaljert (høres liksom ut som det var ment å høres ut), utrolig hvor mye bra prossesering av lyden har å si i forhold til de rimeligere modellene, effekt er tydeligvis ikke alt, bruker jo fortsatt samme effektforsterker, vil nok tro at romkorreksjonen er hakke bedre igjen også

Nå klarer jeg faktiskt kjenne lufttrykket, det klarte jeg ikke før, var bare MASSE (for mye) bass, nå er det bass med punch og trykk og fokus.

Hehe, dette er utrolig morro

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulere med ny receiver Mr.Chill

Hehe, moro at jeg fant deg her, det var ren tilfeldighet. Er nok deg jeg sendte sms til ang 707 istad. Har faktisk vurdert yamaha selv, 667 med pre out. Men synes onkyo lyden lokker litt.. Nytter ikke sitte høre på youtube videor for å høre, selv om man kan plukke opp et hint av signaturen på lyden hehehe, synd man ikke får lytteprøver på elkjøp :-?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    gratulere med ny receiver Mr.Chill

Hehe, moro at jeg fant deg her, det var ren tilfeldighet. Er nok deg jeg sendte sms til ang 707 istad. Har faktisk vurdert yamaha selv, 667 med pre out. Men synes onkyo lyden lokker litt.. Nytter ikke sitte høre på youtube videor for å høre, selv om man kan plukke opp et hint av signaturen på lyden hehehe, synd man ikke får lytteprøver på elkjøp :-?
    Ja det var tilfeldig :P hehe.

Ja det er veldig smak og behag hva man liker, jeg liker det litt varmere så både yamaha og marantz er noe jeg liker godt. Onkyo ble litt for nøytral for meg og pioneer litt for lyst.

Er vel rimelig mange butikker som selger onkyo, tror nok det bare er å stikke innom og høre på de på feks stereofil nedi byen, de er alltid hjelpsomme, syns det er rart at elkjop ikke ville la deg teste det ut :P 767 er jo rimelig billig på elkjøp om dagen til bare 4 lapper. Det er jo en utrolig god kandidat mener nå jeg.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver leker litt med målinger i REW. Har tatt målinger av høyre og så venstre front. Ser det er noe som heter phase der, som går opp og ned i buer under grafen.

Er det riktig at den skal gjøre slik? eller ser det helt feil ut? Og hva kan man gjøre med den, hvordan vet man om phasen er riktig utifra den?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SinusLive BassPump Innstallert: Hva har skjedd med phase på gamle subber?

Da har jeg fått innstallert 2 stk Sinus Live BassPump III i sofaen min. De er koblet til en subforsterker med seriekobling. Dæven skal si det rister godt på film nå.

Hele oppdateringen kom på 1700 spenn inkludert forsterker, to stk bass shakers med kabler, og det er absolutt værdt pengene om noen vurderer slike.

Har dog et lite spm. De er koblet til sub utgangen på min reciever hvor jeg hadde en av mine andre suber, fikset dette med en ekstra y split. Det jeg lurer på er, hva skjer med Phasen til mine gamle subber? Tror dere de har kommet ut av phase når jeg skrur på bass shakerne?

Er vanskelig føle noe annerledes fra hvordan det var da jeg har sittet blitt filleristet etter en test. Har forsåvidt skrudd phase justeringen på subforsterkeren til shakerne til 180 grader. Prøvde spille av en sinustone på 40hz og samtidig skru på phasen men merket ikke store forskjellene på de.

De vil eventuelt bare lage problemer med phasen så lenge de er på sant?

Link til BassShakers
    Link til Forsterker: Zachry DSW-250, jeg fikk 400 versjonen til bare 1000ing brukt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en morsom oppgradering.

Har lurt litt på det samme selv når høyttalerne skal ned i stuen for å "beskytte" omgivelsene. Kommer det noen lyder fra de, eller er de helt stille?

Om du bruker shaker tror jeg ikke du får faseproblemer da den ikke sender ut lydbølger men fysisk rister i sofaen.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Høres ut som en morsom oppgradering.

Har lurt litt på det samme selv når høyttalerne skal ned i stuen for å "beskytte" omgivelsene. Kommer det noen lyder fra de, eller er de helt stille?

Om du bruker shaker tror jeg ikke du får faseproblemer da den ikke sender ut lydbølger men fysisk rister i sofaen.

Geir Arne
    Har googlet litt rundt omkring og det virker ikke som om noen har tenkt på dette med phase sammen med subber, så det kan nok stemme det ja. Men trodde phase også hadde noe med å gjøre at elementene spilte likt så de ikke gikk i motfaser på hverandre. Men det er jo folk som har opptil 10 slike bass shakers, da hadde det vel heller blitt vanskelig stille phase på de uansett så det er nok bare jeg som først følte bass shakerne og deretter følte jeg uten og da var det såpass stor forskjell at hjernen min bare tenkte sitt :P

Når det gjelder selve shakerne var det en helt utrolig oppgradering, det kosta meg nesten ingenting, selve shakerne koster bare 259kr stykket og de fungerer mer en bra nok i min store 4 seters sofa. Film ble jo en helt annen verden. Dama fikk panikk og hele tiden ba meg skru ned volumet :P men jeg bare ba hun reise seg, så skjønte hun at det ikke var noe volum bare en ekstra risteeffekt.

Tror det er meget kurant i en kino, en slik under hvert sete hadde jo vært sinnsykt, og jeg kommer garantert til å ha det selv i min framtidige dedikerte kino Sub forsterker er greit å ha, kan man justere frekvens på de samtidig.

Det kommer forsåvidt ingen lyder fra de, hvertfall ingen ulyder som jeg har hørt noen har klaget over. De er dønn stille hos meg og lager bare fin deilig risting til alle frekvenser under 50hz, som jeg delte de på

om du vil er det bare komme på besøk for en prøvelytting

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du vil er det bare komme på besøk for en prøvelytting
    Lurer på om jeg skal prøve på det neste gang jeg er i Oslo. En shaker er nok veien for meg å gå fremover. Og når det er så billig er det ikke noe å lure på, om det fungere tilfredstillende.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en morsom oppgradering! Men opplever du denne ristingen som kan være plagsom for de i under etagen?

Eller vil det være bedre med slike en en Sub, men tanke på dette.
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Høres ut som en morsom oppgradering! Men opplever du denne ristingen som kan være plagsom for de i under etagen?

Eller vil det være bedre med slike en en Sub, men tanke på dette.
    Dette er vel mye av poenget med en shaker. At du kun skal kjenne det på kroppen, men ikke høre det. Altså at minimalt forplanter seg ned i etasjen under. Med mindre sofaen står og hopper såklart.

Geir Arne

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm Høres morro ut ^^ Var jo ikke allverden det kostet heller, så hadde hvert morro å prøvd ut!

Hmm, jeg har ikke så stor soffa. Så lurer på om en slik BassPump III holder + en Zachry DSW-150 til å drive denne holder?
    Min tråd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Dette er vel mye av poenget med en shaker. At du kun skal kjenne det på kroppen, men ikke høre det. Altså at minimalt forplanter seg ned i etasjen under. Med mindre sofaen står og hopper såklart.

Geir Arne
    Uten tvil, nå er jeg så heldig at ingen bor under meg

Men jeg testet med Db måler igår tror jeg målte 60-65db eller noe med MV på -19 og sub level på -1 eller 0. Så det er mminimalt med lyd som kommer ut av den, dama satt i stolen ved spisebordet og kunne så vidt høre en liten suming. Jo bedre man fester denne til sofa jo mindre lyd vil komme fra vibrasjoner. En god sofa som ikke er veldig skranglete er jo også veldig greit

Testet litt mer idag, hehe, sykt morro. Med engang man reiser seg opp merker man ikke at den er på engang, men når man setter seg ned begynner man instinktivt tenke på naboen :P uten at man trenger det :P

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Mhm Høres morro ut ^^ Var jo ikke allverden det kostet heller, så hadde hvert morro å prøvd ut!

Hmm, jeg har ikke så stor soffa. Så lurer på om en slik BassPump III holder + en Zachry DSW-150 til å drive denne holder?
    Om du plasserer den bra, med god fordeling til sofaen, (midt på) så holder det nok sikkert.

Jeg har plassert mine under hvert sete i den store sofaen som du kan se på min profil. Dermed er det vel en 70cm++ bort til sjelongen som stikker ut, testet med å ligge der og merket det mer en nok fremdeles.

Derimot får du nok litt større headroom med to stk. I og med at de er så billig er det vel nesten like greit gå for 2? Hvis ikke kan du jo prøve med en først deretter kjøpe en til om det trengs. Zachry DSW 150 skal nok klare drive begge to lett. Husk å bruke 2stk 4ohms i seriekobling

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •