Hjem til Frengen! Nå skal det bygges kinorom! Dokumenteres her! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat neimen da holder jeg meg til biltemas kabler en stund til...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifi- klubben i dag, og bestemte meg dermed å høre hva han mente om bytte av kabler. Ville bare høre hvor seriøst han snakket om emnet. om det virkelig kan være noen forskjell.
    Han fortalte meg om flere ulike typer, og snakket om kablenes forskjeller, akkurat som om det var vinsmaking han snakket om Klarte nesten ikke holde maska! men uansett..det ble handel. kjøpte Van den hul- kabler. Disse skulle da gi meg mer detaljert lyd, og dermed et bedre lydbilde. Ellers skulle det gjengi varm lyd med likevel mye luft i toppen. kjempeflott tenker nå jeg..hehe. handel ble det uansett. Har byttet kabler nå, og syns lyden er meget bra! Vanskelig å sammenligne før og etter, men uansett syns jeg lyden er fenomenalt bra når jeg kjører B&Ws audiofil plate. Mulig det er forskjell, men det kan jo være psykisk.
    Liker hvertfall tanken på at oppsettet ikke lenger består av biltema, eller noe jeg selv ser på som svake ledd.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med kabler er vell en diskusjon som aldrig kommer til å ende, håper ikke tråden din blir ødelakt med kabeljåss.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kinorom Prosjekt

Som sagt tidligere har jeg et disponibelt rom i kjelleren, som passer ganske fint som dedikert kinorom. Problemet er takhøyden. Dette er et typisk hus fra 1960-70, og takhøyden i kjelleren er dermed ca 215... Rommet kan ikke brukes til utleie eller soverom. "Veldig synd":twisted:

Her er rommet: Brukt som bordtennisrom frem til nå:

Inngangsdør blir den til venstre på bildet. Den til høyre går til en bod. Tenkte først jeg skulle bruke boden som kinorom, i og med at inngangsdøren har en mer ideell plassering. Slik ble det ikke, da det tidligere bordtennisrommet er bredere.

Ble litt hekta i dag, og måtte rive! Blir nok ferdig med det i morgen.:-D

Ned denne trappen skal det bæres gips og materialer! Jei! Stenderverk går nok gjennom et vindu

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul tråd å oppdage! Grattis med fin stue, og jeg gleder meg til å følge med videre!

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann

Skal bli moro å følge byggeprosjektet ditt.Lykke til videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk og takk! Flott med tilskuere! Gir masse motivasjon! Har heller ikke bygd kinorom før, så forumet vil være gull verdt!

8)

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja brukte selv mye tid på å lese meg opp her inne før jeg startet opp.Mange gode ideer å hente.

Sitter nå med Diana Krall Live in Rio på BD......fin musikk før natta kommer:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver nå og prosjekterer rommet...spørsmålet er...hvordan bør jeg konstruere rommet? Det er viktig at rommet blir godt lydisolert imot rommet over, grunnet utleie:evil: Det er lav takhøyde, og jeg tenkte derfor jeg skal legge inn kubbinger i mellom den eksisterende takbjelkene, for så å feste lydbøyler og 2"x2" til disse igjen. slik at de nye lektene ikke bygger mer enn 5mm i underkant lavere enn di eksisterende, bare med lydbøyler. er dette noen god ide? Deretter 2 lag gips, som ikke berører veggene. elastisk fugemasse rundt.

Så er det til veggene.planen er å sette opp nytt stenderverk 5 cm. ut fra lekaen, for så å isolere med 10 cm glava/rockwool, og så med 2 lag gips. gulvsvillen vil da være festet til betongunderlaget. toppsvill vil festes til eksisterende takbjelker med lydbøyler. veggene vil med andre ord ligge direkte på betonggulvet...vil det være veldig dumt med tanke på lydisoleringen mot etasjen over?

Håper på innspill=)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har det gått med dette spennende kinorommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..Jeg ønsker å legge ut bilder...hvordan?? FAQ hjelper meg ikke..:/

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    -avtorget_onskes-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Im Back!! Fr1g1=Frengen90

1 unge, garasje, omtrent ferdig hus og 4 år senere, er jeg på nytt innlogget i AV-forum..Dog med ny bruker, siden resetting av passord ikke fungerer:S

Det ble raskt byggestopp i kinoen, da prioiteringslista raskt ble justert av det fruen i huset, samt overraskelsen av dårlig drenering rundt huset. Hvis dere ser på de første bildene i tråden, ser dere hvordan gangen i huset så ut, før oppussing. (Den som leder ned til blant annet kinorommet. Nye bilder ligger under her.
    Jeg ble nødt til å skifte drenering rundt hele huset, og dermed ballet det på seg. I og med at tomten uansett skulle rasseres, ble det samtidlig bygget 63m2 garasje (grunnflate) med loft, ny kloakk/vann, støttemur rundt halve tomten, trappenedgang til kjeller +++..

Sliter med å legge ut bilder på folkelig vis, og ønsker hjelp til det!? (for å slippe linker)

De nederste bildene er de mest oppdaterte bildene fra rommet. (telefonbilder) Skal ta noen flere bilder i morgen, nå som rommet er ryddet, og Rack er ferdig.

Av utstyr som står i kinoen i dag er:
    - JVC DLA x500 prosjektor
    - Sony BD 6200 Blueray-spiller
    - Dreamscreen V5 Ultraframe- Lerret
    - XTZ W12.16 Sub
    - XTX 99.36 front og XTZ 99.25 bak
    - XTZ Senter
    - Denon AVR 2310, ( AVR 4100 kommer er bestillt!!=)
    - XTZ AP100 effektforsterker (Blir fjernet ved ny Denon, da den er klarer oppsettet bedre alene)

Kabler er stort sett av merket Van Del hul, bortsett fra bakhøytalere.

Rommet er bygt opp med 2x2 utlekting, 7cm Rockwool A-plater, 2 lag gips med 3 tuber greenglue pr plate i tak og 2 pr. plate på vegg, hengende i lydbøyler. Devicell varmegulv, Parkett, Lady PureColor Elegance på vegg og tak, samt tapet på en vegg. Skjultanlegg for alt. 8 Nordesign Origo mini LED på vegg, styrt av Xcomfort. Lyddører er bestillt for 1,5 mnd siden, men kommer aldri..
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20130302_190612-jpg   -20140225_155445-jpg   -20140227_131348-jpg   -20121213_205316-jpg   -20130302_190632-jpg  

-20141007_193007-jpg   -20140925_195102-jpg   -20141009_220329-jpg   -20141009_220445-jpg   -20140920_192530-jpg  

-20141007_192948-jpg   -20141009_220520-jpg   -20141009_220528-jpg   -dsc_0075-jpg   -dsc_0010-jpg  

-dsc_0007-jpg   -dsc_0020-jpg  
    Sist endret av Frengen90; 11-14-2014 kl 00:13

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Frengen90 Vis post
    ..Jeg ønsker å legge ut bilder...hvordan?? FAQ hjelper meg ikke..:/
    @Frengen90 ; du bruker bare dette -skjermbilde-2014-11-13-kl-22-58-34-png ikonet og velger de bildene du ønsker å laste opp... Får du det ikke til å virke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...snakker om sola, der spratt det jo mengder med bilder frem samtidig som jeg prøvde å bedrive support...! Ser konge ut!!

EDIT: bruk altså angitte bildesymbol fremfor "vedlegg" om du ønsker å vise bildene direkte i posten fremfor som vedlegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Fremdeles finner jeg ikke dette symbolet..Jeg bruker mac, om det skulle ha noe å si. Jeg går i avansert modus i innleggsboksen og trykker behandle vedlegg. Er ikke dette fremgangsmåten? Takk!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo kjempeflott!