sgarvik's hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sgarvik's hjemmekino

Det er vel en stund til hjemmekinoen blir ferdig og jeg har vel strengt tatt ikke begynt på rommet, men komponentene begynner og komme i hus og planen er skissert på papiret så da tenkte jeg at jeg likså godt kunne starte opp tråden og legge ut noen bilder

Å få dedikert et eget rom til hjemmekino er sjelden noen enkel sak for familiefolk som strengt tatt trenger det de har av rom i huset. Men da jeg var ferdig med garasjen som er tilknyttet huset fikk jeg PLUTSELIG en lys ide om at dette må vel kunne benyttes til en hjemmekino?? Så fremgangsmåten ble som følger (med gode innspill fra en venn med lang erfaring fra byggebransjen). I og med tilkomsten til garasjen er via eksisterendes vaskerom så spurte jeg fruen enkelt; "Hva med et nytt og større vaskerom?? Så tar du halvparten av garasjen til vaskerom så tar jeg resten til hjemmekino og gutterom??" WAF.....

Dermed var vi i gang

Når det gjelder komponentlisten har jeg i lang tid hatt hjemmekinoen i bakhodet å har handlet litt om litt over tid, samt noe har jeg hatt liggendes. Følgende har kommet i hus:

Kilder:
    Yamaha RX-V663
    Parasound HCA 1500
    Parasound HCA 1000 x2
    Philips BDP 7500MKII

Høytalere:
    Klipsch Reference 82 MK1
    Klipsch Synergy B3 bakkanaler
    Klipsch Synergy S3 surround
    Klipsch Synergy C2 senter
    Klipsch KSW 10" x 2
    ...forsetter nok i Klipsch frem til lommeboka sier "what about those Swans M6 speakers, dude"

Projektor:
    Optoma HD600X

Kabler:
    Dali Phyton Bi-wire
    Nordost Blue Heaven høytalerkabel
    Nordost Blue Angel RCA

Lerret:
    ADEO 91" 16:9 Greyline rammelerret

Dette er begyndelsen, så får vi se hvor lang tid det tar før en blir ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Start grunnlaget
    Her er garasjen som skal bygges om og viser inngangen til vaskerommet..Prosjektoren kjøpte jeg med en hyggelig mann som heter Thomas som tydligvis jobber for et firma som selger FOMA...(Takk, og skal si det var forsvarlig innpakket ) Prosjektoren kjøpte jeg hos Komplett.no og har testa den så vidt, men utifra det jeg kan se nå så blir dette kanon! Tegningen viser hvordan jeg har tenkt det i "Birds-view"...hadde jeg da vert en kyndig 3D tegner skulle jeg lagt ut slike ting, men det er jeg da absolutt ikke kompetent til

For og si det som det er, så vil det nok bli en kombinasjon av MYE bra som ligger ute på hjemmekino her inne på forumet. Sjulte kabler med høytalerterminaler på veggene, nedfellt tak midt og bak med spotter fremme over prosjektor/frontrekke, lysrekke bakover og på bakveggen, "Popart" og THX, Klipsch og Dolby decaler på veggene!! Også et lite blide av dagens beskjedne oppsett som i neste omgang forvises til sine plasser på bakveggen på gutterommet! 8)
    Life is good

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Update...

I dag, på selveste julaften men etter alle julegaver og pinnekjøttet har kommet i hus tok jeg meg faktisk den frihet at jeg kjørte til sentrum og vår lokale forhandler ( bassbrothers.no ) og betalte for et sett med RF-82

I tillegg har jeg investert i et par veggfester at typen Vogel til bak-knallertene og sist men ikke minst så har jeg fått fatt i en lenge etterlenget Parasound HCA 1000 Ellers så har jo finn.no vert flittig i bruk til kjøp av andre forskjellige goodies

O happy day

NOEN SOM HAR ET PAR RS 52 ELLER TILSVARENDES TIL SALGS?????

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge om garasje til hjemmekino ja, kan bli spennende
    Liker Klipsch, har RF-83 selv
    God jul og lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Bygge om garasje til hjemmekino ja, kan bli spennende
    Liker Klipsch, har RF-83 selv
    God jul og lykke til
    Jo takker så meget...skal bli spennende å se hva som blir av garasjen til slutt! Heldigvis har jeg noen venner innenfor snikkeryrket som skal få være konsulenter

Var egentlig RF-83 jeg skulle hatt, men det var det med og kombinere hjemmekinobudskjett med andre budskjett

Jeg er egentlig stolt av og kunne si at jeg har jobbet i budskjettmodus i lang tid og lett strategisk for og finne kvalitetskomponenter til en framtidig hjemmekino i over 1 år Så for og snakke i rene kroner har komponentlisten (elektronikk inkludert lerret) ikke kostet meg mer enn ca 30k så langt og da mangler jeg bare et par RS-52 Synest det er bra jeg! Mor er iallefall blid!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Progress...

Selv om det antageligt er svært få som følger med, så kan jeg kanskje oppdatere litt alikevel

Det begynder nå å flaske seg til. Etter møysommelig tankevirksomhet å litt morvillighet har jeg da bestemt at ny garasje må opp før jeg kan begynde med noe som helst byggeaktivitet på kinoen. Dette rent av praktiske grunner, for og slippe og flytte på alt i byggefasen...Men, garasjen er bestillt, kommunen får straks inn søknaden med nabovarsel så vi er vel i gang i løpet av kort tid!

Var imidlertid ute og fikk hanka meg inn et par Klipsch S3 i dag!! Litt spent på de da jeg aldri verken har hørt eller sett noe av de..men det er jo Klipsch for pokker! Da må det bare bli bra da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    82-ene må "spilles inn" og fikk plutselig innpass i stua...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Xindak? Lurer på om jeg skal kjøpe RCA, strøm og høytalerkabler i merket. Mest fordi det vil nok se bra ut bak stereobenken....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rettelse ny feil følger

Da ble huset solgt gitt, og heldigvis ble planene trenert så lenge at hjemmekinoen ikke ble påbegyndt. MEN! Vi har da kjøpt nytt hus ...eller 1919 er vel ikke nytt. Men håddu for en kjeller! Der serru serru blir det ca 60 kvm med hjemmekino, bar og dedikert toalett for sene "bar-kvelder"

Oppdateres løpende..om det er interesse for det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved en tilfeldighet så jeg tråden din. Jeg får være din Stalker og følge tråden din med argusøyner.
    Satser på litt testing neste gang jeg kommer til Sunnmøre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ved en tilfeldighet så jeg tråden din. Jeg får være din Stalker og følge tråden din med argusøyner.
    Satser på litt testing neste gang jeg kommer til Sunnmøre :-)
    Vi snakker nerde-tid i kjelleren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •