Kan slettes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Kan slettes

Newcomer Fasefeil sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan slettes

Kan slettes
    Sist endret av Fasefeil; 09-27-2017 kl 13:19

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så har jeg så vidt komt i gang med rommet etter jeg flytta hjem igjen da så div ting skal fikses på i rommet utseende messig.. det jeg har gjort hittil er å ommøblere rommet, flyttet senga på andre siden av veggen,sånn jeg kunne få hver fronthøytaler/anlegget inn i sitt hjørne/krok sånn jeg får det liksom likt da... hørte tydlig forskjell med gamle høytalerene når de sto der senga er nå,,va var bare ene fronthøytaleren som fikk ett Hjørne bak seg og bassen var mye tydligere en den som hadde kunn bakvegg...

Liten uppdate her da....

fikk dynavoice surround pakken i dag, driver å "spiller" de inn litt,, deilig lyd for mitt oppsett,liker godt midbass og diskanten som høres i bakgrunnen osv,prøver ut litt plaseringer også.. sett en film og var morro,,men må ha ny forsterker trur eg,,gammel den som eg har nå for surround...men selv om den er gammel synst jeg forsterkeren gir en fin og varm lyd ut på disse høytalerene
    (Alt står foresten ikke helt beint enda, kun målt avstand mellom veggene/hjørnene til fronthøytalerene og center ca midt på..)

Men når jeg skal ha ny sorround forsterker, skal ha 7 kanals, lurer på om bakhøytalrene om jeg skal bare feste de på veggen rett bak/ved siden av ørene/hode? pga jeg har sofa/senga helt inntil veggen.. og så sette sidehøytalerene litt lengre frem kanskje? kom med tips...!
    (blir kjøpt inn ett par bakhøytalere til av samme type som er sidehøytalere nå)

Ang spikes lurte jeg på å ha under alle høytalerene også..eller kanskje det holder på bare fronthøytalere og sub?

etter hvert blir det dette som blir innkjøpt:
    -hd projektor (skal stå på hylla over senga/sofaen)
    -bluray/hd-dvd/dvd til hd-dvd spiller såg en på elkjøp om jeg huska rett.
    -lerret i førsteomgang..noe av dreamscreen av noe slag senere:P
    -litt lyst på 50" tv også men trenger vell ikke det med projektor.. usikker uansett om det skulle vært plasma,lcd eller led,,vet ikke hva som er best akkurat...hmm jaja noen bilder da... tvn jeg har nå er 21" med videospiller i midlertidig...loll.. :S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett!

Må spørre deg om et noob spørsmål jeg alltid har lurt på. Når du har en surround receiver og en stereo forsterker slik du har: hvordan kobler du dette når du skal ha receiveren til å drive front, bak og center, mens stereo forsterkeren skal drive sub'en.
    Har aldri skjønte helt dette.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv har en surround receiver og så har jeg også en gammel pioneer stereo forsterker stående ubrukt.
    Kjøpte nettopp en sub for et par dager siden, og det kunne jo være interssant om jeg bruke stereo forsterkeren til å drive denne.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av westerma
    Flott oppsett!

Må spørre deg om et noob spørsmål jeg alltid har lurt på. Når du har en surround receiver og en stereo forsterker slik du har: hvordan kobler du dette når du skal ha receiveren til å drive front, bak og center, mens stereo forsterkeren skal drive sub'en.
    Har aldri skjønte helt dette.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv har en surround receiver og så har jeg også en gammel pioneer stereo forsterker stående ubrukt.
    Kjøpte nettopp en sub for et par dager siden, og det kunne jo være interssant om jeg bruke stereo forsterkeren til å drive denne.
    ja det kan funke dette opsettet til slutt når alt er handla inn he he...får man håpe..

vell jeg fant 1stk Y-ledd kabel med 2 Hann og 1 Hunn, og klipte vekk Hunn enden og kobla på en Hann ende,, så da ble det 3 Hann ender ,så kobla jeg hann enden på Sub utgang på surround reciveren og de to Hann endene inn på CD/Aux osv inngang på forsterkeren funker fint det hos meg vertfall.

Stereo forsterkeren har 4 utganger,,så har lurt på 4 stk 6,5" subber ut på hver kanal eller 2 x 8".. har ikke så mye plass innpå det lille rommet men.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarte å bestille meg bluray 3d ready spiller nå også =S ops:

AVshop.no / SONY BDP-S470 Blu-ray avspiller

virka bra da til den pris?

eller noen som har noen negative meninger med den?

blir nok for det meste brukt til bluray og hd dvd men greit med 3D når den tid kommer...ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett du har her da! jeg lurer litt på hvorfor du skal ha 7 kanaler? (kanskje jeg missforsto) men er ikke rommet litt lite til det? Selv vurderer jeg presence i front, men er usikker på hvor mye jeg vil vinne på dette. Har du mål på rommet ditt?

Hans M

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Fint oppsett du har her da! jeg lurer litt på hvorfor du skal ha 7 kanaler? (kanskje jeg missforsto) men er ikke rommet litt lite til det? Selv vurderer jeg presence i front, men er usikker på hvor mye jeg vil vinne på dette. Har du mål på rommet ditt?

Hans M
    Jo takk for det, ser litt low end ut da akkurat nå he he..
    Vell, synst det kan være greit å ha en 7kanaler siden det sikkert ikkje blir dette rommet kun oppsettet skal stå i fremtia..kommer nok til å flytte etter hvert når den tid kommer,

Det er kansje litt for lite ja for 7kanals surround,,men finner på noe med høytalerene bak midlertidig tenker jeg og flytter litt på sidehøytalerene.. selv om ikke plaseringa sikkert ikkje blir helt korrekt :S

Men en 7 kanals surround recivier på 5 høytalere (feks før innkjøp av fler bakhøytalere), blir vell å miste mye lyd effekter muligens da? jaja kjøper vertfall inn ett par bakhøytalere til montering på veggen ellernoe midlertidig. sånn jeg har det vertfall liggenes

Jeg vil ha alle lyddetaljene i film kan man si,feks at det kommer ett fly og det høres ut som det kommer bak over hodet og går fremmover på høytaleren osv..
    Denne typen her tenkte jeg på å hive opp på veggen over hodet
    Dynavoice Magic FX-4 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

hmm husker ikke helt lengden på rommet... muligens 2 x 3m eller 2,5 x 3m skal prøve å få målt en dag.

Og ved større rom når det blir flytting en gang skal alle høytalere plaseres i lik høyde, tenkte jeg sånn at diskantene på kassekanten kommer på en rett linje i surround bare for å være litt nøyen... =P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. effekt.

Jeg er litt usikker, men tror ikke du vil miste noe effekt ved å ikke bruke alle utgangene på en forsterker. Det jeg tenker er at det kanskje vil bli litt for mange punkter det kommer lyd fra, og at dette vil ødelegge for lydbildet totalt sett? Jeg er ingen ekspert!! Det er bare det jeg tror :P Vil forresten anbefale deg et motorisert lerret, jeg har selv et manuelt og synes det er litt irriterende å bruke 1 minutt på å sette lerretet i riktig posisjon

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat
    Jeg er litt usikker, men tror ikke du vil miste noe effekt ved å ikke bruke alle utgangene på en forsterker. Det jeg tenker er at det kanskje vil bli litt for mange punkter det kommer lyd fra, og at dette vil ødelegge for lydbildet totalt sett? Jeg er ingen ekspert!! Det er bare det jeg tror :P Vil forresten anbefale deg et motorisert lerret, jeg har selv et manuelt og synes det er litt irriterende å bruke 1 minutt på å sette lerretet i riktig posisjon
    åja sånn ja, nja mulig det men tenker jeg prøver på det verfall jeg synst det er gøy med lyder rundt meg i film så kan være det passer for mine ører he he..

ja ang lerret har jeg sett litt på dreamscreen ,disse som ser ut som en bilderamme.. må måle først hvor mye plass det er fra skapet til veggen så finne strls på lerret,men om det er motoisert eller rammelerret eg skal ha er litt usikker enda.. fant en Benq w1000 eller hva den heter på avshop.no til 6399,-

AVshop.no / BENQ W1000+ DLP-projektor Full-HD

virka grei hd prosjektor og grei pris til mitt budsjett men får se

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ja, jeg tenkte på den projektoren selv når jeg skulle kjøpe for 3 uker siden ca.. Men jeg endte opp med en hd-ready projektor fra Optoma (Optoma HD600X) fordi jeg fikk den til 3999,- på komplett. Jeg tenkte som så at jeg ikke kjenner noen i nærheten som har fullHD projektor, og derfor ikke kom til å være spesielt misfornøyd før jeg kunne se forskjellen, for det er jo definitivt en forskjell. Gruer meg veldig til neste gang jeg skal på HFK :P

Husk å sjekke ut hvor stort lerret du kan ha, og hvilken projektor som vil fungere i ditt rom. Selv hadde jeg ganske flaks med min projektor og mitt lerret. Jeg får ikke bildet helt ut i kanten, mangler 1,5 cm på hver side ca.

Et nyttig verktøy her er kalkulatoren til projectorcentral:

Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja har ingen her i nærheten heller som har HD projektor, synst BenQ w1000 kan muligens passe rommet mitt, må sjekke avstanden fra hylla prosjektoren skal stå på,til lerretveggen, mulig det er rundt 3 meter, ser prosjektoren kan øke strl fra 24" og oppover så trur det kan være passlig til mitt rom, blir ikkje så stor stlr på lerret regna eg med,,,,nei eg må nesten begynde å måle litt sånn eg veit litt meir

var ikkje dom den projector kalkissen vertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det anbefales å måle skikkelig! Helst med digitalt utstyr hvis du har det tilgjengelig. Gleder meg uansett til å se hvordan det blir!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •