Bendik's HiFi - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 460

Tråd: Bendik's HiFi

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gi oss dit syn på Mentor6 vs MS4 . Mentor serien er jo en rocker.. hvordan stiller MS serien seg til dette?
    Skal gjøre det! Tipper jeg får koblet dem opp i dag etter jobb.
    Så da blir det lytte tid! ^^
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

med knallhøyttalere, og velkommen inn i Euphonia-klubben 8)

Har hatt gleden av å høre disse, en kamerat av meg har de, og det låter fortreffelig og ser ut som en million dollar.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig glad i mine MS4!

Det følger forøvrig ikke med slike biwiringsplater til dem, men en kabelstump med spader.
    Husk at de ikke skal ha for mye toe-in. Endte opp med ca 10 grader innover på mine, men det vil selvsagt variere fra rom til rom. Med for mye toe-in vil lydbildet bli veldig presist, men også klumpet sammen på midten.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    med knallhøyttalere, og velkommen inn i Euphonia-klubben 8)

Har hatt gleden av å høre disse, en kamerat av meg har de, og det låter fortreffelig og ser ut som en million dollar.
    Takk for det Vebbis! Ms5 er jo massive! Helt rått oppsett du har
    De er utrolig vakre ja, gleder meg til jeg får hørt på dem

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg var veldig glad i mine MS4!

Det følger forøvrig ikke med slike biwiringsplater til dem, men en kabelstump med spader.
    Husk at de ikke skal ha for mye toe-in. Endte opp med ca 10 grader innover på mine, men det vil selvsagt variere fra rom til rom. Med for mye toe-in vil lydbildet bli veldig presist, men også klumpet sammen på midten.
    Ja ok, selger skulle skjekke om han fant dem når han kom hjem igjen. Så evt sende i posten. Men bruker bare en liten stump av kabelen min imens.

Har forstått det slik at de bør være mest rett som mulig, dvs ingen vinkling. Fungerte best på mine mentor Ihvertfall men får prøve meg litt fram.

Har hvert misunnelig på oppsettet ditt i lang tid, nå var det endelig min tur å få ms4! ^^ hehe..
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en stund siden jeg hadde MS4 og CS4 nå, men det hender jeg savner dem litt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Er en stund siden jeg hadde MS4 og CS4 nå, men det hender jeg savner dem litt.
    Ah, hadde ikke fått med meg at du går solgt dem. Hehe, forstår den! Er et par nydelige høyttalere.
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, ikke hatt så god tid i dag. Fått nyhet at jeg å dama fikk en leilighet vi har hvert på visning på. Så da gikk turen til Jernia for å kjøpe OBH kaseroller som var på tilbud..............

Men har sånn halveis lagd skinner, tok en liten tur innom HFK for å kjøpe spader. Men de hadde ikke noen på lager.

Så endte med å kjøpe 2x2 The TEATRACK HYBRID Bi-wire kabel ferdig terminert med QED bananplugger. Måtte bestille kabelen så han tror den skulle være ferdig til lørdag
    Min tråd

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med leilighet! Håper du får til en god plassering av anlegget

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Tja.. Blir nok ikke helt ideelt, men fungerer sikkert helt greit. Leiligheten er helt ny, samt huset den er bygd i. Er ikke ferdig enda. Så tror det er en stor fordel, var vist veldig god isolering fra leiligheten og resten av huset.
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk telefon fra HFK at kablene mine er ferdige i morgen, men i dag har jeg litt fri. Så vil få dem opp i dag!

Bendik's HiFi-cimg1796-jpg

Bendik's HiFi-cimg1797-jpg

En litt hjemmemekka måte, men duger
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytteinntrykk!

Da har jeg fått spilt et par låter som jeg kjenner godt Må bare si at første inntrykket er bra!

Du hører med en gang det er Dali, lydsignaturen er veldig lik sammenlignet med Mentor. Men likevell så er det er store forskjeller!

Bendik's HiFi-cimg1805-copy-jpg

Der hvor Mentor er veldig fremtredende, er Ms4 mer tilbakelent. Den er mye mer avslappende å høre på. Kan skru opp volumet mer og mer, men likevell virker det som den suger kraften ut a min Halo A-21 og vil ha mer! Ms4 er veldig åpen, utrolig detaljert med en stram bass. Den blir ikke for slitsom å høre på.

Spilte først opp Brother in Arms - Dire Straits.
    Nydelig sang med en utrolig enorm stemme og dynamikk, her igjen kommer det virkelig fram at hvor avslappende høytaler det faktisk er. På mentor så var det deler av sangen som har en høy/skjærende bakrunds rytme, mens jeg satt å ville skru opp volumet enda mer på ms4. Alt var perfekt

Bendik's HiFi-cimg1801-jpg

Leonard Cohen - Hallelujah.
    Her kom det virkelig hvor "stor" høyttaler det egentlig er, når bakrunnskoret begynte å synge i refrenget var det som jeg satt på første rad under konserten! Er så mange fler detaljer man legger merke til.

Bendik's HiFi-cimg1798-copy-jpg

Led Zeppelin - Since i've been loving you.
    Her våknet Euphonia virkelig til! Hele sangen er enorm, fylt med masse forskjellige instrumenter, hylende gitarer og ikke minst en hylende Robert Plant!!

Jeg måtte faktisk sjekke om det ikke var noen som spilte trommer ved siden av meg, hvert eneste slag var helt ubeskrivelig realistisk! Noe jeg også la merke til veldig godt var den utrolige kule bakrund spillingen med Hammond orgel!

Den sangen er fylt med lyse toner av flere instrumenter, men ikke en eneste gang var jeg "plaget" over noen skjærende toner..

Bendik's HiFi-cimg1799-jpg3

Alt i alt, er utrolig fornøyd hittil! Skulle bare hatt et mye større rom så de kan spille slik de er lagd for å spille

De frister også litt å prøve noe bra rør forsterkeri, evt Ayon. Da jeg legger merke til at her er det bare å mate på med mer futt!
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hentet nye kablene mine! Ferdig terminert som Bi-Wire kabel fra HFK.

Valget falt på: The TEATRACK HYBRID, fra VAN DEN HUL.

Med QED Airlock plugger på alle ender:

Bendik's HiFi-cimg1806-jpg

Bendik's HiFi-cimg1807-jpg

Bendik's HiFi-cimg1810-jpg

Venter forstatt på Soundcare spikes, så høytalerene står fortsatt på håndklær ^^
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundcare spiksene er på plass, men dum som jeg er sjekket jeg ikke gjenge størrelsen grundig nok. Derfor passer dem ikke, hvis ikke jeg får tak i noen M6 til M12 gjenge konvertere må jeg nok selge =/

Bendik's HiFi-hiobyg22-jpg

Ellers som jeg nevnte overnfor skal jeg å dama flytte sammen, så vi har snakke smått om dette med Hifi min i stua.. Rommet er ikke optimalt, derfor vil jeg gjerne gjøre noen akustiske forbedringer.

Skissa litt ned på papir og prøvd meg en runde i SketchUp, vi ble enige om akustisk bilde med motiv som hun velger Så fikk jeg lov å ha en slik AkuCorner i hjørnet langs taket hvis jeg betalte 8)

Bendik's HiFi-20120425_225044-jpg

Bendik's HiFi-1-jpg

Bendik's HiFi-untitled-2-jpg

Bendik's HiFi-untitled-3-jpg

Har sendt mail til AkuForm, for å høre ang priser. Men virker som et bra valg.

Akuart

Akucorner
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ayon ????

Har dukket opp en finfin forsterker på sentralen ser jeg

Ayon Spirit Mk3
    Torget: Ayon Spirit Mk3

Dette klør i fingra!! What to do!!!
    Min tråd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har dukket opp en finfin forsterker på sentralen ser jeg

Ayon Spirit Mk3
    Torget: Ayon Spirit Mk3

Dette klør i fingra!! What to do!!!
    Du vet jo at rør på Dali er en flott kombinasjon, om du har råd og mulighet så tror jeg du kan satse. Dette er uansett en skikkelig feit forsterker, spennende sak som ville ha vært moro å ha prøvd.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde hvert utrolig morro, men synd den ikke var litt eldre. Brukt prisen var bare 5000,- lavere en nypris.. Så tror jeg står over denne.

Dessuten har jeg brukt umenneskelig mye penger på vaskemaskin, støvsuger, kjøkkenmaskin og alt annet mulig drit til leiligheten denne måneden.

Får holde øya åpne på brukten,
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det hadde hvert utrolig morro, men synd den ikke var litt eldre. Brukt prisen var bare 5000,- lavere en nypris.. Så tror jeg står over denne.

Dessuten har jeg brukt umenneskelig mye penger på vaskemaskin, støvsuger, kjøkkenmaskin og alt annet mulig drit til leiligheten denne måneden.

Får holde øya åpne på brukten,
    Det er bare å smøre seg med tolmodighet vettu, koster som fader å flytte og det er ikke bare bare å få det man trenger på en dag heller. Får trøste deg med at det blir nok bra skal du se.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, uansett utrolig hvor mye vi har fått tak i Til og med handla utemøbler
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hvert en tur innom leiligheten for en liten sjekk. Må si det blir veldig bra Noe som er er veldig posetivt er at det er ingen ingen lyd lekasjer i taket, alt av lufting, osv ligger under i egen boks. Blir heller ikke noe spots i taket med tanke på dette.
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer til å bli stas å få egen leil til deg og dama, dette blir veldig bra når man skal peise på med de flotte høytalerne dine. Jeg kommer nok innom på en demo med tiden når ting sitter litt på plass. Fått gjort noe med soundcare spikes enda eller?

Side 14 av 23 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •