Leksje`s Hjemmekino/HiFi - RB-61 i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leksje`s Hjemmekino/HiFi - RB-61 i hus!

Hei dere!

AVforum.no - Leksje's hjemmekino

Da har jeg endelig rota meg inn her for å legge opp min Hjemmekino.
    Det er et pågående prosjekt som jeg så og si nettopp har starta opp. Det kommer til å komme en rekke oppgraderinger bl.a nye bak-høyttalere og ny forsterker.

Jeg skal nok ikke legge så mye penger i dette som de andre gutter og jenter jeg ser innpå her. Men har sett litt på Onkyo/Pioneer forsterkere i en prisklasse fra 2000-4000 og kunne tenkt meg samme type bak-høyttalere som center`n min, dvs. Patos Basic serien. Da jeg synes de låter helt topp.

Når det kommer til kabler så blir det en del oppgraderinger på de også når det er ny forsterker i hus.

Om det er noen som kan komme med forslag til oppgraderinger, gjerne også på sub i en prisklasse á la 2-4000,- så hadde det vært helt topp. Da jeg er relativt ny på fronten av hjemmekino. Drevet stort sett med Bilstereo siden jeg var 12 år (22 nå)

Mvh.
    Leksje (Aleksander)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett meg litt om og ser ut som jeg skal lande på denne forsterkeren fra Onkyo, nærmere bestemt TX-SR608 Black.

Og prøver å skaffe et sett med Patos Basic 110 til å ha bak. Synes Prosonene ikke lever opp til mine forventninger. Mens jeg er Meget fornøyd med Patos Centern min. Lyden er crisp og dristig på en måte.

Men er åpen for forslag.

Blir også noen nye kabler etter vært som jeg bytter ut en del av utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterer med et par bilder jeg tok i dag. Litt patos skjønnhet og Jamo.

Blir muligens Patos Basic MKII 110 som erstatter Proson som står bak, er ikke helt fornøyd med lyden fra de og de tar litt mer gulvplass enn jeg ønsker.

Så håper handelen går i boks.

Mvh,
    Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?!?

Siden jeg ikke fikk kjøpt Patos Basic MKII 110 så blir det nok slik at jeg lander på noe annet. Selger ville ikke selge de til meg da jeg spurte om pris... synes 500,- for et sett var litt billig, men fikk meget dårlige vibber av selger da han verken hadde kvitteringer eller ville oppgi pris han hadde betalt for de.

Så ser litt på Audio Pro Wigo 130:

Og Audio Pro Wigo 150:

Noen som har noe å si om dette valget, skal innom Ton Art i Trondheim en dag å høre på de. Høre hvordan de spiller kontra Jamo Classic 8`ne.

Hadde litt "Jalla"- mekk på ene signalkabelen min i dag. Skal nok poste litt bilder da det ble OVERKILL med avstiving og kabelstrømper for å passe på at samme carnage`n skjedde igjen.

Mvh,
    Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort noen endringer i planene. De kommer ny(e) forsterkere til meg i November/Desember. Et lite hint

Mvh,
    Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig mye respons å få her da, vet det ikke er et annlegg til 200.000,- men alltid greit å få tilbakemeldinger da!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først ute jeg da. Emotiva forsterkere gir mye krefter for pengene. Skal du fremdeles bruke den Onkyo forsterkeren som preamp? Hva med å se litt på bruktmarkedet på høytalere. Du får kjøpt ufattelig mye bra i Trondheimsområdet brukt. Har ikke hørt de Audio Pro høytalerne, men fine var de :-)

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva gir mye for pengene. Jeg er veldig fonøyd med min XPA-5 i kombo med B&W.

Lykke til videre!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trønderfeedback
    Først ute jeg da. Emotiva forsterkere gir mye krefter for pengene. Skal du fremdeles bruke den Onkyo forsterkeren som preamp? Hva med å se litt på bruktmarkedet på høytalere. Du får kjøpt ufattelig mye bra i Trondheimsområdet brukt. Har ikke hørt de Audio Pro høytalerne, men fine var de :-)

Kommer nok til å bruke Onkyo som Preamp ja. Det blir mest sannsynelig en XPA-3 som skal driver front og center. Så tar Onkyo`n bak/surround.

Ser litt på bruktmarkedet for å se om jeg finner noe gromt. Har ikke helt funnet noe jeg kunne tenkt meg enda, men det dukker vel opp noe etter vært skal du se.

@Spiff79:
    Takk ja, lest litt om Emotiva og virker som noen stødige amper. Og prisen er jo MEGET god spør du meg.

Mvh,
    Aleksander

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leksje
    Kommer nok til å bruke Onkyo som Preamp ja. Det blir mest sannsynelig en XPA-3 som skal driver front og center. Så tar Onkyo`n bak/surround.

Ser litt på bruktmarkedet for å se om jeg finner noe gromt. Har ikke helt funnet noe jeg kunne tenkt meg enda, men det dukker vel opp noe etter vært skal du se.

@Spiff79:
    Takk ja, lest litt om Emotiva og virker som noen stødige amper. Og prisen er jo MEGET god spør du meg.

Mvh,
    Aleksander
    Ikke for å lage skår i gleden,men har ikke du Onkyo 608 da?
    Den kan dessverre ikke brukes som Pre-amp,da den ikke har Pre-out
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke finne pre out på den onkyo forsterkeren jeg heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ikke for å lage skår i gleden,men har ikke du Onkyo 608 da?
    Den kan dessverre ikke brukes som Pre-amp,da den ikke har Pre-out
    Hmm, du sier no der. Var skråsikker på at den hadde det. Mulig jeg har miksa litt for jeg har sett på ca 10-15 forsterkrere i det siste. Og mtp at min vesle Sony har preout så har jeg vel også antatt at en nyere forsterker har det.

Heldig vis er ikke forsterkeren innhandla enda, så da får jeg se på noen andre alternativ.

Mvh,
    Aleksander

Ps. takk for the heads up!

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette kan bli en flott kino!

Morro med lyd! høres ikke uut som en kjærnekar som skulle selge deg patos ht.. Bra du holdt deg unna han...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Morro med lyd! høres ikke uut som en kjærnekar som skulle selge deg patos ht.. Bra du holdt deg unna han...
    Jepp synes det var helt OK selv, men må vel si meg gla i at han trakk tilbake produktet for salg da han viste at jeg var på snøret av at dette var billighøyttalere. Og ikke begynte med et hav av løgn for å få solgt produktet.

Forresten ser ut som det muligens blir storebroren til 608 altså 708 fra Onkyo da denne har 7.2 Pre-Outs. (dobbeltsjekket)

Koster någet mere, men tror det er greit å legge litt ekstra penger i det når man først skal handle.

Link til Onkyo TX-NR708B

Mvh,
    Aleksander

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

okei..

Sitat Opprinnelig postet av Leksje
    Jepp synes det var helt OK selv, men må vel si meg gla i at han trakk tilbake produktet for salg da han viste at jeg var på snøret av at dette var billighøyttalere. Og ikke begynte med et hav av løgn for å få solgt produktet.

Forresten ser ut som det muligens blir storebroren til 608 altså 708 fra Onkyo da denne har 7.2 Pre-Outs. (dobbeltsjekket)

Koster någet mere, men tror det er greit å legge litt ekstra penger i det når man først skal handle.

Link til Onkyo TX-NR708B

Mvh,
    Aleksander
    Da er det jo greit.. Jeg tolket det som at han kanskje ville selge deg tyvegods eller noe slikt... Tok det som en selvfølge at dere begge visste det var billighøyttalere....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Da er det jo greit.. Jeg tolket det som at han kanskje ville selge deg tyvegods eller noe slikt... Tok det som en selvfølge at dere begge visste det var billighøyttalere....

Under "kjøpsprosessen" ble det nevnt at dette ikke skulle være "Kinavare". Men når kvitteringer og pris ble fårespurt ble produktet trukket tilbake fra salg da jeg fikk ultimatumet kjøpt produktet eller la være.

Men nok om det, useriøs selger var det i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter for tiden i "søtflekken" min og tester nye kabler, type CAT5 DIY.

Kjeda meg i går så lagde meg et sett med ca 2m lange kabler fletta med bananplugger i endene.

Overasket over hvor myk diskanten ble i forhold til Taralabs kablene mine. Taralabsene oppleves som veldig Ærlige i lyden i forhold til DIY kablene.

Mvh,
    Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye stoler innkjøpt og grand turisimo 5 er bestillit også!
    Endelig en hærlig sweetspot!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Ton Art i Trondheim i dag. Meget hyggelig mann jeg traff i disken. Som var så vennlig å satte opp et sett med stativhøyttalere til meg som jeg kunne lytte litt på.

Så mulig det blir en tidlig julegave på meg i år...

Mvh,
    Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestilt meg noe godsaker fra Ton Art. Skal ordne meg stereooppsett så har lagt inn ordre på et sett med Klipsch RB61 i Cherry. Dette tror jeg kommer til å låte gull.

Hørte på de her om dagen nede på Ton Art og ble forelsket rett og slett. Elektronikken var en del bedre enn hva jeg har. Men vet jeg kommer til å endre litt på det senere.

Så dette tror jeg blir bra.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •