Interessen for lyd har jeg hatt siden jeg var liten, men fikk ikke skikkelig rotfeste før jeg var i 16års alderen.
Mitt første ordentlige anlegge kjøpte jeg når jeg var 20, brukte opp alt jeg tjente før det på instrumenter og annet gøy.

Det anlegget bestod av Yamaha rx-v1800, Yamaha s1800 og Dali Ikon 7.
Gikk såklart i den fella og kjøpte meg receiver når jeg egentlig burde kjøpt meg stereo forsterker, men planen var jo egentlig og skaffe meg surround anlegg noe som det ikke ble noe av.
Så etter 4mnd ble rx-v1800 byttet ut med abrahamsen v1 og v2, ville også ha en dedikert cd spiller.
Abrahamsen og dali spilte veldig bra sammen, men oppgraderings spøkelse kom og da ble Yamaha soavo 1 kjøpt inn og daliene putta i kjellern noen mnd før jeg ga de bort til en kompis.
Men fant fort ut at Abrahamsen manglet litt krefter for å drive soavoene ordentlig og Hegel H200 kom inn sammen med Arcam cd37 og abrahamsen anlegget ble solgt.
Hadde det anlegget 7mnd tid før jeg gikk til innkjøp av et par Audio Physic scorpio og en electrocompaniet ecd 1.

Det anlegget sto trygt fram til jeg skulle begynne å studere igjen og ble solgt for og finansiere studiene, hadde også i mellomtiden kjøpt meg en Michell TecnoDec og cambrigde 640p riaa trinn.
Alt dette ble solgt uten om ecd 1 i juni 2009, men syntes det ble fryktelig kjedelig og ikke ha noe anlegg og dermed ble adam hm2 og nok en gang abrahamsen v2 kjøpt inn.

Flyttet inn i kollektiv den høsten og var redd for at adam høytaleren skulle bli ødelagt og solgte de og kjøpte inn monitor audio gs10, som jeg fikk for 5000kr med orginalstativ er vel det man kaller en god deal

Fikk så klart rett og de høytalerene fikk seg noen skader i løpet av det året :evil: solgte også abrahamsen v2 og kjøpte inn electrocompaniet eci-3 fordi han jeg bodde sammen med syntes v2en hadde for få innganger :P
Gikk også til innkjøp av Grado Gs1000 og Vincent khv-11 trengte litt god lyd på rommet mitt også.

Nå sitter jeg kun igjen med Monitor audio gs10, Grado gs1000 og Vincent khv-11, så nå starter jakten etter et nytt anlegg som skal slå de andre jeg har hatt ned i støvla
Beholder såklart gs10 fordi de har såpass masse skader, så de blir vel brukt som pc høytalere ell noe.